Praetori skrev: ↑2021-12-03 17:25:32
Videll verkar fortfarande inte vara nöjd: "Spelaren själv berättar dock för SVT att Djurgården valt att inte fokusera från det väsentliga i utredningen,
– Det väsentliga som framgick i utredningen är att jag blev kränkt och utsatt för psykisk ohälsa och det vill inte Djurgården fokusera på, skriver Linus Videll till SVT Sport."
"Enligt uppgifter till SVT Sport så har den senaste tidens händelse skapat splittringar i laget. Linus Videll har under den här perioden fortsatt varit i tjänst och tränade senast i dag, fredag, med laget."
Det här sistnämnda är ju obra på rätt många plan. Riktigt riktigt obra om det stämmer.
Praetori skrev: ↑2021-12-03 17:25:32
Videll verkar fortfarande inte vara nöjd: "Spelaren själv berättar dock för SVT att Djurgården valt att inte fokusera från det väsentliga i utredningen,
– Det väsentliga som framgick i utredningen är att jag blev kränkt och utsatt för psykisk ohälsa och det vill inte Djurgården fokusera på, skriver Linus Videll till SVT Sport."
"Enligt uppgifter till SVT Sport så har den senaste tidens händelse skapat splittringar i laget. Linus Videll har under den här perioden fortsatt varit i tjänst och tränade senast i dag, fredag, med laget."
Det här sistnämnda är ju obra på rätt många plan. Riktigt riktigt obra om det stämmer.
Låter som vi inte kommer att få se Videll spela på ett tag! Utredningen är gjord och han är fortfarande inte nöjd... Känns som detta är något som är större internt än vad som getts sken av och oroande att (om) det har skapat splittringar i laget.
Känns jävligt onödigt om "Videll-gate" ska vara det som skickar DIF ner i HA, då kommer alla inblandade att få lära sig om hur det är att bli kränkt... På riktigt!
Handlar det bara om kaptensbindeln så är detta tamefanimej det löjligaste jag någonsin har hört...En spelare med topplön i SHL ska fan kunna hantera en sån skitsak.
Ligger det något mer djupt som vi inte vet om så är det givetvis en annan sak, men inget tyder på det just nu.
Tror tyvärr att vi tappar Videll. Han är en sådan spelare vi skulle ha nytta utav. Lär väl ersättas med skit eftersom inget vettigt finns på marknaden.
Läser man texten så handlar det ju om kaptensrollen. Men att dom fråntagit honom ”C:et” på ett felaktigt sätt. Så bedömer iaf jag saken.
Därav blir jag djupt besviken på Videll & hur han skött det här.
En del här inne pratar om hur vi skulle känt på vårat jobb tex. Men va fan, kom igen! Vi snackar hockey! Proffesionell idrott! Håll för fan inte på med det här om du inte kan ta att en annan får ”C:et” på bröstet. Dagis-nivå! På riktigt!
Sen kan det absolut, & det står det ju i texten, informerats på fel sätt, & det köper jag. Men inte fan gör man en anmälan mot klubben för det. Aldrig!
Man kan inte jämföra ishockey på elitnivå med ett jobb på Ica.
Nu får det snart vara slut på pajaseriet i DIF. Nån av Videll eller Jocke måste lämna skutan. Känns som det finns mer som gnager under ytan och det fortsätter mögla tills Anticimex varit där o rensat. Är så galet less nu på det som pågår inom DIF.
Ledargestalt var det. Handlar detta bara om hur C:et fråntogs honom så är det fan så löjligt så det finns inte.
Sjukskriva sig och inte spela på över en månad när laget går som det går och du tydligen har ett DIF-hjärta. I helvete heller.