Frölunda HC - Djurgårdens IF, 3/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Håller me Säcken

Inlägg av Kall-El »

Raffe_DIF89 skrev:Jag håller me säcken till fullo! Vi borde vunnit den här matchen och jag fattar inte att dom inte har kollat upp det jävla fusk som frölunda håller på med! Ett exakt likadant mål gjorde Daniel Alfredsson 5-2 mot luleå under lockout säsongen. Det luktar lika jävla mycke röv i deras ruttna jävla skithål!

Dömdes Rynos 2-1 mål bort mot Timrå i lördags så är det rent obegripligt att rövlundas 2-1 mål idag inte vart bortdömt

JÄVLA SKITHÖGAR!!! FÖRSÖK STOPPA OSS FRÅN ATT VINNA 17:E SM GULDET IVÅR NI KOMMER ÄNDÅ INTE ATT LYCKAS ERA JÄVLA AS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kanske borde tänka lite på vilket språk man nyttjar ibland. Visst hade VF tur idag, men samtidigt är det helt och hållet vårat eget fel att vi torskar denna tillställning. Vi har flera bra öppna lägen man bara skall göra mål på, men vi missar dem. VF spelar inte bra alls, men sätter två av sina chanser. Rättvist knappast, men det var inte vår seger uppe i Luleå heller. Ibland har man tur ibland otur. Det enda som oroar mig lite är att denna hedersamma förlust satt sig benen på våra spelare. Snart match igen och denna gång är det dessutom en viktig sådan mot Mora. Bara hoppas att killarna orkar ladda om.

Stort cred till Axlesson och även Ryno då båda visar offensiva intentioner och kunnande.
Användarvisningsbild
Pinnen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Pinnen »

Raffe_DIF89 skrev:Jag håller me säcken till fullo! Vi borde vunnit den här matchen och jag fattar inte att dom inte har kollat upp det jävla fusk som frölunda håller på med! Ett exakt likadant mål gjorde Daniel Alfredsson 5-2 mot luleå under lockout säsongen. Det luktar lika jävla mycke röv i deras ruttna jävla skithål!

Dömdes Rynos 2-1 mål bort mot Timrå i lördags så är det rent obegripligt att rövlundas 2-1 mål idag inte vart bortdömt

JÄVLA SKITHÖGAR!!! FÖRSÖK STOPPA OSS FRÅN ATT VINNA 17:E SM GULDET IVÅR NI KOMMER ÄNDÅ INTE ATT LYCKAS ERA JÄVLA AS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahahaha xD
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Raffe_DIF89 skrev:JÄVLA SKITHÖGAR!!! FÖRSÖK STOPPA OSS FRÅN ATT VINNA 17:E SM GULDET IVÅR NI KOMMER ÄNDÅ INTE ATT LYCKAS ERA JÄVLA AS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHAHA!!! Det var ord och inga visor min östgötske vän :D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Bautabröl skrev:
Raffe_DIF89 skrev:JÄVLA SKITHÖGAR!!! FÖRSÖK STOPPA OSS FRÅN ATT VINNA 17:E SM GULDET IVÅR NI KOMMER ÄNDÅ INTE ATT LYCKAS ERA JÄVLA AS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHAHA!!! Det var ord och inga visor min östgötske vän :D
hehe var precis efter slutsignalen jag gick in på forumet. Höll på o typ explodera men jag tycker verkligen att vi förtjänade minst 1 eller 2 poäng idag.
MOT 17:E
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Dick gör det skitbra fram till det sista avgörande han måste skjuta istället för att göra dragningar som får honom vi dövinkeln.

Han kommer att gå långt den grabben om han bara finslipar avsluten
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

MAP skrev:Ikväll måste Frölunda vunnit minst 75% av alla tekningar. Helt otroligt hur jävla dåligt det är varenda match.
Falken är ju inte med, kan inte bli så mycket annat då.

Bragdbetonad match av DIF, trots förlust.

Lite rädd bara att vi brände krutet i fel match, nästa hemma mot Mora känns som hyfsat avgörande för om vi kommer ligga över eller under kvalsträcket vid uppehållet.

Mora & Brynäsvinst imorgon så börjar ångesten smyga sig på igen

Alla som svär över Frölundas flyt kanske redan har glömt DIF:s flytvinster borta mot Luleå & sist hemma mot MoDo.
Det jämnar ALLTID ut sig, utslaget över en hel säsong.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

mm

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Falken och Otto på skadelistan förklarar varför vi inte tekade bättre, annars tycker jag Bengan tekade bra idag
MOT 17:E
rikkard

Inlägg av rikkard »

stolpskott skrev:Jag är inte alls bitter över denna förlust, visst det känns ju lite men ändå. Vad var det, 11 juniorer vi ställde upp med? Nej, jag tycker vi faller med flaggan i top. Danne riktigt bra idag, Ryno, såväl Bengan.Dick var otrolig stundtals! Men vi måste sätta våra chanser i en sån här match, det gjorde vi inte. Och vi förlorade. Nu kör vi över Mora på torsdag(?)!
Jag håller med. Såg matchen live. En av de bästa matcherna som vi gjort i Scandinavium på senare år. Med tanke på laguppställning gör vi en bragdartad inställning. Tyvärr fungerar inte vårt powerplay, annars hade segern varit i hamn.
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Såg nyss på hockeykväll. KUNGEN Niklas Wikegård prata om hur dumma en del människor är i Mora. Dem ska tydligen hålla på och slåss, typ. Så ni som åker till Mora, se upp så dem inte kastar knäckebröd på er! (jättekul skämt)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

stolpskott skrev: Nu kör vi över Mora på torsdag(?)!
Trodde vi hade lärt oss en sak vi det här laget, Mora är INTE det lag som DIF bara "kör över"

Hemma mot HV TIK & Mora tar vi ytterst sällan 3p.
Hoppas på ett undantag då på torsdag
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Lee Harvey Oswald skrev:
Trodde vi hade lärt oss en sak vi det här laget, Mora är INTE det lag som DIF bara "kör över"

Tycker vi körde över dom rätt många gånger förra året på hemma plan?
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Så otroligt jävla onödigt. Om en viss Per Bäcker någon jävla gång kunde sätta pucken i nät när han har öppet mål så skulle vi vinna 4-5 matcher till per säsong. Så otroligt mycket missar han. Linkan måste ju bli helt galen varje gång han serverat en pass till Bäcker, då han aldrig sätter den.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

stolpskott skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Tycker vi körde över dom rätt många gånger förra året på hemma plan?
Det är iofs sant, (minnet kort men intensivt)

Känns bara så otrevligt att möta det laget, tyvärr tror jag DIF känner samma sak
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

MAP skrev:Man kan inte säga att det är tur heller. Bäcker och Engqvist har fria lägen, men missar. Precis som Danielsson i andra perioden. Kallio gör 2-1 från bakom mål. Kan inte vara en slump när det händer så ofta.

Axelsson bäst på plan ikväll. Han skapar flera lägen både åt sig själv och andra helt på egen hand.

Ikväll måste Frölunda vunnit minst 75% av alla tekningar. Helt otroligt hur jävla dåligt det är varenda match.

Håller med helt och hållet.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Satt o tittade på matchklippet på hockeyligan.se och noterade den stora flaggan som vecklades ut över klacken (?) i hallen. Dem är väl förbjudna eller!?
Blue Brigade Sthlm
Skriv svar