Djurgårdens IF - HV71, 22/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag tycker att det var roligt att det var en artikel här på hemsidan med rubriken "Avgör Timmy ikväll?"

Han gjorde sitt bästa iaf... 8)
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

lilleman skrev:Vi är fortfarande på slutspelsplats :D vi ligger 8. Jag vet att vi har en match mer spelad. Men det är ju ändå jätteskönt att vi ligger på slutspelsplats :D

Inlägg av Kall-El »

Leif skrev:Dragan gör ingen bra match - men i ärlighetens namn så var Ottosson minst lika kass!
Sen är ju DIF.s backar något av det osäkraste och mest pinsamma som man sett på år och dar...

Tråkigt, men alla gör dåliga matcher ibland.. Bara att bita ihop och visa att man är bättre i nästa!
Du kan inte mycket om hockey den saken är uppenbar. Otto tillhörde bland de bästa i dagens match. Strålande defensivt och helt ok offensivt. Dragan gjorde ingenting på 60 minuter, skillnaden på dessa båda spelare i dagens match var enorm. Otto börjar ju för tusan hitta storformen....
Oscar92

Inlägg av Oscar92 »

Just hemkommen fran Globen och ja vad kan man saga... Forsta perioden hade HV det mesta av spelet men i andra tycker jag DIF spelade bast och det ar lite orattvist att 2.a perioden slutade 2-2. Sen i 3.e var det mkt jamnt men jag tycker anda DIF var det basta laget. Sa i helhet tyker jag DIF var varda 3 poang.
Sen tycker jag att klacken gjorde ett bra jobb, BRA! Publiksiffran har jag inget att saga om. Helt okej men i nasta match mot Lulea maste vi komma over 9000.
Sen matchens katastrof var inte Dragan, Backer eller Otto.. Det var Thomas Andersson. I sista perioden skulle vi ha typ 3 soklara utvisningar, bla. puckout och tripping pa Linkan.

Nasta mathc mot Lulea ar sa JAVLA viktig..

D.I.F TILLS JAG DOR
Erik I

Inlägg av Erik I »

hardrocker35 skrev:2007-02-24 Färjestads BK - Skellefteå AIK

2007-02-24 HV 71 - Frölunda Indians

2007-02-24 Linköpings HC - IF Malmö Redhawks

2007-02-24 Luleå HF - Mora IK

2007-02-24 MODO Hockey - Timrå IK

Hängmatcherna på lördag..
Hoppas på segrar för:Färjestad, Hv71, malmö och Luleå
också lite missbelåten, synd vi inte kan hålla undan när vi leder plus att vi släpper till lite ävl enkelt...men samtidigt, vi gör 4 mål på HV (och de gjorde också misstag). Så skit lite på detta nu, vi tog iaf poäng mot serietvåan.

Härnäst:

- HV måste slå VF, och jag tror de gör det

- LHC har bra chanser slå Malmö, men man vet samtidigt aldrig med någtdera lagen, väldigt upp och ner....

- LHF-Mora, shit vilken rysare...vågar fan inte gissa men LHF har hemmaplan....

-FBK kör över SAIK.

Vidhåller att man kan vrida och vända, glöm inte att Mora och LHC också möts senare, liksom VF och SAIK...allt avgörs i sista omgången. Med optimala resutlat i kväll hade vi haft 7p ner till elfteplats, men det blev ju inte så.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kall-El skrev:
Leif skrev:Dragan gör ingen bra match - men i ärlighetens namn så var Ottosson minst lika kass!
Sen är ju DIF.s backar något av det osäkraste och mest pinsamma som man sett på år och dar...

Tråkigt, men alla gör dåliga matcher ibland.. Bara att bita ihop och visa att man är bättre i nästa!
Du kan inte mycket om hockey den saken är uppenbar. Otto tillhörde bland de bästa i dagens match. Strålande defensivt och helt ok offensivt. Dragan gjorde ingenting på 60 minuter, skillnaden på dessa båda spelare i dagens match var enorm. Otto börjar ju för tusan hitta storformen....
Sätta ihop Otto med Linkan och Hörnqvist
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Verkar vara många som köpt biljett men valde att stanna hemma ikväll ;-)
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Alldeles för stillastående och lamt efter varje mål, fan de måste ju kämpa vidare. Bara för att man gjort mål är inte matchen vunnen! Bättre resultat och större klack önskas till Luleåmatchen på måndag, vi ses då! :D
Senast redigerad av KRNI den 2007-02-22 23:07:56, redigerad totalt 1 gånger.
BubbazZ

Inlägg av BubbazZ »

Ribbenstrand gjorde en mycket bra match tyckte jag, bland dom bättre i år för hans del.
ROBIN
spiik

Inlägg av spiik »

Nog för att spelarna var jävligt hattiga i sitt spel ikväll och inte hade många rätt, varken i offensiven eller defensiven.
Men det är frapperande att så många i en klack kan prestera så jävla uselt. Vad fan hände i 1:a perioden?

INTE ETT JÄVLA SKIT.

Fast det har vi ju vant oss vid. I andra och tredje blev det stundtals bra men en ramsa höll ungefär två vändor sen dog den ut.
För att inte tala om overtime. När laget behöver oss som mest, då sjungs inte en jävla sång på hela sudden. Knäppt tyst. Så jävla skamligt.
Särkijärvis järnkaminer hörde jag 2 (!) gånger under hela matchen. Och den är ändå den bästa när det gäller att få med sig taktfast klappande från sittplats.

På måndag får det fan låta lite om vi ska stå där. Annars ser det ju bättre ut om det är tomt. Då finns det ju i a f en anledning till varför det inte hörs nåt.

VI SKA TILL SLUTSPEL!
Blue Brigade Sthlm
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Tänkte titta till expressen lite snabbt och läser det här

http://expressen.se/sport/

Hela Sverige vill ha DIF i slutspel
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
KRNI

Inlägg av KRNI »

spiik skrev:På måndag får det fan låta lite om vi ska stå där...
Lysande!! :D :D :D
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Jordan skrev:Skit också! Såklart ska Aftonblaskan tippa 3-1 seger för DIF. Det kan bara sluta illa! :?
Vad var det jag sa?
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
KRNI

Inlägg av KRNI »

Algot2003 skrev:Men för i helvete DIF !!!
Står och sover efter varje mål :twisted:
Håller med exakt i vad du säger, jäkla trist! :!:
Björne Nord

Inlägg av Björne Nord »

Fan vad bittert det känns.

Trots att Lassila gjorde en bra match och räddade oss många gånger bjuder vi i princip på alla fyra målen. Blir särskilt förbannad när jag tänker på hur passiva vi blir efter att ha tagit ledningen. Känns som vi släpper in mål i varenda match direkt efter vi tagit ledningen.

Jaja, bara hoppas att Mora och Saik torskar på lördag så har vi fortfarande hyfsad chans på slutspel.
Skriv svar