Lockout 2012
Re: Lockout 2012
Jag tror inte dubbla medborgarskap gör någon skillnad. Murray har förmodligen varit mycket mindre tid i Sverige än Hörnqvist helt enkelt.
http://www.skatteverket.se/privat/skatt ... 30036.html
Hittade även detta:
"Anette Törnqvist, skatteinformatör på Skatteverket svarar så här:
– Om man arbetar och vistas i ett annat land i minst sex månader för en svensk eller utländsk arbetsgivare, kan man bli skattebefriad i Sverige. Förutsättningen är naturligtvis att hon eller han i stället betalar skatt i arbetslandet.
– Dessutom, om man har ränteinkomster och -utgifter eller fastighet i Sverige måste man deklarera. I deklarationen skall man förklara att man betalar inkomstskatt i arbetslandet.
Arbetsgivaren och den anställde ansöker om att inkomsten skall vara skattebefriad i Sverige.
– En sak till. Man får inte vistas i Sverige mer än 72 dagar under ett anställningsår, som räknas från den dag utlandstjänsten börjar."
http://www.skatteverket.se/privat/skatt ... 30036.html
Hittade även detta:
"Anette Törnqvist, skatteinformatör på Skatteverket svarar så här:
– Om man arbetar och vistas i ett annat land i minst sex månader för en svensk eller utländsk arbetsgivare, kan man bli skattebefriad i Sverige. Förutsättningen är naturligtvis att hon eller han i stället betalar skatt i arbetslandet.
– Dessutom, om man har ränteinkomster och -utgifter eller fastighet i Sverige måste man deklarera. I deklarationen skall man förklara att man betalar inkomstskatt i arbetslandet.
Arbetsgivaren och den anställde ansöker om att inkomsten skall vara skattebefriad i Sverige.
– En sak till. Man får inte vistas i Sverige mer än 72 dagar under ett anställningsår, som räknas från den dag utlandstjänsten börjar."
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Niklas Kronwall
Var är Niklas Kronwall? Inte ett knyst om honom på forumet. Det naturliga vore väl för honom att spela för DIF under lockouten?
Kronwall + Murray. Vilket backpar! Wall of concrete.
www.kronwalled.net
www.kronwalled.net
Niklas Kronwall
Skulle inte han lira med brorsan i KHL?1962FenderStrat skrev:Var är Niklas Kronwall? Inte ett knyst om honom på forumet. Det naturliga vore väl för honom att spela för DIF under lockouten?
http://www.kronwalled.net
- Jim Morrison
Re: Niklas Kronwall
Han har sagt att han ska avvakta tills han/alla vet hur lockouten kommer att bli. Lång eller kort dvs.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sen får man inte glömma att Kronwall kostar cirka 700000 kronor i månaden i bara försäkringar. Inte direkt en spelare man bara kan ta in hursomhelst! Även om Kronwall skulle varit överlägset bästa back i AS. Ja i hela Sverige som det ser ut just nu.
-
Har du en källa på den summan? Jag har hört 250k per månad. 700 000 låter VÄLDIGT mycket.Rix skrev:Sen får man inte glömma att Kronwall kostar cirka 700000 kronor i månaden i bara försäkringar. Inte direkt en spelare man bara kan ta in hursomhelst! Även om Kronwall skulle varit överlägset bästa back i AS. Ja i hela Sverige som det ser ut just nu.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tomas Ros. Om hans uträkningar stämmer. Sedan kan ju spelaren gå med på att inte vara fullförsäkrad och sånt. Men det är ju mindre troligt.1962FenderStrat skrev:Har du en källa på den summan? Jag har hört 250k per månad. 700 000 låter VÄLDIGT mycket.Rix skrev:Sen får man inte glömma att Kronwall kostar cirka 700000 kronor i månaden i bara försäkringar. Inte direkt en spelare man bara kan ta in hursomhelst! Även om Kronwall skulle varit överlägset bästa back i AS. Ja i hela Sverige som det ser ut just nu.
Expert.
Precis, sen vet jag inte om den uträkningen stämmer. Men 700000 kronor är inga små summor direkt.SirDIFalot skrev:Tomas Ros. Om hans uträkningar stämmer. Sedan kan ju spelaren gå med på att inte vara fullförsäkrad och sånt. Men det är ju mindre troligt.1962FenderStrat skrev:Har du en källa på den summan? Jag har hört 250k per månad. 700 000 låter VÄLDIGT mycket.Rix skrev:Sen får man inte glömma att Kronwall kostar cirka 700000 kronor i månaden i bara försäkringar. Inte direkt en spelare man bara kan ta in hursomhelst! Även om Kronwall skulle varit överlägset bästa back i AS. Ja i hela Sverige som det ser ut just nu.
Tror inte det rör sig om 700k i månaden. Då tror jag inte ens han själv skulle säga i media att han vill lira i DIF, eftersom han kan räkna ut att vi inte skulle ha råd att slänga upp den summan.
En av anledningarna till KHL spel för hans del är ju att brosan lirar där, vilket säkert påverkar en del. Jag menar, kolla Kopitar som kör hockeyallsvenskan för att lira med sin bror. Han hade ju säkert kunnat få ett betydligt mer lukrativt kontrakt i någon annan klubb.
En av anledningarna till KHL spel för hans del är ju att brosan lirar där, vilket säkert påverkar en del. Jag menar, kolla Kopitar som kör hockeyallsvenskan för att lira med sin bror. Han hade ju säkert kunnat få ett betydligt mer lukrativt kontrakt i någon annan klubb.
Ett enkelt sätt för att på ett ungefär få fram månadskostnaden är att ta
Kontraktslängd kvar * USD (miljon) * 20 000= månadskostnad i sek
Ex Kronwall
7 år kvar
4,75 Milj USD (lön)
7 * 4,75 * 20 000 = 665 000 SEK / mån
Kontraktslängd kvar * USD (miljon) * 20 000= månadskostnad i sek
Ex Kronwall
7 år kvar
4,75 Milj USD (lön)
7 * 4,75 * 20 000 = 665 000 SEK / mån
- minalman
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
Man får ju verkligen hoppas att några superstjärnor skadas ordentligt under lockouten så att det inte blir försäkringsbolagen som blir de enda som tjänar på den här djävla soppan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lockout 2012
Gustafsson på twitter:
"@ErkanGustafsson: J*vlar vad glad jag blev nu! Riktigt skön nyhet! #gladkille #boysensboys #5+6=11 #aaaaaaaaaaaaaah"
Landeskog?
Greppar halmstrån här.
"@ErkanGustafsson: J*vlar vad glad jag blev nu! Riktigt skön nyhet! #gladkille #boysensboys #5+6=11 #aaaaaaaaaaaaaah"
Landeskog?
Greppar halmstrån här.
Född till sportchef.
Lockout 2012
Haha min tanke också när jag såg det.android skrev:Gustafsson på twitter:
Landeskog?
Greppar halmstrån här.
2014-04-07, vad hände?
Han följer upp med; "Precis vad vi behövde!"
Orkar inte få några förhoppningar här nu. Kan vara vad som helst... precis vad som helst.
Orkar inte få några förhoppningar här nu. Kan vara vad som helst... precis vad som helst.
Vad har detta med Landeskog att göra? Utbilda mig som mindre vetande...android skrev:Gustafsson på twitter:
Landeskog?
Greppar halmstrån här.