Frölunda HC - Djurgårdens IF, 3/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman

Frölunda HC - Djurgårdens IF, 3/12 2007

Inlägg av lilleman »

Tuff bortamatch mot Frölunda. Jag hoppas verkligen att våran fina bortasvit fortsätter. Jag tror att vi lyckas vinna matchen men det är knappt.

Jag tror att vi vinner med 2-3

0-1 Ryno
0-2 Fimpen
1-2 ????
1-3 Ossi
2-3 ????
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Då kan man alltså inte spela på 2-3... :wink:

Tuff match, men vi kan vinna, jag säger 1-2
0-1 Ryno
1-1 ?
1-2 Ossi
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

?

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Jag fattar inte varför alla jämnt tippar typ Ossi, Fimpen, Ryno, Ölvestad och såna arbetshästar som målskyttar. Visst det är bra att dom stänker dit några baljor ibland det gör ingenting men är det inte viktigare att Linkan, Otto, Dicken och den typen av spelare vräker in mål o pass istället?

Matchen imorgon vinner vi förövrigt med 1-4 efter att Frölunda kommer hem från jobbig resa från Örnsköldsvik.

Mål: 1-0 Kallio, 1-1 Bengan, 1-2 Otto, 1-3 Linkan, 1-4 Ölvestad tom kasse.
MOT 17:E
Användarvisningsbild
blocco

Re: ?

Inlägg av blocco »

Raffe_DIF89 skrev:Jag fattar inte varför alla jämnt tippar typ Ossi, Fimpen, Ryno, Ölvestad och såna arbetshästar som målskyttar. Visst det är bra att dom stänker dit några baljor ibland det gör ingenting men är det inte viktigare att Linkan, Otto, Dicken och den typen av spelare vräker in mål o pass istället?
Spelar det någon roll vem som gjör målet?? Nej inte det minsta. Mål som mål.

Egentligen är det nästan roligare om dom som inte gör mål så ofta får näta.
skullman

Inlägg av skullman »

Jag tror även jag på en mycket jämn match som slutar 2-4

Första:
0-1 Linkan
0-2 Bäcker

Andra:
1-2 Kallio
2-2 N.Andersson
2-3 T.Johansson

Tredje:
2-4 Anger (öppen kasse)
DIF MOT RUBBET
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Är det någon som kommer ner till denna matchen? Jag har inte hunnit fixa biljett än, men räknar med att göra det under morgondagen. Vi syns där isåfall.

Tror på en tung match imorn, vi har ju för sjutton en hel femma borta. Ölrunda seger med 4-2 tyvärr. Danielsson och Jiri gör målen.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Sidney Crosby skrev:Är det någon som kommer ner till denna matchen? Jag har inte hunnit fixa biljett än, men räknar med att göra det under morgondagen. Vi syns där isåfall.

Tror på en tung match imorn, vi har ju för sjutton en hel femma borta. Ölrunda seger med 4-2 tyvärr. Danielsson och Jiri gör målen.
Ölrunda får det tufft
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Enbom skrev:
Sidney Crosby skrev:Är det någon som kommer ner till denna matchen? Jag har inte hunnit fixa biljett än, men räknar med att göra det under morgondagen. Vi syns där isåfall.

Ölrunda får det tufft
Ogillar nästan det dära "Ölrunda" mer än gnaget :wink:
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Oj oj oj, vilken svår match. Ska till mycket om vi ska ha några poäng här. Dock så brukar ju årets upplaga av DIF kunna slå till när man minst anar det, så jag riktar ett skrällfinger mot Frölunda.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Detta är jag helt säker på att detta blir årets match, då vi ser alla spelare verkeligen kämpa tills blodsmak i munnen och visar vad DIF skölden dom har på tröjan är värt!

1-0 N.Andersson
1-1 Fimpen
1-2 Jiri

2-2 Fredrik Pettersson
2-3 Fimpen
2-4 Bengan

3-4 N.Andersson
3-5 (Fimpen öppen kasse)

Vet inte om jag är för en ögd? ;)

#20!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Helt övertygad om att det blir VFHC seger här.

Vi saknar massor av anfallare och det håller inte vår trupp för. VF går runt på mycket folk och kommer segla ifrån ju längre machen lider. Mitt tips 4-1 till VF. Kan bli betydligt större siffror om det vill sig illa till....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Raffe_DIF89 skrev: Mål: 1-0 Kallio, 1-1 Bengan, 1-2 Otto, 1-3 Linkan, 1-4 Ölvestad tom kasse.
Jaa, du kanske får rätt med 2 av DIF:s målskyttar iaf.
Är Ölvestad & Otto med i denna match blir jag väldigt förvånad.
Borta mot Rövlunda är säsongens säkraste 0-poängare, nu dessutom med flera nyckelspelare sjuka/skadade.

Tips:
Frölunda-DIF 5-2.
(Per.1. 1-0, 01.14 Kallio)
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Jag kommer självklart att vara där!!!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Skulle bli mycket förvånda om vi vinner denna match. Visserligen har jag blivit förvånad förut. Många viktiga spelare saknas...
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Raffe_DIF89 skrev: Mål: 1-0 Kallio, 1-1 Bengan, 1-2 Otto, 1-3 Linkan, 1-4 Ölvestad tom kasse.
Jaa, du kanske får rätt med 2 av DIF:s målskyttar iaf.
Är Ölvestad & Otto med i denna match blir jag väldigt förvånad.
Borta mot Rövlunda är säsongens säkraste 0-poängare, nu dessutom med flera nyckelspelare sjuka/skadade.

Tips:
Frölunda-DIF 5-2.
(Per.1. 1-0, 01.14 Kallio)
Nä där tror jag att du har fel du totalt, vi kommer vinna matchen enkelt trots alla skador ska du se.
MOT 17:E
Skriv svar