Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
wolsey100
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av wolsey100 »

Jag tror inte dubbla medborgarskap gör någon skillnad. Murray har förmodligen varit mycket mindre tid i Sverige än Hörnqvist helt enkelt.

http://www.skatteverket.se/privat/skatt ... 30036.html

Hittade även detta:

"Anette Törnqvist, skatteinformatör på Skatteverket svarar så här:

– Om man arbetar och vistas i ett annat land i minst sex månader för en svensk eller utländsk arbetsgivare, kan man bli skattebefriad i Sverige. Förutsättningen är naturligtvis att hon eller han i stället betalar skatt i arbetslandet.

– Dessutom, om man har ränteinkomster och -utgifter eller fastighet i Sverige måste man deklarera. I deklarationen skall man förklara att man betalar inkomstskatt i arbetslandet.

Arbetsgivaren och den anställde ansöker om att inkomsten skall vara skattebefriad i Sverige.

– En sak till. Man får inte vistas i Sverige mer än 72 dagar under ett anställningsår, som räknas från den dag utlandstjänsten börjar."
1962FenderStrat

Niklas Kronwall

Inlägg av 1962FenderStrat »

Var är Niklas Kronwall? Inte ett knyst om honom på forumet. Det naturliga vore väl för honom att spela för DIF under lockouten?

Kronwall + Murray. Vilket backpar! Wall of concrete.

www.kronwalled.net
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Niklas Kronwall

Inlägg av JohanPez »

1962FenderStrat skrev:Var är Niklas Kronwall? Inte ett knyst om honom på forumet. Det naturliga vore väl för honom att spela för DIF under lockouten?

Kronwall + Murray. Vilket backpar! Wall of concrete.

http://www.kronwalled.net
Skulle inte han lira med brorsan i KHL?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Niklas Kronwall

Inlägg av Jim Morrison »

Han har sagt att han ska avvakta tills han/alla vet hur lockouten kommer att bli. Lång eller kort dvs.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix

Inlägg av Rix »

Sen får man inte glömma att Kronwall kostar cirka 700000 kronor i månaden i bara försäkringar. Inte direkt en spelare man bara kan ta in hursomhelst! Även om Kronwall skulle varit överlägset bästa back i AS. Ja i hela Sverige som det ser ut just nu.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Rix skrev:Sen får man inte glömma att Kronwall kostar cirka 700000 kronor i månaden i bara försäkringar. Inte direkt en spelare man bara kan ta in hursomhelst! Även om Kronwall skulle varit överlägset bästa back i AS. Ja i hela Sverige som det ser ut just nu.
Har du en källa på den summan? Jag har hört 250k per månad. 700 000 låter VÄLDIGT mycket.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:
Rix skrev:Sen får man inte glömma att Kronwall kostar cirka 700000 kronor i månaden i bara försäkringar. Inte direkt en spelare man bara kan ta in hursomhelst! Även om Kronwall skulle varit överlägset bästa back i AS. Ja i hela Sverige som det ser ut just nu.
Har du en källa på den summan? Jag har hört 250k per månad. 700 000 låter VÄLDIGT mycket.
Tomas Ros. Om hans uträkningar stämmer. Sedan kan ju spelaren gå med på att inte vara fullförsäkrad och sånt. Men det är ju mindre troligt.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:
Tomas Ros. Om hans uträkningar stämmer. Sedan kan ju spelaren gå med på att inte vara fullförsäkrad och sånt. Men det är ju mindre troligt.
Precis, sen vet jag inte om den uträkningen stämmer. Men 700000 kronor är inga små summor direkt.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Tror inte det rör sig om 700k i månaden. Då tror jag inte ens han själv skulle säga i media att han vill lira i DIF, eftersom han kan räkna ut att vi inte skulle ha råd att slänga upp den summan.

En av anledningarna till KHL spel för hans del är ju att brosan lirar där, vilket säkert påverkar en del. Jag menar, kolla Kopitar som kör hockeyallsvenskan för att lira med sin bror. Han hade ju säkert kunnat få ett betydligt mer lukrativt kontrakt i någon annan klubb.
Honken

Inlägg av Honken »

Ett enkelt sätt för att på ett ungefär få fram månadskostnaden är att ta
Kontraktslängd kvar * USD (miljon) * 20 000= månadskostnad i sek
Ex Kronwall
7 år kvar
4,75 Milj USD (lön)
7 * 4,75 * 20 000 = 665 000 SEK / mån
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Man får ju verkligen hoppas att några superstjärnor skadas ordentligt under lockouten så att det inte blir försäkringsbolagen som blir de enda som tjänar på den här djävla soppan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
android

Lockout 2012

Inlägg av android »

Gustafsson på twitter:
"@ErkanGustafsson: J*vlar vad glad jag blev nu! Riktigt skön nyhet! #gladkille #boysensboys #5+6=11 #aaaaaaaaaaaaaah"

Landeskog?

Greppar halmstrån här.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jepe

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

android skrev:Gustafsson på twitter:
"@ErkanGustafsson: J*vlar vad glad jag blev nu! Riktigt skön nyhet! #gladkille #boysensboys #5+6=11 #aaaaaaaaaaaaaah"

Landeskog?

Greppar halmstrån här.
Haha min tanke också när jag såg det.
2014-04-07, vad hände?
Staten

Inlägg av Staten »

Han följer upp med; "Precis vad vi behövde!"

Orkar inte få några förhoppningar här nu. Kan vara vad som helst... precis vad som helst.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

android skrev:Gustafsson på twitter:

Landeskog?

Greppar halmstrån här.
Vad har detta med Landeskog att göra? Utbilda mig som mindre vetande... :oops:
Skriv svar