Gillar att du håller din sarkastiska linje.Praetori skrev:Nej tack. Inte för en frisk Ortio är dålig men mest för att skadat gods sällan är värt pengarna. Plus att vi har att bygga på i Jensen.Daniel942 skrev:Ta chansen Jocke. Svedberg - Ortio som par hade jag tagit verkligen alla dagar i veckan.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
DIF!
- SirDIFalot
Alltså vi kommer ju inte ta in Ortio och helt plötsligt sitta på honom och Svedberg efter fyra matcher. När den sistnämnda har en förstamålvakt-lön och har kommit hit i tron om att bli etta.
Vi lever inte i en drömvärld.
Vi lever inte i en drömvärld.
Expert.
Skulle ju vara om Svedberg skadar sig. Alternativt spelar lika gränslöst darrigt som #35. Då måste vi ju göra något, och Ortio är ju en ovanligt bra keeper som är arbetslös den här tidpunkten.
Men tämligen helt säker på att det blir firma Svedberg/Jensen den här säsongen. Bara hoppas den första håller för 45 matcher vilket kommer krävas om vi ska hota på allvar. Jensen kommer i de flesta fall innebära poängtapp på den här nivån, och den här fladdriga defensiven kräver ett pålitligt kort som utstrålar lugn.
Men tämligen helt säker på att det blir firma Svedberg/Jensen den här säsongen. Bara hoppas den första håller för 45 matcher vilket kommer krävas om vi ska hota på allvar. Jensen kommer i de flesta fall innebära poängtapp på den här nivån, och den här fladdriga defensiven kräver ett pålitligt kort som utstrålar lugn.
- SirDIFalot
Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
Expert.
Holtz skriver kontrakt till 2022. Men lär väl lämna i sommar iaf.
-
Donkels-2.0
Värva Dicken nu!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Bring him home. Fjällby är ”ledig”.
Hellre Dicken alla dagar! Om folk hävdar att Axelsson "bara" presterade i slutspelet vafan gjorde inte Axel då?EspenK skrev:Bring him home. Fjällby är ”ledig”.
Kul med Holtz! Trots att kontraktet är av mindre betydelse då han förmodligen lirar i NHL nästa säsong.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
I mina ögon tar han ju lätt Jeppes plats. Han går även före Norell med nuvarande form.SirDIFalot skrev:Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
Så gärna Björnfot, bara Robban vågar spela de bästa spelarna och inte styrs av deras ålder och namnet på tröjan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frågan är ju då om vi skall ge speltid till spelare (med inga eller kortare kontrakt) som ändå är garanterade att försvinna när säsongen är slut? Då står man där med skägget i brevlådan utan kontinuitet när kanske det bästa för individen är att utvecklas i AHL och att laget får 20+min speltid av en annan spelare som gör flera säsonger på raken.BOMBOM BOUCHARD skrev:I mina ögon tar han ju lätt Jeppes plats. Han går även före Norell med nuvarande form.SirDIFalot skrev:Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
Så gärna Björnfot, bara Robban vågar spela de bästa spelarna och inte styrs av deras ålder och namnet på tröjan.
Just Björnfot är ju ingen dussinlirare och dessutom back (där det verkligen kan vara nyttigare med SHL-spel än AHL) så det kanske skall ses som ett undantag och motivator för andra men någonstans känner jag en hopplöshet inför Svensk hockeys flathet mot NHL.
Lite samma känsla från spelarna tyvärr. Det fanns en tid när profiler (även om ju de jag namedroppar kanske inte är populära i DIF-led så har jag ändå fullständig respekt för dem som yrkesmänniskor och hockeyspelare) som Jörgen och Kenny Jönsson, Johan Davidsson, Håkan Loob mfl valde hjärta framför plånbok och då var ändå hockey-lönerna i Sverige ett skämt jämfört med idag.
Visst vill man att de unga talangerna skall lyckas och gå hela vägen till NHL men någonstans måste vi vara lite finare och lite bättre och ställa krav.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
Ledig hur? Han är nerskickad till AHL.EspenK skrev:Bring him home. Fjällby är ”ledig”.
Expert.
Doughty om Tobias Björnfot "Kommer att bli 'a hell of a player'"
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Men nu är ju verkligheten såhär.Praetori skrev:Frågan är ju då om vi skall ge speltid till spelare (med inga eller kortare kontrakt) som ändå är garanterade att försvinna när säsongen är slut? Då står man där med skägget i brevlådan utan kontinuitet när kanske det bästa för individen är att utvecklas i AHL och att laget får 20+min speltid av en annan spelare som gör flera säsonger på raken.BOMBOM BOUCHARD skrev:I mina ögon tar han ju lätt Jeppes plats. Han går även före Norell med nuvarande form.SirDIFalot skrev:Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
Just Björnfot är ju ingen dussinlirare och dessutom back (där det verkligen kan vara nyttigare med SHL-spel än AHL) så det kanske skall ses som ett undantag och motivator för andra men någonstans känner jag en hopplöshet inför Svensk hockeys flathet mot NHL.
Lite samma känsla från spelarna tyvärr. Det fanns en tid när profiler (även om ju de jag namedroppar kanske inte är populära i DIF-led så har jag ändå fullständig respekt för dem som yrkesmänniskor och hockeyspelare) som Jörgen och Kenny Jönsson, Johan Davidsson, Håkan Loob mfl valde hjärta framför plånbok och då var ändå hockey-lönerna i Sverige ett skämt jämfört med idag.
Visst vill man att de unga talangerna skall lyckas och gå hela vägen till NHL men någonstans måste vi vara lite finare och lite bättre och ställa krav.
Så det är enligt mig självklart att Björnfot ska göra en säsong till hos oss om det bara är möjligt.
Man vet aldrig, kan ju också locka honom tillbaka en vacker dag ifall vi ger honom chansen nu.
Men oavsett, vi måste sikta på att få bästa möjliga lag i år. Vem vet när denna situation uppstår igen.
Som någon skrev, nu står fan alla planeter, stjärnor och galaxer i synk för DIF. Passa på.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-09-24 13:23:30, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Björnfot går i min bok före JP, Norell, Hultström, Simon J och Garrison. Med andra ord topp 4 med Högström, Tom Nilsson och Alsing. In med honom!