Nedräkningen har startat

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Kall-El skrev:Ja 31 år är gammalt, eller i vart för gammalt i detta fall. Skall man köpa in 30+ are till ett lag måste de vara bra nog att spela i backpar 1-2. Platsar Frylén i något av dessa backpar hos oss ser det mycket illa ut. Vidare vill jag påpeka att det inte är direkt troligt att en 31 åring utvecklas direkt mycket och innan någon drar upp exemplet Åkerman är det bäst att tillägga att Åkerman är en spelare som gynnats rejält av regeländringarna. Frylén har snarast missgynnats av dem. Frylén och Fernholm är som spelrtyper rätt lika, enda skillnaden att Frylén är bra mycket äldre och bra mycket sämre i jämförelse. Fast det klart du kanske vill ha spelare i truppen med minus 18 i +-, jag vill det inte.
Ibland kan det vara bra att ha dessa sk busar i laget som vågar att stå upp till skillnad från vissa andra små harskitar jag menar det är ju bara EN spelare vi pratar om eller hur??
Vartenda lag har en eller flera busar i laget och det måste man ha när det bränner till,det finns i varje lag i varje serie eller har jag missat något kanske!!

Djurgår`n har genom åren haft flera "busar" i laget och vad det verkar så har de flesta av dem varit älskade av sina supportrar...du vet alla bidrar med något som den personen är bra på,jag menar det finns så många olika spelartyper att välja emellan och alla är alltid bra på något sätt!!
peter johansson

isolerad skrev:
peter johansson skrev:
Kall-El skrev:
peter johansson skrev:
Mans91 skrev:Jag fattar inte hur man kan vara så negativ. det är skitlångt kvar tills elitserien börjar igen. vi har hur mkt tid som helst på oss att bygga vårt lag! :S
Jag håller med dig,det är jättetråkigt och sen när det dessutom verkar vara på gång med nya spelare typ Frylèn så vill dom inte ha honom en back som hamnade på 20 plats i elitseriens poängliga konstigt!
1. +- statistik är bättre att kika på än poäng. Där suger frylén phett, därför ser jag ingen anledning till att han skulle ha något att tillföra. Dessutom gammal och knappast utvecklingsbar.

2. Om man tittar på laget just nu ser det inte alls bra ut. Det ser faktiskt rejält mycket svagare ut nu än vad det gjorde då serien slutade.

Umicevic har försvunnit och ersatts med Anger. Känns som en rejäl försvagning i mina ögon även om Dragan var ojämn förra säsongen.

Fernholm verkar dessutom vara förlorad och något nytt kontrakt med jiri är inte klart.

Vi kanske inte ens lyckas signa Klasén trots att han är från stan och trots att Micke J blir vår nya tränare. Går inte den affären i lås är det katastrofalt dåligt skött av styrelsen.

Just nu känns det som att det är vi och SAIK som gör upp om vilket lagt som skall följa med SSK ner till kvalserien.
Tycker du att 31 år är gammalt?nu får du nog tänka om!det har väl inget med ålder att göra för det har vi ju flera bevis på!!! 31 år och gammal tillåt mig le!!! :)
Han fyller 32 nästa säsong. För en hockeyspelare är det gammalt! Precis som Kall-El säger är han knappast utvecklingsbar. Det finns ingen framtid i Frylén. Det enda undantaget jag känner till är Åkerman, och Frylén är ingen Åkerman.
Tycker ni att 31 år är för gammalt då kan vi snart lägga ner hockeyn!!!
förresten vi vill ju alla ha hit Nisse Ekman men jag kom just på ........det går ju inte han är ju över 31 år och är snart slut som hockeyspelare!! :wink:
isolerad

Inlägg av isolerad »

peter johansson skrev:
Tycker ni att 31 år är för gammalt då kan vi snart lägga ner hockeyn!!!
förresten vi vill ju alla ha hit Nisse Ekman men jag kom just på ........det går ju inte han är ju över 31 år och är snart slut som hockeyspelare!! :wink:
Skillnaden är att Nisse har spelat i NHL, det har inte Frylén. Ska man värva spelare över 30 så ska de höja laget, inte vara en i mängden. Ekman gjorde 45 poäng senast han var i DIF. Om Frylén gör 45 poäng så lovar jag att inte gnälla, jag kan t o m be om ursäkt.

