Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 21/22

Inlägg av Ohddan »

Praetori skrev: 2021-12-03 17:25:32 – Det väsentliga som framgick i utredningen är att jag blev kränkt och utsatt för psykisk ohälsa och det vill inte Djurgården fokusera på, skriver Linus Videll till SVT Sport."
Det är ju inte DIF som bestämmer vad som ska pratas om, de två oberoende externa HR-tomtarna ledde ju utredningen. Dags för Videll att fokusera på sin prestation nu istället.

Sen ska Jocke hålla sig till att tjafsa med agenter och skriva bra avtal och inte få komma i närheten av laget i övrigt nåt mer. Låt Tobbe med praktikant ta det ansvaret tills vidare.
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

Vad som än hänt i den här soppan, så framstår det (i alla fall för mig) att något hanterats dåligt/amatörmässigt av föreningen samt att föreningen bör fokusera på viktigare saker än policydokument i nuläget.
It's the hope that kills you.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Killer Kennholt skrev: 2021-12-03 18:13:42 Läser man texten så handlar det ju om kaptensrollen. Men att dom fråntagit honom ”C:et” på ett felaktigt sätt. Så bedömer iaf jag saken.
Därav blir jag djupt besviken på Videll & hur han skött det här.

En del här inne pratar om hur vi skulle känt på vårat jobb tex. Men va fan, kom igen! Vi snackar hockey! Proffesionell idrott! Håll för fan inte på med det här om du inte kan ta att en annan får ”C:et” på bröstet. Dagis-nivå! På riktigt!
Sen kan det absolut, & det står det ju i texten, informerats på fel sätt, & det köper jag. Men inte fan gör man en anmälan mot klubben för det. Aldrig!

Man kan inte jämföra ishockey på elitnivå med ett jobb på Ica.
Det beror ju helt på hur det levererats.
Spekulativt: Om du är kapten och kommer till omklädningsrummet och påbörjar ett snack med grabbarna inför dagens pass och så plötsligt kommer nån och säger "men du är ju inte kapten längre, Barry har givit den rollen till Sören" och du inte får någon vidare förklaring. Blir det då konstig stämning så kan jag förstå att det skulle kännas olustigt att gå tillbaka in i det omklädningsrummet innan luften rensats och saken klargjorts.
Gillar inte grabbarna mig och har röstat bakom ryggen på mig och snackat med coachen? Vad är det som händer? osv osv.

Jag förstår det som att det inte handlar om kaptensbindeln utan om sättet som det hela genomfördes på som orsakat själva problemet.

Sen håller jag absolut med om kravställning och att man måste kunna ta en petning men jag har väldigt svårt att tro att det är petningen i sig som är orsaken (och Videll har ju till och med sagt att det inte var det som var grejen).

Men kommunikationen verkar ju ha varit lite si och så inom laget. Sharks ville mörka det här med Wille och ville inte att det spreds att han blivit överkallad men samtidigt verkar klubben inte ha kommunicerat det internt (för Barry visste ju inte ett jota). Det KAN ju vara kulturkrockar inblandat (gudarna skall veta att amerikansk och svensk företagskultur skiljer sig på ett antal punkter), språkförbistring eller bara allmän oreda men det är mycket i den här säsongsinledningen som stinker usel kommunikation.
Senast redigerad av Praetori den 2021-12-03 19:00:13, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Som jag skrev innan, det skulle vara jävligt sjukt om detta har splittrat laget och ligger grund till varför vi är där vi är!
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Får ingen rätsida på det här. Anmälan gäller specifikt Jocke och Barry, men svaret ges utifrån hur Djurgården agerat som klubb. Det känns som man skyddar organisationen (läs: Jocke) i det här fallet. Jag hoppas man verkligen talat ut internt om det som hänt och att detta endast är ett sätt att gjuta olja på vågorna.

Jag hoppas verkligen den påstådda sprickan i truppen inte är så allvarlig och att Videll stannar. Han har skills som vi verkligen behöver.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

supreme skrev: 2021-12-03 18:59:32 Jag hoppas verkligen den påstådda sprickan i truppen inte är så allvarlig och att Videll stannar. Han har skills som vi verkligen behöver.
Ja verkligen. Gärna hans skills men det förutsätter att han har backning från resten av truppen och att det som sagt inte finns någon spricka i själva truppen (som SVT litegrann antydde).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Det är då klargjort att föreningen inte gjort något fel, föreningen har t.o.m. agerat korrekt inom sin befogenhet. Det är också klargjort att Videll faktiskt mått psykiskt dåligt av detta, även om det förstås är subjektivt och det behöver inte finnas en annan människa på jorden som hade känt likadant (ni förstår ni var jag står i frågan).

