Behövs väl inte?Mattias_87 skrev:Men sålänge det inte finns någon europeisk motsvarighet till NHL så spelar det ingen roll.isolerad skrev:För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.
Lockouten försvagar varumärket NHL och stärker Europas. Då kanske ligorna i Europa kan sluta bli "våldtagna" av NHL varje år gällande transfers, draftning etc.
Lockout 2012
Re: Lockout 2012
i
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Då kommer europa aldrig sluta våldtas av transfers och drafting i framtiden heller, förutom under lockouten.isolerad skrev:Behövs väl inte?Mattias_87 skrev:Men sålänge det inte finns någon europeisk motsvarighet till NHL så spelar det ingen roll.isolerad skrev:För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.
Lockouten försvagar varumärket NHL och stärker Europas. Då kanske ligorna i Europa kan sluta bli "våldtagna" av NHL varje år gällande transfers, draftning etc.
Avskaffa tre mot tre.
- Jim Morrison
Känner ni nerven?Pierre LeBrun ?@Real_ESPNLeBrun
Spoke with a team exec who says there's either a labor deal this week or there's no season. Not sure it's that clear-cut but who knows...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Gud, du som straffat oss djurgårdare i ganska många år nu för någon tidigare synd, låt girigheten fälla avgörandet i lockouten, ta inte våra spelare från oss utan frälsa oss från plundring.Jim Morrison skrev:Känner ni nerven?Pierre LeBrun ?@Real_ESPNLeBrun
Spoke with a team exec who says there's either a labor deal this week or there's no season. Not sure it's that clear-cut but who knows...
Amen.
- Jim Morrison
Ser mörkare och mörkare ut...Bettman: We made our very best offer, and that offer was contingent upon playing an 82-game season, for better or for worse," he said, "so I think things, in some respects, may get more difficult.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
För vem?Jim Morrison skrev:Ser mörkare och mörkare ut...Bettman: We made our very best offer, and that offer was contingent upon playing an 82-game season, for better or for worse," he said, "so I think things, in some respects, may get more difficult.
- Jim Morrison
NHL?Buford skrev:För vem?Jim Morrison skrev:Ser mörkare och mörkare ut...Bettman: We made our very best offer, and that offer was contingent upon playing an 82-game season, for better or for worse," he said, "so I think things, in some respects, may get more difficult.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Anledningen till att Europa blir plundrade av NHL är pga av IIHF och alla hockeyförbund som inte vill stöta sig med NHL i frågor som släppa spelare till VM och OS. Så har jag förstått det.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Lockout 2012
Ärligt talat. Svensk ishockey var roligare när vi hade egna talanger som gjorde hela sin karriär i Djurgården och Tre Kronor. Har aldrig fattat vitsen med NHL. En massa matcher mitt i natten...
Hoppas lockouten blir dödsstöten för hela skiten!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- John Terry
- Djurgården Hockey
Re: Sv: Lockout 2012
Tycker faktiskt jag också... (känner mig lite gammal). Visst hockeyn trevlig å se på, men ogillar starkt att vanlig marknad ej gäller.minalman skrev:Ärligt talat. Svensk ishockey var roligare när vi hade egna talanger som gjorde hela sin karriär i Djurgården och Tre Kronor. Har aldrig fattat vitsen med NHL. En massa matcher mitt i natten...
- DIF_Soldier
Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
Säg den glädje som varar
Sv: Re: Lockout 2012
Har det på känn också.DIF_Soldier skrev:Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Re: Sv: Re: Lockout 2012
Hm, precis det man vill höra en kväll som denna. Hoppas ni är ute och cyklar.Magnutz skrev:Har det på känn också.DIF_Soldier skrev:Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sv: Re: Sv: Re: Lockout 2012
Jo det hoppas jag med men så håglöst som vi lirar nu. Känns fel.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hm, precis det man vill höra en kväll som denna. Hoppas ni är ute och cyklar.Magnutz skrev:Har det på känn också.DIF_Soldier skrev:Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Re: Sv: Re: Sv: Re: Lockout 2012
Mm, det håller jag med om. Kanske lite smågnabb inom laget med tanke på hur Challe väljer att bänka/matcha spelare. Kan växa sig större då inte framgångarna kommer.Magnutz skrev:Jo det hoppas jag med men så håglöst som vi lirar nu. Känns fel.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hm, precis det man vill höra en kväll som denna. Hoppas ni är ute och cyklar.Magnutz skrev:Har det på känn också.DIF_Soldier skrev:Tror att Landeskog skrivit på för en annan klubb och ryckt hoppet ur alla spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm