Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Lockout 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Nu när det är officiellt kan vi ju ta allt lockout relaterat i en egen tråd istället för att sprida ut samma ämne på flera trådar?
Senast redigerad av BaronVonDif den 2012-09-17 09:05:44, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Lockout 2012

Inlägg av Sjöwall »

Vilken fantastisk idé!

Ja, vad ska man säga? Vi ska ha styrelsemöte på torsdag där ett beslut ska fattas i denna fråga. Challe sa även att huvudspåret var Murray, vad tycker ni om detta? När kan svenskarna tänkas anlända till HA?

Malkin och Gonchar har redan skrivit på för Metallurg Magnitogorsk, kan vi vänta oss att kontrakten skrivs nu i veckan även för allsvenska klubbar? (Varför är det alltid så med ryssar? Man kommer direkt till VM och man skriver direkt kontrakt när det blir lockout?)
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Största förklaringen till att det går undan i Ryssland är naturligtvis pengarna. Det är knappast så att KHL-lagen har en skral kassa att betala löner samt försäkringspengar med, således behövs det knappast någon långbänk i frågan.

Tror det blir knepigt att skaka fram försäkringspengar via sponsorer här, antagligen lyckas vi med 1-2 spelare dock.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ser gärna lockoutspelare i Djurgården, men dom ska vara svenskar. Murray är härligt men jag hade ännu hellre sett Kronwall. Backar är ju precis vad vi behöver så vi har en jävla tur att det är just backar som är intresserade.

Pengar? Jadu det kan bli svårt tror jag. Tror inte det kommer bli så lätt som många verkar tro att hitta sponsorer för deras försäkringar.
Avskaffa tre mot tre.
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Vilka pengar pratar vi om egentligen - vad kostar ex. Murray's/Kronwalls försäkringar? Och får sponsorer ngt extra utrymme (motivation) att synas för ev. extra pengar?

Jag skulle ju personligen gärna se Murray/Kronwall som ett stabilt (!) backpar i förstalinan, och därefter gärna minen på de forwards som ska anfalla mot dem... Skulle heller inte ha ngt emot Hörnqvist/Linkan som forwardpar - gick ju skapligt sist.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Erik Karlsson skulle kosta ca 300.000:- i månaden i försäkringspengar, men då är han extremt högavlönad. Skall vi tippa på runt 150-200K för Murray, och runt 250K för Kronwall?

Det är en bra fråga om verkligen externa finansiärer får någon exponering, vet inte hur man skulle lösa det. En gångbar tanke är väl om exempelvis Djurgårdens alla nuvarande sponsorer inser det finns något slags mervärde i att få hit NHL-förstärkning och att man gör någon joint-effort för att betala det som krävs. Men tyvärr är det ju väldigt mycket pengar vi pratar om...
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Hm, nu vet jag att det inte är så populärt med NHL-spelare i truppen från alla, men frågan är ju om man inte kan dra igång en insamling för detta eller något liknande? Fast egentligen kanske alla skulle vara med på noterna i sådant fall innan man gör det.

Tanken den att om vi drar igång en insamling för att få detta till stånd, så kanske eventuella sponsorer faktiskt inser att det finns ett värde och intresse av att hjälpa till och få över dessa spelare? Eller tänker jag helt fel nu?

Edit:

Nu menar jag ju inte en insamling som skulle kunna täcka hela försäkringskostnaden för t.ex Murray, men om det gick att kicka igång en som kanske kunde skramla in åtminstone 300.000 eller så för första månaden så kanske det skulle kunna gå att få några sponsorer att nappa på det om intresset visade sig vara starkt.
Alltid Oavsett.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mora tycks få in Kopitar till mötet med oss. En galet bra förstärkning. Han skulle ju vara totalt överlägsen även i Elitserien.

För vår del hoppas jag att vi inte dras med i denna cirkus för mycket. Oavsett vad är det galet tufft att gå upp till Elitserien. Skulle vi sätta allt på ett kort i år och misslyckas kan det mer eller mindre vara slutet för föreningen.