Jag tycker det bättre att värva en lika bra spelare i 25årsåldern som har utvecklingspotential.
i
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

peter johansson skrev:Skall man behöva lägga av bara för att man är i närheten eller över 30-strecket då kan ju tex Färjestad lika gärna lägga ner sin verksamhet eller vad sägs om följande digra lista:

P.Prestberg 32
J.Mattsson 32
E.Pirnes 30
J.Höglund 35
P.Nordström 33
J.Jönsson 35
T.Rohdin 36
A.Johansson 34
R.Kantor 30
A.Tribunsovs 31
M.Johansson 33
P.Ledin 29
D.Henriksson 29
E.Kåberg 29

ajajajajajajajajaj!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns de som har det betydligt mycket värre än oss och tur är väl det för jag älskar Djurgår`n
Skillnaden är att de spelarna FBK har som är 30+ är bra mycket bättre än vad Frylén är. Samtliga spelare du räknar upp ovan skulle med lätthet gå in i någon av våra 2 första kedjor. Tror du Frylén skulle gå in i FBK alls? Det är väl t o m tveksamt om Frylén går in ens i något av våra två första backpar. Där har du den stora skillnaden, själv tycker jag den är ganska uppenbar, men det är ju bara vad jag anser.

Dessutom har vi redan tuffa pjäser i laget, det är inte detta vi behöver utan snabba, spelskickliga backar, inte en slö tungviktare till.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kan vi inte vänta med att gnälla för ens vi har sett han spela i DIF?
Men om de nu stämmer att dom erbjöd Fernholm 140K i Månaden, ska det vara självklart att vi kan knyta Jiri. Det här ska ordna sig.
Peter

Inlägg av Peter »

stolpskott skrev:Kan vi inte vänta med att gnälla för ens vi har sett han spela i DIF?
Varför det? Med den logiken ska man inte heller hylla en bra värvning. Man har ju inte sett honom spela i DIF ... Det här är klassisk idioti. Före säsong får man inte kritisera fär man har ju inte sett dem spela. Under säsong får man inte kritisera för då ska man ju stötta laget. Efter säsong får man inte kritisera, iaf. inte om spelaren blir kvar i laget, för då kan de ju tappa motivationen att förbättra sig.
Min åsikt är att man ska få analysera och kritisera givet den information man har tillgänglig före, under och efter säsongen. Tål inte spelarna det har de inget på elitnivå att göra.

När det gäller Frylén så vet vi ändå en hel del och det talar inte till hans fördel. När folk drar upp positiva saker om Edvin så handlar det ofta om hans spel i kvalserien. Om vi värvar spelare inför det kommande kvalet så kan Frylén säkert funka men att kalla det satsning är ju ren lögn.

Om det nu är så att vi riskerar att tappa Klasen till SSK för att de har matchat vårat bud så måste man absolut fråga sig varför han i det läget föredrar SSK? Inget av lagen kommer vinna något nästa säsong så det kan ju inte påverka hans beslut. Är det organisatoriska brister i föreningen som skrämmer bort potentiella nyförvärv? Vet spelare och agenter något om våra tränare som vi inte vet?

Som det ser ut idag kommer DIF få stora problem i elitserien. Till det ska läggas att truppen nästan är full. Risken att våra äldre stöttepelare ska ta slut som spelare ökar för varje år och vi saknar spelare som kan blomma ut som ersättare. Som det ser ut nu skulle vi behöva bryta kontrakten för 3-5 av de sämsta spelarna och ersätta dem med några som snarare går in i toppen av laget om vi ska ha chansen på slutspel nästa år. Spelare som Fimpen, Liwing, Ericson m.fl. kan bara sänka oss!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi måste också tänka på att Frylén spelade i elitseriens sämsta klubb denna säsong. Kan det ha nåt att göra med hans statestik?
Säg den glädje som varar
Gäst

Inlägg av Gäst »

DIF_Soldier skrev:Vi måste också tänka på att Frylén spelade i elitseriens sämsta klubb denna säsong. Kan det ha nåt att göra med hans statestik?

