Det är då klargjort att föreningen inte gjort något fel, föreningen har t.o.m. agerat korrekt inom sin befogenhet. Det är också klargjort att Videll faktiskt mått psykiskt dåligt av detta, även om det förstås är subjektivt och det behöver inte finnas en annan människa på jorden som hade känt likadant (ni förstår ni var jag står i frågan).
Det Videll verkar vilja är att föreningen faktiskt tar tag i hans psykiska ohälsa, som uppstått pga händelsen, men att man inte riktigt gör det.
Det sistnämnda är ju i sak fel men jag tror föreningen bara är trötta på honom.
Hade varit väldigt intressant och veta exakta turerna mellan händelsen och anmälan, om man bara viftat bort honom eller om han gått rakt på anmälan.
Personligen tänker jag bara på vilken lavin detta kan öppna. Klart många mår dåligt psykiskt över hur dom blir bemötta inom idrottens värld, det sker även i det vanliga arbetslivet. Jag har efter +20 år i arbetslivet aldrig hört talas om en sådan här anmälan men det blir lätt trend i sådana grejer.
För övrigt tror jag inte föreningen skyddar Jocke/Barry för det är inte dom som varit föremål för anmälan (även om dessa skapade situationen) utan det är arbetsgivaren.
Saxat från AB
I ett uttalande skriver klubben att utredningen ”bekräftar att spelaren mått dåligt till följd av kommunikationen och processen som omgärdat utnämningen av lagkaptener”, men att ledarna ”inte avsiktligt nedvärderat eller förolämpat spelaren”.
”Handlingen i sig anses berättigad, och förenlig med arbetsledningsrätten där arbetsgivaren ansvarar för att leda och fördela arbetet”, skriver Djurgården.