Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad

Re: Lockout 2012

Inlägg av isolerad »

Mattias_87 skrev:
isolerad skrev:För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.

Lockouten försvagar varumärket NHL och stärker Europas. Då kanske ligorna i Europa kan sluta bli "våldtagna" av NHL varje år gällande transfers, draftning etc.
Men sålänge det inte finns någon europeisk motsvarighet till NHL så spelar det ingen roll.
Behövs väl inte?
i
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

isolerad skrev:
Mattias_87 skrev:
isolerad skrev:För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.

Lockouten försvagar varumärket NHL och stärker Europas. Då kanske ligorna i Europa kan sluta bli "våldtagna" av NHL varje år gällande transfers, draftning etc.
Men sålänge det inte finns någon europeisk motsvarighet till NHL så spelar det ingen roll.
Behövs väl inte?
Då kommer europa aldrig sluta våldtas av transfers och drafting i framtiden heller, förutom under lockouten.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Pierre LeBrun ?@Real_ESPNLeBrun
Spoke with a team exec who says there's either a labor deal this week or there's no season. Not sure it's that clear-cut but who knows...
Känner ni nerven?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
oskais

Inlägg av oskais »

Jim Morrison skrev:
Pierre LeBrun ?@Real_ESPNLeBrun
Spoke with a team exec who says there's either a labor deal this week or there's no season. Not sure it's that clear-cut but who knows...
Känner ni nerven?
Gud, du som straffat oss djurgårdare i ganska många år nu för någon tidigare synd, låt girigheten fälla avgörandet i lockouten, ta inte våra spelare från oss utan frälsa oss från plundring.

Amen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bettman: We made our very best offer, and that offer was contingent upon playing an 82-game season, for better or for worse," he said, "so I think things, in some respects, may get more difficult.
Ser mörkare och mörkare ut...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Jim Morrison skrev:
Bettman: We made our very best offer, and that offer was contingent upon playing an 82-game season, for better or for worse," he said, "so I think things, in some respects, may get more difficult.
För vem?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev:
Jim Morrison skrev:
För vem?
NHL?
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Anledningen till att Europa blir plundrade av NHL är pga av IIHF och alla hockeyförbund som inte vill stöta sig med NHL i frågor som släppa spelare till VM och OS. Så har jag förstått det.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Sv: Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Ärligt talat. Svensk ishockey var roligare när vi hade egna talanger som gjorde hela sin karriär i Djurgården och Tre Kronor. Har aldrig fattat vitsen med NHL. En massa matcher mitt i natten...
Hoppas lockouten blir dödsstöten för hela skiten!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Re: Sv: Lockout 2012

Inlägg av John Terry »

minalman skrev:Ärligt talat. Svensk ishockey var roligare när vi hade egna talanger som gjorde hela sin karriär i Djurgården och Tre Kronor. Har aldrig fattat vitsen med NHL. En massa matcher mitt i natten...
Hoppas lockouten blir dödsstöten för hela skiten!
Tycker faktiskt jag också... (känner mig lite gammal). Visst hockeyn trevlig å se på, men ogillar starkt att vanlig marknad ej gäller.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
Har det på känn också.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
Har det på känn också.

Hm, precis det man vill höra en kväll som denna. Hoppas ni är ute och cyklar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
Har det på känn också.

Jo det hoppas jag med men så håglöst som vi lirar nu. Känns fel.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Sv: Re: Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
Har det på känn också.

Jo det hoppas jag med men så håglöst som vi lirar nu. Känns fel.

Mm, det håller jag med om. Kanske lite smågnabb inom laget med tanke på hur Challe väljer att bänka/matcha spelare. Kan växa sig större då inte framgångarna kommer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar