Djurgårdens IF - HV71, 22/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

nej det var en dålig klackinsats idag, vi var många och vi kunde definitivt gjort det bättre.
bortförklaringen går till mina nerver, hatet till andersson och förkylning...

Denne Thomas Andersson... fyfan... i mitt tycke gjorde han inte ett skit, fördröjde spelet, missade utvisningar (både på hv och DIF spelare..) flyttade ut pucken från offensiv zon när "något" hände... en riktig skitdomare i mitt tycke!

nu är jag bortrest på sportlovet så missar matchen mot Luleå, hoppas innerligt att det blir vinst och i de resterande matcherna så att ett slutspel är klart när jag kommer hem till STHLM :)

Ska bli skönt när alla hängmatcher är spelade också!
Bäst i stan!
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

http://www.svenskafans.com/fantv/player ... 0&list=all

Vi ses på måndag, hoppas ALLA kommer och lyfter fram dom :P
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

*Knirre skrev:Jag finner inte ord.. hur FAAAAAAN kan dom få för sig att kasta in Ribbenstrand i en sån här match?

Helt oförsvarbart.. nästan anledning nog att stänga av Challe och Säcken från hockeyn på livstid.. vill dom inte vinna eller?

Varenda jävel som någonsin sett "Ribben" på isen vet precis hur kass han är.. och sen får han komma in och ge HV ett livsviktigt mål precis när vi vänt matchen och är ordentligt heta..

Spelar ingen roll om vi får en skada på en back, eller vad som nu var anledning till denna monstertabbe.. mycket bättre att gå ner på folk än att kasta in en spelare som denne oförbätterlige Ribbenstrand..
Lägg ner pajkastningen på Ribben. Timmy P gör ju också bort sig ordentligt, ger bort pucken så att HV kan ta ledning precis i början av 2:a.

I vanliga fall skulle 1 pinne mot HV inte kännas fel. Men med tanken på alla deras skitmål och hur viktig den här matchen var så är man duktigt besviken.

Klacken var usel, vet inte om jag ska skratta eller gråta när man upptäcker hur klacken blir mindre och mindre för varje period som går. Igår var inte ens sista perioden bra. Hade vi ställt upp ordentligt på läktaren igår hade vi garanterat vunnit.
Senast redigerad av Rash den 2007-02-23 08:14:38, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Jag tycker det känns pinsamt gentemot DIF att vi var så usla i klacken en såhär viktig match. Det vill till en riktig jävla uppryckning till på måndag från samtliga!
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rash skrev:
*Knirre skrev:Jag finner inte ord.. hur FAAAAAAN kan dom få för sig att kasta in Ribbenstrand i en sån här match?

Helt oförsvarbart.. nästan anledning nog att stänga av Challe och Säcken från hockeyn på livstid.. vill dom inte vinna eller?

Varenda jävel som någonsin sett "Ribben" på isen vet precis hur kass han är.. och sen får han komma in och ge HV ett livsviktigt mål precis när vi vänt matchen och är ordentligt heta..

Spelar ingen roll om vi får en skada på en back, eller vad som nu var anledning till denna monstertabbe.. mycket bättre att gå ner på folk än att kasta in en spelare som denne oförbätterlige Ribbenstrand..
Lägg ner pajkastningen på Ribben. Timmy P gör ju också bort sig ordentligt, ger bort pucken så att HV kan ta ledning precis i början av 2:a.

I vanliga fall skulle 1 pinne mot HV inte kännas fel. Men med tanken på alla deras skitmål och hur viktig den här matchen var så är man duktigt besviken.

Klacken var usel, vet inte om jag ska skratta eller gråta när man upptäcker hur klacken blir mindre och mindre för varje period som går. Igår var inte ens sista perioden bra. Hade vi ställt upp ordentligt på läktaren igår hade vi garanterat vunnit igår.

Skillnaden är att Timmy bidrar med bra saker också, klart alla gör bort sig någon gång.

Ribbenstrand skulle ALDRIG spelat 1 match i DIF om vi inte hade så pissig ekonomi förra säsongen.
I år är backbesättningen klart bättre, då är det en gåta att killen får speltid i ett sånt här viktigt skede

Klart bättre att gå runt på färre backar nu när bara några få matcher återstår, helt säker på att orken finns.
Det går på ren järnvilja nu.

