BOMBOM BOUCHARD skrev:SirDIFalot skrev:Kings skar ner truppen för andra gången nyss, nu nere på 32 spelare och Björnfot är fortfarande med... Som Uffe Bodin skrev så känns det nästan mer troligt att han får speltid i Kings än i DIF med nuvarande backbesättningar.
I mina ögon tar han ju lätt Jeppes plats. Han går även före Norell med nuvarande form.
Så gärna Björnfot, bara Robban vågar spela de bästa spelarna och inte styrs av deras ålder och namnet på tröjan.
Frågan är ju då om vi skall ge speltid till spelare (med inga eller kortare kontrakt) som ändå är garanterade att försvinna när säsongen är slut? Då står man där med skägget i brevlådan utan kontinuitet när kanske det bästa för individen är att utvecklas i AHL och att laget får 20+min speltid av en annan spelare som gör flera säsonger på raken.
Just Björnfot är ju ingen dussinlirare och dessutom back (där det verkligen kan vara nyttigare med SHL-spel än AHL) så det kanske skall ses som ett undantag och motivator för andra men någonstans känner jag en hopplöshet inför Svensk hockeys flathet mot NHL.
Lite samma känsla från spelarna tyvärr. Det fanns en tid när profiler (även om ju de jag namedroppar kanske inte är populära i DIF-led så har jag ändå fullständig respekt för dem som yrkesmänniskor och hockeyspelare) som Jörgen och Kenny Jönsson, Johan Davidsson, Håkan Loob mfl valde hjärta framför plånbok och då var ändå hockey-lönerna i Sverige ett skämt jämfört med idag.
Visst vill man att de unga talangerna skall lyckas och gå hela vägen till NHL men någonstans måste vi vara lite finare och lite bättre och ställa krav.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.