Det Videll verkar vilja är att föreningen faktiskt tar tag i hans psykiska ohälsa, som uppstått pga händelsen, men att man inte riktigt gör det.
Det sistnämnda är ju i sak fel men jag tror föreningen bara är trötta på honom.

Hade varit väldigt intressant och veta exakta turerna mellan händelsen och anmälan, om man bara viftat bort honom eller om han gått rakt på anmälan.

Personligen tänker jag bara på vilken lavin detta kan öppna. Klart många mår dåligt psykiskt över hur dom blir bemötta inom idrottens värld, det sker även i det vanliga arbetslivet. Jag har efter +20 år i arbetslivet aldrig hört talas om en sådan här anmälan men det blir lätt trend i sådana grejer.

För övrigt tror jag inte föreningen skyddar Jocke/Barry för det är inte dom som varit föremål för anmälan (även om dessa skapade situationen) utan det är arbetsgivaren.

Saxat från AB
I ett uttalande skriver klubben att utredningen ”bekräftar att spelaren mått dåligt till följd av kommunikationen och processen som omgärdat utnämningen av lagkaptener”, men att ledarna ”inte avsiktligt nedvärderat eller förolämpat spelaren”.
”Handlingen i sig anses berättigad, och förenlig med arbetsledningsrätten där arbetsgivaren ansvarar för att leda och fördela arbetet”, skriver Djurgården.
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Praetori skrev: 2021-12-03 19:09:22
supreme skrev: 2021-12-03 18:59:32 Jag hoppas verkligen den påstådda sprickan i truppen inte är så allvarlig och att Videll stannar. Han har skills som vi verkligen behöver.
Ja verkligen. Gärna hans skills men det förutsätter att han har backning från resten av truppen och att det som sagt inte finns någon spricka i själva truppen (som SVT litegrann antydde).
Ligger rätt nära till hands att tro att det är herr Videll själv som har lämnat uppgifter om "sprickor".

Även om SVT gör sitt bästa för att dölja det utan att ljuga.

Kan inte fatta att det finns folk här som på allvar vill sätta den här clownen på isen igen. Han ska naturligtvis inte vara kvar här.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
kaminor

Säsongen 21/22

Inlägg av kaminor »

Herregud. Hejdå, Videll.
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev: 2021-12-03 19:25:56
Ligger rätt nära till hands att tro att det är herr Videll själv som har lämnat uppgifter om "sprickor".

Kan inte fatta att det finns folk här som på allvar vill sätta den här clownen på isen igen. Han ska naturligtvis inte vara kvar här.
Känns helt galet att folk inte verkar förstå någonting. Ut med idioten, helst igår.
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

DIF hockey
Angående arbetsmiljöanmälan
En åtgärd som kommer att prioriteras är att se över föreningens interna policydokument.

Har inte JE fullt upp med andra Excel att färdigställa?

Prio nu är att ha en trupp och tränare för de sista 7 matcherna i det negativa kvalspelet våren 2022.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
bolja

Säsongen 21/22

Inlägg av bolja »

Med idioten menar du Jocke ?
Videll kan vara den som först vågar peka på
problemet med DIF hockeys diktator ?
Denne har jagat iväg Tjomme som låg bakom silverlaget .
Vem av dem har lyckats bäst som sportchef ?
Sänkt Robbans status inför truppen , silvertränare .
Ville inte vara kvar .
Detta är inte Videll gate det är Jocke gate .
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

-daniel- skrev: 2021-12-03 19:45:04
sensei skrev: 2021-12-03 19:25:56

Känns helt galet att folk inte verkar förstå någonting. Ut med idioten, helst igår.
Det är inte lätt att förstå någonting när man inte får veta någonting
Användarvisningsbild
Jitenu

Säsongen 21/22

Inlägg av Jitenu »

Mer i soppan:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... av-hotbild

Hotbild?!

Om det är nån som haft hotbild mot sig så är det JE. Har han undvikit någon?

Verkar vara mkt dramaqueen över Videll. Även om DIF gjort bedömningen.

När slutar detta?!
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Skicka en viss supportergrupp efter Jocke skriver folk på instagram, blir nog fint det när vi ska locka framtida ledare/spelare till föreningen
Skriv svar