Absolut...
peter johansson

Det där jag skrev om Nisse var ett skämt och det hoppas jag att ni förstår :wink:

När det gäller Frylèn förstår jag också att han inte är någon som ingår någon STORSATSNING utan är mer som en utfyllnad 5-7:e back och det tror jag att han fixar faktiskt.

Nu till den stora frågan??????????? vad finns det för pengar att värva för,det vet väl bara sportgruppen,vad vill sportgruppen värva för spelare mm!! svaren på dessa frågor mm kommer säkert längre fram och jag tror att det kommer att bli bra till slut!

Nu tycker jag att vi lägger ner denna diskussion angående Frylèn för det börjar bli lite tjatigt!!

Ha det gott alla hockeyälskare
Peter

Inlägg av Peter »

Jag har haft det trist ett tag så jag satt och räknade lite för att fylla ut tiden. Jag testade att normalisera Malmöbackarnas statistik till att motsvara att de spelade 60min per match i 55 matcher för att kunna jämföra dem. Jag har förenklat det lite för mig själv genom att strunta i att förlängningar kan ge mer än 60 minuters speltid under en match. Dessutom slår det lätt snett för spelare som spelat väldigt lite per match eller spelat få matcher. Naturligtvis beror en spelares statistik även på vem man spelar med och vilka man matchas mot men det struntar jag i eftersom det skulle bli hejdlöst komplext om det ens gick att få fram den informationen.

Rank Namn Speltid Matcher Norm. +/-
1 Sekeras......20.02 23 21.50
2 Casselståhl.13.00 30 8.46
3 Woolley......20.57 31 5.30
4 Välivaara....22.14 38 3.92
5 Hersley.......07.43 28 -15.86
6 Sicak..........17.00 10 -19.41
7 Marttinen.....21.25 07 -23.49
8 Björk..........18.10 46 -43.60
9 Frylén.........22.39 55 -50.92
10 Trnka........17.59 20 -56.28
11 Lupaschuk.22.07 18 -58.15
12 Skoog.......04.59 11 -65.36
13 Norgren....10.47 40 -102.43

Vi får hoppas att Frylén matchades mot bra spelare ...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara att titta på Rossen från MIF. Den killen fick kicken och spelade inte mycket sämre än Frylén. Frylén är inte en värvning för top 4 backarna i alla fall och i mitt tycke är detta inte rätt spelare att satsa på för backplats 5-8. Det mest skrämmande är dock att de enda backarna vi har klart med till nästa säsong som vi vill ha kvar är: ( här kan jag missat någon )

Timmy
Ronnie
Tompa

Lindman, Liwing, Ericsson, Ribben och Fernholm lär väl försvinna allihopa och sedan återstår ju bara Jiri som inte har kontrakt.

lek med tanken att Jiri förlänger så har vi klart med 4 backar:

Timmy
Ronnie
Tjompa
Jiri

samt:
Persson
och junioren vars namn jag alltid glömmer.

Räknar med att de två unga spelarna blir 7-8 back och det saknas just nu inte mnidre än 3 backar. Värst av allt är att de båda backar som räknade som etta och tvåa förra säsongen inte har kontrakt med oss nästa år.´

Detta får då till följd att

back 1 - Vakant
back 2 - Vakant
back 3 - Timmy
back 4 - Tompa
back 5 - Ronnie
back 6 - Vakant
back 7 - Persson
back 8 - Junisen