Med tanke på vad som hände direkt efter DIF:s 3-2 mål (3-3) så kanske Säcken & Challe skulle tagit en Time-Out efter 4-3 målet, bara för att få ett brake & styra upp det mest grundläggade

Skulle vara så jävla surt om det saknas 2p efter 55 omgångar.
Men det är klart, förlusterna hemma & borta mot MIF är väl det som själper oss i så fall.
1:a hemma mot SAIK var ju riktigt bedrövlig också....
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Lee Harvey Oswald skrev: Skillnaden är att Timmy bidrar med bra saker också, klart alla gör bort sig någon gång.
...som att bli utvisad nån minut efter sin gåva?

Det jag stör mig på är att folk kastar skit på en ung spelare som Ribben. Han har inte så mycket erfarenhet och måste få misslyckas för att lyckas.

Men en rutinerad spelare som som Timmy som dessutom ska vara en av våra bästa backar tycker jag man kan kräva lite mer av.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Rash skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Skillnaden är att Timmy bidrar med bra saker också, klart alla gör bort sig någon gång.

Det jag stör mig på är att folk kastar skit på en ung spelare som Ribben. Han har inte så mycket erfarenhet och måste få misslyckas för att lyckas.

Men en rutinerad spelare som som Timmy som dessutom ska vara en av våra bästa backar tycker jag man kan kräva lite mer av.

Ok, visst.
Men vi pratar ju inte om en (1) match här.

Ribben spelade hela förra säsongen & har gjort ett antal matcher denna säsong.
Han har gång på gång visat upp ett brett register i:
-felpass, idiot uppspel.
-gå upp & stöta i fel läge
-ta markering på fel spelare
-helt omotiverade våldsamma tacklingar när det inte behövs.
osv, osv...

Han är säkert en fin & trevlig kille, men om jag fick bestämma så skulle han ha sin stora utveckling i annan klubb där det gör mindre skada.

Jag kanske är synskadad, men jag ser verkligen inte hans potential.
Det är ju en sån man måste se för att förlåta killen med att han är ung & under utveckling.

Men som tur är kanske så bestämmer varken du eller jag DIF:s framtida öde :wink:
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Helt ok match, tyckte vi var värda 3 pinnar...
Fattar inte hur dommare Andersson kan missa den puck outen i slutet lr om det nu var i sudden :?

Stora plus till Ölvestad, Engqvist och Fimpen som jag tycker spelar riktigt bra.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Lee Harvey Oswald skrev:
Rash skrev:

Ok, visst.
Men vi pratar ju inte om en (1) match här.

Ribben spelade hela förra säsongen & har gjort ett antal matcher denna säsong.
Han har gång på gång visat upp ett brett register i:
-felpass, idiot uppspel.
-gå upp & stöta i fel läge
-ta markering på fel spelare
-helt omotiverade våldsamma tacklingar när det inte behövs.
osv, osv...

Han är säkert en fin & trevlig kille, men om jag fick bestämma så skulle han ha sin stora utveckling i annan klubb där det gör mindre skada.

Jag kanske är synskadad, men jag ser verkligen inte hans potential.
Det är ju en sån man måste se för att förlåta killen med att han är ung & under utveckling.

Men som tur är kanske så bestämmer varken du eller jag DIF:s framtida öde :wink:
Kan väl hålla med om att han varit ganska instabil iår. Tycker han kändes bättre förra säsongen, men det kanske var lättare att hävda sig mot namn som Ryman, Mattsson och Björck...

Tja, han har ju gjort 1 mål på 2 matcher i Almtuna. Vet dock inte hur bra/dåligt det gått under dessa 2 matcher i övrigt. Kanske att han borde lånas ut en halv säsong eller så till till något allsvenskt lag under 2007/2008.
Huddinge

Inlägg av Huddinge »

Klacken igår var rent utsagt PINSAM för att vara en så viktig match. Okej storlek ändå men röststyrkan va för dåligt. En klackledare som eldar på verkade verkligen behövas.

SLUT UPP PÅ MÅNDAG MOT LULEÅ!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Något man kan gnälla på så är det uppspelen..Tog alldeles för lång tid
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Lee Harvey Oswald skrev:
Rash skrev:

Klacken var usel, vet inte om jag ska skratta eller gråta när man upptäcker hur klacken blir mindre och mindre för varje period som går. Igår var inte ens sista perioden bra. Hade vi ställt upp ordentligt på läktaren igår hade vi garanterat vunnit igår.