Ställ kravet på Murray, Kronwall och Hörnqvist att de får bara komma in om de spelar gratis och delvis är med och betalar sin försäkring själva. Det borde även ligga i deras intresse att hålla igång. Vill de inte det står vi över. Även om det ju såklart skulle kännas tufft med tanke på var backsituation.

edit: Att samla in pengar till mångmiljonärer som Kronwall och de andra skulle jag iaf aldrig vara med och bidra till.
Staten

Inlägg av Staten »

Kronwall och Murray skulle ju givetvis betyda allt. Hoppas att det här löser sig nu. Fan, hoppas.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

-daniel- skrev:Erik Karlsson skulle kosta ca 300.000:- i månaden i försäkringspengar, men då är han extremt högavlönad. Skall vi tippa på runt 150-200K för Murray, och runt 250K för Kronwall?

Det är en bra fråga om verkligen externa finansiärer får någon exponering, vet inte hur man skulle lösa det. En gångbar tanke är väl om exempelvis Djurgårdens alla nuvarande sponsorer inser det finns något slags mervärde i att få hit NHL-förstärkning och att man gör någon joint-effort för att betala det som krävs. Men tyvärr är det ju väldigt mycket pengar vi pratar om...
Sedan har ju åtminstone Kronwall hintat om att försäkringsfrågan "säkert går att lösa" så det kanske blir frågan om att parta på kostnaden?
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

jensa öhling skrev:Mora tycks få in Kopitar till mötet med oss. En galet bra förstärkning. Han skulle ju vara totalt överlägsen även i Elitserien.

För vår del hoppas jag att vi inte dras med i denna cirkus för mycket. Oavsett vad är det galet tufft att gå upp till Elitserien. Skulle vi sätta allt på ett kort i år och misslyckas kan det mer eller mindre vara slutet för föreningen.

Ställ kravet på Murray, Kronwall och Hörnqvist att de får bara komma in om de spelar gratis och delvis är med och betalar sin försäkring själva. Det borde även ligga i deras intresse att hålla igång. Vill de inte det står vi över. Även om det ju såklart skulle kännas tufft med tanke på var backsituation.

edit: Att samla in pengar till mångmiljonärer som Kronwall och de andra skulle jag iaf aldrig vara med och bidra till.
Nu var iofs insamlingen tänkt till DIF Hockey snarare än till spelarna själva, bara för att ge DIF Hockey en chans att kunna betala försäkringar samt även för att visa att där fanns intresse från oss fans att faktiskt ha dem i klubben också, något som skulle kunna få externa sponsorer att kanske skjuta till det som behövs. Så det handlar inte ett dugg om spelarlöner.

Edit:

Och förövrigt bara en tanke och alltså inte en konkret idé.
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-09-17 09:14:15, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag hoppas verkligen inte det finns planer på en insamling för det här ändamålet, skulle kännas smått pinsamt.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Hur får Mora pengar till Kopitars försäkring som måste kosta runt 300k? Är det som vanligt kommunen som slevar in pengar?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sjöwall skrev:Hur får Mora pengar till Kopitars försäkring som måste kosta runt 300k? Är det som vanligt kommunen som slevar in pengar?
Tror Kopitars försäkring är runt 200K / månad, och det är nog han själv som delvis betalar den (vill ju spela med brorsan) alternativt sponsor. Kommunen vettefan, borde inte kunna vara inblandad men vad vet man... :|
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev:Jag hoppas verkligen inte det finns planer på en insamling för det här ändamålet, skulle kännas smått pinsamt.

Nej, det finns det inte mig veterligen, men det var som sagt var en idé.

Och vad är det som är så pinsamt? DIF Hockey är inte direkt den rikaste klubben på jorden i dagsläget, vad är det pinsamma i att folk som tror och hoppas på laget genuint skulle sluta upp bakom den?

Jag ser inte det pinsamma i att våga ge för den klubb man väl tror på, fan hade jag möjlighet och pengarna till det skulle jag fan gladeligen betala hela försäkringssumman själv för klubben om det innebar att vi kunde få in Kronwall och Murray, är det pinsamt av mig?

Edit:

Får springa iväg till kiosken och köpa ett gäng trisslotter ;P xD
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-09-17 09:24:20, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Skriv svar