Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev: 2021-12-30 21:24:38 Och där vart kvalspel klart till 100%, bara börja ladda batterierna, ska börja kolla kvalschemat så man har koll på när man ska vara ledig.
Haha det finns varken kvalschema eller slutspelsschema ännu. Det är inte ens bestämt om det blir bäst av fem eller sju på grund av pandemin. Man vill vänta ut grundserien först.

SHL har förväntat sig att grundseriematcher kommer att skjutas upp.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av DRC »

Skaffa en jävla tränare era odugliga tomtar och berätta för Falken att det går att ta time out.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-12-30 21:26:39
#10 skrev: 2021-12-30 21:24:38 Och där vart kvalspel klart till 100%, bara börja ladda batterierna, ska börja kolla kvalschemat så man har koll på när man ska vara ledig.
Haha det finns varken kvalschema eller slutspelsschema ännu. Det är inte ens bestämt om det blir bäst av fem eller sju på grund av pandemin. Man vill vänta ut grundserien först.

SHL har förväntat sig att grundseriematcher kommer att skjutas upp.
Bäst av sista 20 min vore bra….Starta ingen fler matchtråd Mattias, vi har inte vunnit 1 match du startat i år, tar lite på mitt psyke när jag ser att du startat en matchtråd🤣
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 21/22

Inlägg av DRC »

Daniel942 skrev: 2021-12-30 19:43:27 Aaro är ansvarig för backarna, gör ett uselt jobb av det man ser på isen.

Det är en jävla massa snack och liten verkstad i DIF just nu.
Det har varit för mycket snack sen juni. Aaro må vara den största tomten man sett på bänken i ett Djurgårdslag men med de usla jävla skämten till backar som sportcheferna gett till hans förfogande så är det knappast överraskande.
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

DRC skrev: 2021-12-30 21:29:22 Skaffa en jävla tränare era odugliga tomtar och berätta för Falken att det går att ta time out.
Och även att man kan ta ut målisen i PP när man behöver jobba ikapp ett underläge på 3 kassar.

DIF helt utan moral, se bara hur Timrå krigade sig tillbaka ikväll från ett 1-5 underläge.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev: 2021-12-30 21:29:22 Skaffa en jävla tränare era odugliga tomtar och berätta för Falken att det går att ta time out.
Tror inte Falk hade haft särskilt mycket att komma med under en timeout om jag ska vara ärlig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Kaarel och Kraft ska bort från denna klubb.
Användarvisningsbild
emilin

Säsongen 21/22

Inlägg av emilin »

Personligen har jag svårt att inse att mitt kära Djurgården är i denna situation, ett lag där inget fungerar, en ledarstab där inget fungerar, en styrelse där inget fungerar, dock har vi en juniorverksamhet som verkar fungera.
Men att vi ständigt ska skrika försvinn till allt och alla börjar bli grymt tröttsamt.
Om vi gapar försvinn så bör ju dessa ersättas med något bättre, även hitta villiga individer som vill ersätta dessa roller.
Många av önskemålen har uppfyllts spelare, tränare, ledning som vi önskat bort under åren är borta.
Många av de skribenter på denna sida har önskat bort under åren är spelare/personer som vi i dag gapar om att få tillbaka, hjälpa oss ur denna misär vi befinner oss i.
Visst måste det till en generell förändring i klubben, men att ständigt önska folk bort är nog fel väg att gå, snart finns det inga kvar som faktisk vill engagera sig i vår framtida överlevnad.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

gaspo skrev: 2021-12-30 22:00:40 Kaarel och Kraft ska bort från denna klubb.
Innan vi slänger ut dem ska dom rullas i tjära, hundskit och fjädrar!

Jag ställer samma fråga som Wikegård - "hur fan hamnade DIF här? En devalvering på så kort tid"
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Buford skrev: 2021-12-30 22:32:57
gaspo skrev: 2021-12-30 22:00:40 Kaarel och Kraft ska bort från denna klubb.
Innan vi slänger ut dem ska dom rullas i tjära, hundskit och fjädrar!

Jag ställer samma fråga som Wikegård - "hur fan hamnade DIF här? En devalvering på så kort tid"
För mig är det solklart, det började när styrelsen gick på JE:s linje och Tjomme fick gå. Efter det har det blivit sämre för varje år, framförallt på backsidan.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Låt nu Linbom stå nästa match, vi har absolut inget att förlora utan istället kanske få fram en riktig joker inför kvalet om han får chansen under tiden fram till kvalet eller till vi får in en ny andremålvakt. Strålande insats idag vilket iofs kan ha varit tillfälligt men testa som sagt.
Detblir3poäng

Säsongen 21/22

Inlägg av Detblir3poäng »

Just nu är det ju så grundjävulsk dåligt lag att jag börjar, påriktigt, att fundera på ifall man ska värva ett halvt nytt lag, och bara bänka hej vilt/börja om med nytt lag? Typ 2-3 nya backar av olika kvalitet, ett par forwards samt helt nya tränare, och en ny målvakt.... Vet igentligen att det väl inte är nåt som nån testat förut eller förespråkar, och att det skulle bli väldigt dyrt, men just nu tror jag inte att bara 2-3 nya personer in kommer kunna rädda det här. Börjar fan blir ruskigt uppgiven över det här, det kvittar ju vafan klubben gör just nu, allt blir ju bara pannkaka och det finns verkligen inte ett enda ljus man kan fokusera på.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

BigJ skrev: 2021-12-30 22:56:14 Låt nu Linbom stå nästa match, vi har absolut inget att förlora utan istället kanske få fram en riktig joker inför kvalet om han får chansen under tiden fram till kvalet eller till vi får in en ny andremålvakt. Strålande insats idag vilket iofs kan ha varit tillfälligt men testa som sagt.
Jo, eller få en junnis skjuten i sank direkt, en hårfin avvägning.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

#10 skrev: 2021-12-30 23:01:27
BigJ skrev: 2021-12-30 22:56:14 Låt nu Linbom stå nästa match, vi har absolut inget att förlora utan istället kanske få fram en riktig joker inför kvalet om han får chansen under tiden fram till kvalet eller till vi får in en ny andremålvakt. Strålande insats idag vilket iofs kan ha varit tillfälligt men testa som sagt.
Jo, eller få en junnis skjuten i sank direkt, en hårfin avvägning.
Förvisso, men han har väl mig veterligen redan spelat i juniorlandslag och bör därmed kunna hantera press. Han har heller inget att förlora då han ändå är tänkt att gå tillbaka till juniorspel, nu får han världens chans och kommer inte hängas om det går snett.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev: 2021-12-30 21:15:14 Wikegårds senaste inlägg är inget som gör en speciellt hoppfull. En sevärd analys av nuläget.

https://www.instagram.com/p/CYHO2U7hD_6/
Vi har haft många skador check
Vi har värvat dåligt check
Vi är mycket sämre än Saik check
Vi har just idag en dålig laguppställning check
Vi behöver en ny huvudtränare check

Han slår som vanligt in öppna dörrar.
Vore uppfriskande om karln hade ballar och talade om VAD vi ska göra nu istället.
Vilka ska vi värva? Ge oss ett namn mr expert.
Finns ju inte en enda gnutta expertisutlåtande i det han säger. Isåfall ärr 90% av detta forum också experter, till och med jag. :D

Vad i det han säger är på något vis analyserande eller nytänkande?

Vem kan opponera sig mot självklarheter?

Låt mig leka Wikegård…..

”Ja alltså, Timashov hade varit en bättre värvning än Berglund Jr.”

Nähä …. :shock:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar