Lee Harvey Oswald skrev:Rash skrev:*Knirre skrev:Jag finner inte ord.. hur FAAAAAAN kan dom få för sig att kasta in Ribbenstrand i en sån här match?
Helt oförsvarbart.. nästan anledning nog att stänga av Challe och Säcken från hockeyn på livstid.. vill dom inte vinna eller?
Varenda jävel som någonsin sett "Ribben" på isen vet precis hur kass han är.. och sen får han komma in och ge HV ett livsviktigt mål precis när vi vänt matchen och är ordentligt heta..
Spelar ingen roll om vi får en skada på en back, eller vad som nu var anledning till denna monstertabbe.. mycket bättre att gå ner på folk än att kasta in en spelare som denne oförbätterlige Ribbenstrand..
Lägg ner pajkastningen på Ribben. Timmy P gör ju också bort sig ordentligt, ger bort pucken så att HV kan ta ledning precis i början av 2:a.
I vanliga fall skulle 1 pinne mot HV inte kännas fel. Men med tanken på alla deras skitmål och hur viktig den här matchen var så är man duktigt besviken.
Klacken var usel, vet inte om jag ska skratta eller gråta när man upptäcker hur klacken blir mindre och mindre för varje period som går. Igår var inte ens sista perioden bra. Hade vi ställt upp ordentligt på läktaren igår hade vi garanterat vunnit igår.
Skillnaden är att Timmy bidrar med bra saker också, klart alla gör bort sig någon gång.
Ribbenstrand skulle ALDRIG spelat 1 match i DIF om vi inte hade så pissig ekonomi förra säsongen.
I år är backbesättningen klart bättre, då är det en gåta att killen får speltid i ett sånt här viktigt skede
Klart bättre att gå runt på färre backar nu när bara några få matcher återstår, helt säker på att orken finns.
Det går på ren järnvilja nu.
Med tanke på vad som hände direkt efter DIF:s 3-2 mål (3-3) så kanske Säcken & Challe skulle tagit en Time-Out efter 4-3 målet, bara för att få ett brake & styra upp det mest grundläggade
Skulle vara så jävla surt om det saknas 2p efter 55 omgångar.
Men det är klart, förlusterna hemma & borta mot MIF är väl det som själper oss i så fall.
1:a hemma mot SAIK var ju riktigt bedrövlig också....
EXAKT. Tack Lee Harvey Oswald.
Vidare "pajkastar" jag inte Ribbenstrand för att jag är en ondskefull människa som vill honom illa. Om man kan något om sporten, i kombination med att man vill se ett framgångsrikt DIF, så kan man inte försvara "Ribben" hela tiden med att han fortfarande är ung.
Bara för att man ännu utvecklas behöver väl inte det betyda att man kommer att bli nästa storback, eller ens en bra elitserieback. I "Ribbens" fall tycker jag att det är uppenbart att han inte var de verktyg som krävs för att ens bli en pålitlig back i DIF, förutsatt att vi ska spela i den högsta serien.
De egenskaper som Ribbenstrand saknar (samtliga förutom aggresiviteten) är inte sådana som man får på grund av åldern. Tror ju inte att han kommer att vakna upp en morgon och från ingenstans, helt plötsligt vara försedd med ett briljant spelsinne och intelligens.
Dessutom så är hans "styrka", hans otroligt överaggresiva stil, i kombination med hans dumhet på isen, en ren svaghet då den leder till onödiga utvisningar, galna rusningar på fel spelare, samt allmänt förvirrat beteende.
Uppenbarligen är det svårt för vissa att inse att det finns spelare i vårt lag som inte duger, men att inte ens försöka (vilket man knappast kan ha gjort om man försvarar Ribbenstrands agerande
på isen) känns bara naivt.
Om han i någon situation, i någon match, visat någon som helst potential eller indikation på att han har "det där lilla extra" i sig, så skulle jag kanske bättre kunna smälta hans mindre bra insatser. Men jag har faktiskt, tyvärr, inte sett någonting som lovar bättring.