Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Praetori skrev:
Daniel942 skrev:
Ta chansen Jocke. Svedberg - Ortio som par hade jag tagit verkligen alla dagar i veckan.
Nej tack. Inte för en frisk Ortio är dålig men mest för att skadat gods sällan är värt pengarna. Plus att vi har att bygga på i Jensen.
Gillar att du håller din sarkastiska linje. :wink:
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså vi kommer ju inte ta in Ortio och helt plötsligt sitta på honom och Svedberg efter fyra matcher. När den sistnämnda har en förstamålvakt-lön och har kommit hit i tron om att bli etta.

Vi lever inte i en drömvärld.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Skulle ju vara om Svedberg skadar sig. Alternativt spelar lika gränslöst darrigt som #35. Då måste vi ju göra något, och Ortio är ju en ovanligt bra keeper som är arbetslös den här tidpunkten.

Men tämligen helt säker på att det blir firma Svedberg/Jensen den här säsongen. Bara hoppas den första håller för 45 matcher vilket kommer krävas om vi ska hota på allvar. Jensen kommer i de flesta fall innebära poängtapp på den här nivån, och den här fladdriga defensiven kräver ett pålitligt kort som utstrålar lugn.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Holtz skriver kontrakt till 2022. Men lär väl lämna i sommar iaf.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Värva Dicken nu!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
EspenK

Inlägg av EspenK »

Bring him home. Fjällby är ”ledig”.
Manijock

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev:Bring him home. Fjällby är ”ledig”.
Hellre Dicken alla dagar! Om folk hävdar att Axelsson "bara" presterade i slutspelet vafan gjorde inte Axel då? :lol:
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Kul med Holtz! Trots att kontraktet är av mindre betydelse då han förmodligen lirar i NHL nästa säsong.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
I mina ögon tar han ju lätt Jeppes plats. Han går även före Norell med nuvarande form.

Så gärna Björnfot, bara Robban vågar spela de bästa spelarna och inte styrs av deras ålder och namnet på tröjan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
I mina ögon tar han ju lätt Jeppes plats. Han går även före Norell med nuvarande form.

Så gärna Björnfot, bara Robban vågar spela de bästa spelarna och inte styrs av deras ålder och namnet på tröjan.
Frågan är ju då om vi skall ge speltid till spelare (med inga eller kortare kontrakt) som ändå är garanterade att försvinna när säsongen är slut? Då står man där med skägget i brevlådan utan kontinuitet när kanske det bästa för individen är att utvecklas i AHL och att laget får 20+min speltid av en annan spelare som gör flera säsonger på raken.
Just Björnfot är ju ingen dussinlirare och dessutom back (där det verkligen kan vara nyttigare med SHL-spel än AHL) så det kanske skall ses som ett undantag och motivator för andra men någonstans känner jag en hopplöshet inför Svensk hockeys flathet mot NHL.
Lite samma känsla från spelarna tyvärr. Det fanns en tid när profiler (även om ju de jag namedroppar kanske inte är populära i DIF-led så har jag ändå fullständig respekt för dem som yrkesmänniskor och hockeyspelare) som Jörgen och Kenny Jönsson, Johan Davidsson, Håkan Loob mfl valde hjärta framför plånbok och då var ändå hockey-lönerna i Sverige ett skämt jämfört med idag.

Visst vill man att de unga talangerna skall lyckas och gå hela vägen till NHL men någonstans måste vi vara lite finare och lite bättre och ställa krav.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

EspenK skrev:Bring him home. Fjällby är ”ledig”.
Ledig hur? Han är nerskickad till AHL.
Expert.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Doughty om Tobias Björnfot "Kommer att bli 'a hell of a player'"
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Frågan är ju då om vi skall ge speltid till spelare (med inga eller kortare kontrakt) som ändå är garanterade att försvinna när säsongen är slut? Då står man där med skägget i brevlådan utan kontinuitet när kanske det bästa för individen är att utvecklas i AHL och att laget får 20+min speltid av en annan spelare som gör flera säsonger på raken.
Just Björnfot är ju ingen dussinlirare och dessutom back (där det verkligen kan vara nyttigare med SHL-spel än AHL) så det kanske skall ses som ett undantag och motivator för andra men någonstans känner jag en hopplöshet inför Svensk hockeys flathet mot NHL.
Lite samma känsla från spelarna tyvärr. Det fanns en tid när profiler (även om ju de jag namedroppar kanske inte är populära i DIF-led så har jag ändå fullständig respekt för dem som yrkesmänniskor och hockeyspelare) som Jörgen och Kenny Jönsson, Johan Davidsson, Håkan Loob mfl valde hjärta framför plånbok och då var ändå hockey-lönerna i Sverige ett skämt jämfört med idag.

Visst vill man att de unga talangerna skall lyckas och gå hela vägen till NHL men någonstans måste vi vara lite finare och lite bättre och ställa krav.
Men nu är ju verkligheten såhär.
Så det är enligt mig självklart att Björnfot ska göra en säsong till hos oss om det bara är möjligt.
Man vet aldrig, kan ju också locka honom tillbaka en vacker dag ifall vi ger honom chansen nu.
Men oavsett, vi måste sikta på att få bästa möjliga lag i år. Vem vet när denna situation uppstår igen.

Som någon skrev, nu står fan alla planeter, stjärnor och galaxer i synk för DIF. Passa på.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-09-24 13:23:30, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Björnfot går i min bok före JP, Norell, Hultström, Simon J och Garrison. Med andra ord topp 4 med Högström, Tom Nilsson och Alsing. In med honom!
Låst