Nedräkningen har startat

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Nedräkningen har startat

Inlägg av Don_T »

Här är nedräkningen till Elitseriepremiären!

Vad tror du om nästa säsong?

Fågel eller fisk?

Slutspel eller kvalspel?
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Det kommer bli slutspel, jag lovar ;)
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

KLart det blir slutspel, vad annars ?? :wink:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: ...

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker det är lustigt att folk tror vi går till slutspel nu, medans den mest kritiska perioden kommer nu.

Ferna har vi redan förlorat, förlorar vi Jiri har jag svårt att se hur vi ska klara oss undan kvalspel.

På forwardssidan så är det inte mycket ändringar. Dragan ut, Anger in.
Axelsson ansluter.

Snor Södertälje Klasen från oss är det inte mycket att hurra för.

Som det är nu är vi det sämsta laget i Elitserien.

Hata mig inte, jag är bara realistisk.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Remy Lebeau skrev:Tycker det är lustigt att folk tror vi går till slutspel nu, medans den mest kritiska perioden kommer nu.

Ferna har vi redan förlorat, förlorar vi Jiri har jag svårt att se hur vi ska klara oss undan kvalspel.

Axelsson ansluter.

Ja och en del har redan gett upp!!
peter johansson

Remy Lebeau skrev:Tycker det är lustigt att folk tror vi går till slutspel nu, medans den mest kritiska perioden kommer nu.

Axelsson ansluter.

Jag ställer frågan IGEN vart står det att Fernholm är förlorad för DIF?????
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Jag fattar inte hur man kan vara så negativ. det är skitlångt kvar tills elitserien börjar igen. vi har hur mkt tid som helst på oss att bygga vårt lag! :S
peter johansson

Mans91 skrev:Jag fattar inte hur man kan vara så negativ. det är skitlångt kvar tills elitserien börjar igen. vi har hur mkt tid som helst på oss att bygga vårt lag! :S
Jag håller med dig,det är jättetråkigt och sen när det dessutom verkar vara på gång med nya spelare typ Frylèn så vill dom inte ha honom en back som hamnade på 20 plats i elitseriens poängliga konstigt!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Nej men OM det nu skulle bli kvalspel som inte ensfinns i mina ögon då ärdet väl dags för oss att stötta vårat lag?

Hur mång amtcher förlorade vi när de var en Bra klack ? det vr inte många den borta mot LHC vad jag minns.
Om vi stöttr vårat lag och skiter i att tänka negativt kommer det att gå......
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

peter johansson skrev:
Mans91 skrev:Jag fattar inte hur man kan vara så negativ. det är skitlångt kvar tills elitserien börjar igen. vi har hur mkt tid som helst på oss att bygga vårt lag! :S
Jag håller med dig,det är jättetråkigt och sen när det dessutom verkar vara på gång med nya spelare typ Frylèn så vill dom inte ha honom en back som hamnade på 20 plats i elitseriens poängliga konstigt!
1. +- statistik är bättre att kika på än poäng. Där suger frylén phett, därför ser jag ingen anledning till att han skulle ha något att tillföra. Dessutom gammal och knappast utvecklingsbar.

2. Om man tittar på laget just nu ser det inte alls bra ut. Det ser faktiskt rejält mycket svagare ut nu än vad det gjorde då serien slutade.

Umicevic har försvunnit och ersatts med Anger. Känns som en rejäl försvagning i mina ögon även om Dragan var ojämn förra säsongen.

Fernholm verkar dessutom vara förlorad och något nytt kontrakt med jiri är inte klart.

Vi kanske inte ens lyckas signa Klasén trots att han är från stan och trots att Micke J blir vår nya tränare. Går inte den affären i lås är det katastrofalt dåligt skött av styrelsen.

Just nu känns det som att det är vi och SAIK som gör upp om vilket lagt som skall följa med SSK ner till kvalserien.
peter johansson

Kall-El skrev:
peter johansson skrev:
1. +- statistik är bättre att kika på än poäng. Där suger frylén phett, därför ser jag ingen anledning till att han skulle ha något att tillföra. Dessutom gammal och knappast utvecklingsbar.

2. Om man tittar på laget just nu ser det inte alls bra ut. Det ser faktiskt rejält mycket svagare ut nu än vad det gjorde då serien slutade.

Umicevic har försvunnit och ersatts med Anger. Känns som en rejäl försvagning i mina ögon även om Dragan var ojämn förra säsongen.

Fernholm verkar dessutom vara förlorad och något nytt kontrakt med jiri är inte klart.

Vi kanske inte ens lyckas signa Klasén trots att han är från stan och trots att Micke J blir vår nya tränare. Går inte den affären i lås är det katastrofalt dåligt skött av styrelsen.

Just nu känns det som att det är vi och SAIK som gör upp om vilket lagt som skall följa med SSK ner till kvalserien.
Tycker du att 31 år är gammalt?nu får du nog tänka om!det har väl inget med ålder att göra för det har vi ju flera bevis på!!! 31 år och gammal tillåt mig le!!! :)
isolerad

Inlägg av isolerad »

peter johansson skrev:
Kall-El skrev:
peter johansson skrev:

Tycker du att 31 år är gammalt?nu får du nog tänka om!det har väl inget med ålder att göra för det har vi ju flera bevis på!!! 31 år och gammal tillåt mig le!!! :)
Han fyller 32 nästa säsong. För en hockeyspelare är det gammalt! Precis som Kall-El säger är han knappast utvecklingsbar. Det finns ingen framtid i Frylén. Det enda undantaget jag känner till är Åkerman, och Frylén är ingen Åkerman.
i
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Som det ser ut nu, med den trupp vi har nu så blir det garanterat kvalspel. Jag har dock en känsla av att styrelsen på något sätt ordnar upp det här, jag tror att vi grejar slutspelsplatsen. När jag tror det så förutsätter jag att vi värvar minst 1 riktigt klassback, behåller Jiri och skaffar oss minst 1 forward av absoluta toppklass.

Om inte detta uppfylls (värvningarna) så kan jag inte ur någon vinkel alls se hur vi skall kunna undvika kvalspel.
Sjunger avgå Johnny...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ja 31 år är gammalt, eller i vart för gammalt i detta fall. Skall man köpa in 30+ are till ett lag måste de vara bra nog att spela i backpar 1-2. Platsar Frylén i något av dessa backpar hos oss ser det mycket illa ut. Vidare vill jag påpeka att det inte är direkt troligt att en 31 åring utvecklas direkt mycket och innan någon drar upp exemplet Åkerman är det bäst att tillägga att Åkerman är en spelare som gynnats rejält av regeländringarna. Frylén har snarast missgynnats av dem. Frylén och Fernholm är som spelrtyper rätt lika, enda skillnaden att Frylén är bra mycket äldre och bra mycket sämre i jämförelse. Fast det klart du kanske vill ha spelare i truppen med minus 18 i +-, jag vill det inte.
peter johansson

Skall man behöva lägga av bara för att man är i närheten eller över 30-strecket då kan ju tex Färjestad lika gärna lägga ner sin verksamhet eller vad sägs om följande digra lista:

P.Prestberg 32
J.Mattsson 32
E.Pirnes 30
J.Höglund 35
P.Nordström 33
J.Jönsson 35
T.Rohdin 36
A.Johansson 34
R.Kantor 30
A.Tribunsovs 31
M.Johansson 33
P.Ledin 29
D.Henriksson 29
E.Kåberg 29

ajajajajajajajajaj!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns de som har det betydligt mycket värre än oss och tur är väl det för jag älskar Djurgår`n
Skriv svar