Frylén som 6e back kan jag köpa om han får lön därefter. Det är jag är rädd för att vi i slutändan tvnigas peta in Frylén som back 1 eller 2 för att vi inte lyckas kontraktera vare sig Jiri eller något bättre. Det finns tyvärr dessutom fler problem här. De backar vi har i dagens trupp är alla relativt hårdföra och inte direkt supersnabba. ( Timmy, tompa och Ronnie ) Plocka in Fryle´n och vi får in en back till i samma kategori vilket också får till följd att det krävs att de andra två backarna som plockas in har fart under rören. Det som behövs är snabba, spelskickliga backar som dessutom med fördel kan användas i PP. Tyvärr stämmer inte denna beskrivning in på Edvin. Skulle vi tappa Jiri har vi nog inte backar bättre än för kvalserien, om ens det i dagsläget..

Intressant att LHC visst skall ha Pihl också.... Undrar om de tänkler behålla några av sina ordinarie backar från denna säsong....
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Frylén var en av få som var bra i Malmö under den gångna säsongen.

Intressant att det debatteras frenetiskt när det är så pass långt kvar till nedsläpp. Hoppas att det renderar mer publik till DIF också!

Hoppas verkligen att Ferna och Jiri blir kvar och att Nisse kommer hem.

Backpar
Ferna - Jiri
TJ - Timmy
Ronnie - Frylén alt Persson
Eklund - Persson alt Frylén

Liwing och Ericson bort

Forwards
Linkan - Hörnqvist - Bäcker
Jimmie - Dicken - Ekman
Ask - Otto - Engqvist
Eklund - Falk - Anger

Danielsson är reservspelare så att vi alltid kan ha fyra femmor.

Spelare med kursiv stil är inte klara, men det spekuleras kring dem

Borde ge tre slagfärdiga femmor, försvinner Ferna och Jiri måste backarna stabiliseras upp.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Tror att ledningen väntar med Jiri pga av att de är intresserade av Ekman. Om Ekman ansluter kanske Lindman kontrakteras - något som öppnar för följande upplägg.

Backar
TJ - Timmy
Ronnie - Persson/Eklund
Frylén - Lindman
Liwing - Persson/Eklund

Bort med Ericson

Forwards
Anger - Otto - Ekman
Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Jimmie - Ask - Eklund
Engqvist - Falk - Axelsson

Danielsson och Thörn utgör extraspelare. Tror att följande uppställning är ekonomiskt tänkbar. Om Lindman är för dyr samtidigt som DIF knyter till sig Ekman kan eventuellt Engqvist (Thörn ersätter) gå in som center istället för Falk som kan spela back. Anser avslutningsvis att Ekman bör prioriteras framför Jiri - även om det skulle vara mycket skönt att den senare är kvar.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Östgöten skrev:Tror att ledningen väntar med Jiri pga av att de är intresserade av Ekman. Om Ekman ansluter kanske Lindman kontrakteras - något som öppnar för följande upplägg.

Backar
TJ - Timmy
Ronnie - Persson/Eklund
Frylén - Lindman
Liwing - Persson/Eklund

Bort med Ericson

Forwards
Anger - Otto - Ekman
Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Jimmie - Ask - Eklund
Engqvist - Falk - Axelsson

Danielsson och Thörn utgör extraspelare. Tror att följande uppställning är ekonomiskt tänkbar. Om Lindman är för dyr samtidigt som DIF knyter till sig Ekman kan eventuellt Engqvist (Thörn ersätter) gå in som center istället för Falk som kan spela back. Anser avslutningsvis att Ekman bör prioriteras framför Jiri - även om det skulle vara mycket skönt att den senare är kvar.
Anger - Otto - Ekman skulle vara mycket intressant. Då får vi två mycket bra formationer som håller hög klass. Ekman kan lyfta en hel kedja.

Skulle sedan Jiri skriva på, samt att vi får Lindman istället för Frylen tycker jag det ser mycket bättre ut.

Kanske DIF väljer Ekman före Klasen? Inte omöjligt.
Peter

Inlägg av Peter »

Ask är fullkomligt oduglig som center. Enda gången han gjorde någon nytta förra säsongen var när han fick lira hårt jobbande ytter bredvid Otto.
Skriv svar