Skillnaden är att Timmy bidrar med bra saker också, klart alla gör bort sig någon gång.

Ribbenstrand skulle ALDRIG spelat 1 match i DIF om vi inte hade så pissig ekonomi förra säsongen.
I år är backbesättningen klart bättre, då är det en gåta att killen får speltid i ett sånt här viktigt skede

Klart bättre att gå runt på färre backar nu när bara några få matcher återstår, helt säker på att orken finns.
Det går på ren järnvilja nu.

Med tanke på vad som hände direkt efter DIF:s 3-2 mål (3-3) så kanske Säcken & Challe skulle tagit en Time-Out efter 4-3 målet, bara för att få ett brake & styra upp det mest grundläggade

Skulle vara så jävla surt om det saknas 2p efter 55 omgångar.
Men det är klart, förlusterna hemma & borta mot MIF är väl det som själper oss i så fall.
1:a hemma mot SAIK var ju riktigt bedrövlig också....
EXAKT. Tack Lee Harvey Oswald.

Vidare "pajkastar" jag inte Ribbenstrand för att jag är en ondskefull människa som vill honom illa. Om man kan något om sporten, i kombination med att man vill se ett framgångsrikt DIF, så kan man inte försvara "Ribben" hela tiden med att han fortfarande är ung.

Bara för att man ännu utvecklas behöver väl inte det betyda att man kommer att bli nästa storback, eller ens en bra elitserieback. I "Ribbens" fall tycker jag att det är uppenbart att han inte var de verktyg som krävs för att ens bli en pålitlig back i DIF, förutsatt att vi ska spela i den högsta serien.

De egenskaper som Ribbenstrand saknar (samtliga förutom aggresiviteten) är inte sådana som man får på grund av åldern. Tror ju inte att han kommer att vakna upp en morgon och från ingenstans, helt plötsligt vara försedd med ett briljant spelsinne och intelligens.

Dessutom så är hans "styrka", hans otroligt överaggresiva stil, i kombination med hans dumhet på isen, en ren svaghet då den leder till onödiga utvisningar, galna rusningar på fel spelare, samt allmänt förvirrat beteende.

Uppenbarligen är det svårt för vissa att inse att det finns spelare i vårt lag som inte duger, men att inte ens försöka (vilket man knappast kan ha gjort om man försvarar Ribbenstrands agerande på isen) känns bara naivt.

Om han i någon situation, i någon match, visat någon som helst potential eller indikation på att han har "det där lilla extra" i sig, så skulle jag kanske bättre kunna smälta hans mindre bra insatser. Men jag har faktiskt, tyvärr, inte sett någonting som lovar bättring.
Senast redigerad av *Knirre den 2007-02-23 12:00:44, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog nästan att coacherna skall lastas mer än Ribben för målet han var inblandad i. Fasligt korkat att slänga in en lite osäkert spelande ung back sekundrarna efter att vi målat. Kan inte förstå att man inte lyckats lära Ribben positionsspel heller för den delen. Detta är a och o för en back och tyvärr spricker det rejält för Ribben i detta moment. Timmy var inte heller direkt lyckad igår det skall man inte sticka under stolen med heller. Ovasett vilka som är syndarna, vi har inte råd att ge bort 4 mål mot någon motståndare!
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Som någon skrev, vi fick också 4 billiga mål. Hörnqvist:s mål skulle jag nog inte räkna som billigt. Härligt att "fimpen" måla igår, men kan fortfarande inte fatta hur den gick in. Det som är bra med Lördagens matcher är att det kan bli värsta dröm omgången för DIF.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: ok

micke_1891 skrev:Som någon skrev, vi fick också 4 billiga mål. Hörnqvist:s mål skulle jag nog inte räkna som billigt. Härligt att "fimpen" måla igår, men kan fortfarande inte fatta hur den gick in. Det som är bra med Lördagens matcher är att det kan bli värsta dröm omgången för DIF.

Nej, ok inte billigt (om jag sa så).

MEN ett skott utifrån tekningscirkeln må slinka i mellan skydden nånstans eller över axeln (är ju rätt vanligt nu när alla står på knä), men ALDRIG vid målvaktens 1:a stolpe, där måste han täcka.

Ingen stor tabbe, men i det flesta andra matcher tar Ersberg såna skott.
Åh då var det ju tut att den slank in igår...
Skriv svar