Beror helt på vad det är för bredd? Handlar mer om att man inte får överdosera på vissa spelartyper. Jag tror inte Falk med sin erfarenhet skulle ses som en 8:e back. Även om KG tar in honom så litar jag inte på att tränarna skulle hålla honom så lågt ner i hierarkin.
Sant.
Har inte sett Falk sedan han lämnade oss.
Tycker det är svårt med backar överlag.
Jag ser gärna Falk i tredje backpar om vi har Claesson & Arnesson. Begränsad spelare som blandade och gav i SHL, men förstår inte hur vi ska ha råd med bättre än så i ett tredje backpar i HA om vi dessutom siktar på en back som Claesson/EG och har en sanslöst spetsig FW-sektion. Gillade Falks attityd många stunder, i grisiga HA får vi nog ut rätt mycket av honom.
Puckey skrev: ↑2022-04-26 14:11:51
Jag ser gärna Falk i tredje backpar om vi har Claesson & Arnesson. Begränsad spelare som blandade och gav i SHL, men förstår inte hur vi ska ha råd med bättre än så i ett tredje backpar i HA om vi dessutom siktar på en back som Claesson/EG och har en sanslöst spetsig FW-sektion. Gillade Falks attityd många stunder, i grisiga HA får vi nog ut rätt mycket av honom.
Falk med sin erfarenhet är nog rätt dyr i jämförelse med att ta någon ny 20-åring eller något stjärnskott från division 1 som är glad att få en chans. Falk har ju tyvärr visat att han inte håller så god nivå i hockeyallsvenskan heller. Tagit ett steg ner i hierarkin för varje år som gått sen han lämnade DIF.
Tycker att Arnesson får väl mycket skit på folumet.
I min värld får vi nog anse att han, i HA, håller i något av de två första backparen.
Tror att vi inte ska förvänta oss 4 st backar som skulle kunna spela topp 4 i ett SHL lag och som tycker att det HA med DIF är bättre/roligare än SHL.
Får vi in 2 toppbackar (Keps + EG) får vi nog vara mer än nöjda.
Där kom besked om Bengtsson och Cederqvist.
Båda erbjöds kontrakt. I Bengtssons fall föll det på kontraktlängd.
Cederqvist fortsätter i annat SHL lag, som väntat.
Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-26 15:16:43
Väldigt märkligt om det föll på att Bengtsson ville ha fler år. Varför inte låsa upp en sån spelare på typ tre år när han bevisligen fungerat både i SHL och HA? Kan inte tänka mig att han var för dyr heller - ville väl snarare ha tryggheten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Väldigt märkligt om det föll på att Bengtsson ville ha fler år. Varför inte låsa upp en sån spelare på typ tre år när han bevisligen fungerat både i SHL och HA? Kan inte tänka mig att han var för dyr heller - ville väl snarare ha tryggheten.
varför låsa upp en Vekling på 3 år? går vi upp finns ju bättre spelare och då blir det problem när man redan har en tandpetare vinglade i 2 år till. perfekt han lämnar.
varför låsa upp en Vekling på 3 år? går vi upp finns ju bättre spelare och då blir det problem när man redan har en tandpetare vinglade i 2 år till. perfekt han lämnar.
Han är ju bevisligen en toppback i HockeyAllsvenskan och var en av backarna som klarade sig med betyg godkänt förra säsongen. Hade inte haft några problem att ha honom i en top4 nu och i ett tredje backpar i SHL om vi skulle gå upp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Han är ju bevisligen en toppback i HockeyAllsvenskan och var en av backarna som klarade sig med betyg godkänt förra säsongen. Hade inte haft några problem att ha honom i en top4 nu och i ett tredje backpar i SHL om vi skulle gå upp.
ja jo på ett sätt håller jag med dig men inte just på lång tid utan mer 1 kanske 2 år, gå vi upp så se vad för spelare som finns tillgängliga istället.
Ska bli spännande att följa utvecklingen.
Jag tror att vi kommer att använda antingen Norman eller Berglund som ytterforward.
Sen hoppas jag att någon sätts på att hjälpa Östlund med fysiken så att han blir lite tyngre. Han har helt klart potentialen att bli riktigt bra, smartare spelare får man leta efter. Hockey-iq messigt är han före både Lekkerimäki och Öhgren enligt mig.
Hoppas han får mycket speltid för det finns magi dom händerna.
Sen har det ju inte ryktats så mycket om Philip Holm, men det är den back jag hoppas mest på. Alsing har det ju också varit hyfsat tyst om på sistone.
Minst en klassback kommer komma och vad har vi råd med som wing i första-kedjan??
Jocke Nordström?
Victor Rask?
Mario Kempe?
Linus Sandin?
Jag tror inte Mario Kempe sätter sin fot i svensk hockey igen. Plus vi kan inte lägga hur mycket av budgeten som helst på några få spelare. Tar vi in Kokkonen och Liljegren får vi in ’billigare’ spelare som känner ligan samt kan spela både i fjärde och förstakedjan med hög uppsida.
Jim Morrison skrev: ↑2022-04-26 16:39:57
Jag tror inte Mario Kempe sätter sin fot i svensk hockey igen. Plus vi kan inte lägga hur mycket av budgeten som helst på några få spelare. Tar vi in Kokkonen och Liljegren får vi in ’billigare’ spelare som känner ligan samt kan spela både i fjärde och förstakedjan med hög uppsida.
Håller med, det är nästan som att man "inte vill" ha in fler spetsforwards, pga budgeten.
En förstemålvakt och minst 2 spetsbackar ska in. Så lägg pengarna där.
Tar gärna in både Liljegren och Kokkonen.
Jim Morrison skrev: ↑2022-04-26 16:39:57
Håller med, det är nästan som att man "inte vill" ha in fler spetsforwards, pga budgeten.
En förstemålvakt och minst 2 spetsbackar ska in. Så lägg pengarna där.
Tar gärna in både Liljegren och Kokkonen.
I andra och tredje-line absolut. Men då för vi lira Norman på vinge i första. Eller ja, vi har ju Söderlund. Lätt att bli förblindad. Men ge mig det bästa som går för de pengar vi har.... Vad det nu blir av det.