European Trophy 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: European Trophy 2012

Inlägg av Manijock »

Folk går dit av ren idioti :lol: Samt för känslan att slippa känna sig som en medgångare.

Jag rev mitt medlemsskap redan en fem matcher innan grundserien var avklarad, varför? För att jag är en medgångare? Att jag på nått sätt inte älskade min förening, för att spelare uppträdde sig som feta wow-lirare på crack? Nej inget av dessa. Jag rev skiten för att jag vägrar slänga pengar på något som missbrukas så kopiöst. Som jag förklarade redan då, jag vägrar betala Järlans, Engströms och Larssons årliga hawaii-resa. Skulle jag investera i bygget av Titanic om jag redan innan visste att skiten skulle sjunka?

Mitt svar är fett nej. Enda sättet för mig att undvika olyckan är att sluta ge dem resurserna att bygga båtskrället. Översatt till Djurgårdens situation, se till att chipsfettona som med sin inkompetens grävde graven inte får sitta kvar. Såklart att jag ensam inte kan påverka för stunden men det är en fråga om respekt för sig själv. Sen är jag, som jag nämner förut, en konsument under min gul-röd-blåa yta. Håller mig medlemslös till samtliga av förra säsongens tomtar är borta och vi är på god väg och det känns som vi har något nytt på gång.

Tillägger, jag kommer stå där på Hovet precis som vanligt nästa säsong.
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Manijock skrev:Folk går dit av ren idioti :lol: Samt för känslan att slippa känna sig som en medgångare.

Jag rev mitt medlemsskap redan en fem matcher innan grundserien var avklarad, varför? För att jag är en medgångare? Att jag på nått sätt inte älskade min förening, för att spelare uppträdde sig som feta wow-lirare på crack? Nej inget av dessa. Jag rev skiten för att jag vägrar slänga pengar på något som missbrukas så kopiöst. Som jag förklarade redan då, jag vägrar betala Järlans, Engströms och Larssons årliga hawaii-resa. Skulle jag investera i bygget av Titanic om jag redan innan visste att skiten skulle sjunka?

Mitt svar är fett nej. Enda sättet för mig att undvika olyckan är att sluta ge dem resurserna att bygga båtskrället. Översatt till Djurgårdens situation, se till att chipsfettona som med sin inkompetens grävde graven inte får sitta kvar. Såklart att jag ensam inte kan påverka för stunden men det är en fråga om respekt för sig själv. Sen är jag, som jag nämner förut, en konsument under min gul-röd-blåa yta. Håller mig medlemslös till samtliga av förra säsongens tomtar är borta och vi är på god väg och det känns som vi har något nytt på gång.

Tillägger, jag kommer stå där på Hovet precis som vanligt nästa säsong.
Okej.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
Det är naturligtvis inte den lilla skillnaden i spelarnas kompetens som är den avgörande skillnaden att folk vallfärdar även när lag är avklippta i bra (stängda) ligor. Men vad är det? Tål att fundera på.
Är det verkligen så svårt att se att skillnaden är världsspelare på varje position och överblivna chipsfetton på 50% av platserna i ES-lagen? :shock:
Haha, men är det verkligen så om vi bortser från superstarsen?

De aktiva jag har pratat med menar på att det skiljer i inte supermycket mellan de som slår igenom från de som harvar i AHL och de som är bland de bättre i elitserien. Det handlar enligt dem mycket om tillfälligheter och vara på rätt plats i rätt tid om man ska slå igenom..

Nja, jag tror inte att det är att tacklingarna är lite hårdare, handlederna lite mjukare och skridskoåkningen lite snabbare som gör att vissa ligor är så jäkla bra och drar folk även till betydelselösa matcher.

Jag tror snarare att det är de enkla åtgärderna som vi har pratat om många gånger -- som gör spelet mer attraktivt, men som de gamla stötar som sitter och styr har så otroligt svårt att ta till sig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tror det handlar en hel del om faciliteter... Vi får se nu vad som händer med fotbollen när man flyttar in i Tele2. Jag tror att det kommer bli ett uppsving publikmässigt att spela på en modern arena.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Jag tror det handlar en hel del om faciliteter... Vi får se nu vad som händer med fotbollen när man flyttar in i Tele2. Jag tror att det kommer bli ett uppsving publikmässigt att spela på en modern arena.
Absolut. När man kliver in i bank atlantic center så känns det nästan som en bättre hotellobby. Klart man blir positivt inställd till det mesta då.

Tänk om globen inte vore rund och hemsk, så vi kunde spela i den istället..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
Det är naturligtvis inte den lilla skillnaden i spelarnas kompetens som är den avgörande skillnaden att folk vallfärdar även när lag är avklippta i bra (stängda) ligor. Men vad är det? Tål att fundera på.
Är det verkligen så svårt att se att skillnaden är världsspelare på varje position och överblivna chipsfetton på 50% av platserna i ES-lagen? :shock:
Haha, men är det verkligen så om vi bortser från superstarsen?

De aktiva jag har pratat med menar på att det skiljer i inte supermycket mellan de som slår igenom från de som harvar i AHL och de som är bland de bättre i elitserien. Det handlar enligt dem mycket om tillfälligheter och vara på rätt plats i rätt tid om man ska slå igenom..

Nja, jag tror inte att det är att tacklingarna är lite hårdare, handlederna lite mjukare och skridskoåkningen lite snabbare som gör att vissa ligor är så jäkla bra och drar folk även till betydelselösa matcher.

Jag tror snarare att det är de enkla åtgärderna som vi har pratat om många gånger -- som gör spelet mer attraktivt, men som de gamla stötar som sitter och styr har så otroligt svårt att ta till sig.
Jag håller inte med dig, tror fortfarande att spelarna i sig drar publik. Varje lag har väl minst någon stor profil som genererar ett intresse när matcherna är betydelselösa. Samt att en mer attraktiv hockey spelas där borta som inte enbart är pga spelarmaterialet (läs mindre rinkar, touch-icing osv).

Sen så finns det andra saker som absolut drar publik, dvs bättre faciliteter, fräschare arrangemang osv men har extremt svårt att se att man skulle kunna behålla samma publiktillströmning som det trots allt är i ES om man stänger ligan.

Vidare så har du inte bemött kritiken som framförts om att man helt tar död på Hockeyallsvenskan och allt runt om den, vilket på sikt påverkar hela utvecklingen av sporten.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:Att stänga ES skulle ju innebära en enorm förändring. I stort sett alla A-lag nedanför ES skulle ju få lägga ner verksamheten. Dels för att de inte har något att spela för och dels för att publiken inte vill komma och kolla på träningsmatcher hela året.

Detta skulle innebära att alla talanger som kommer fram måste flytta till någon av ES-klubbarna i typ 6-års åldern för att ha en chans och vi skulle gå miste om 95% av talangerna som finns därute vilket skulle försvaga svensk hockey enormt på sikt.

Hade vi haft ett system i Sverige där de bara fanns 30 lag och 100-tals juniorlag som det gör i NHL, så visst. Stäng ligan. Men det innebär ju också att man måste ha system som med draften och det.

Det är inte bara att stänga ligan och köra på som vanligt.
Haha tänk efter, har vi ens 30 elitmässiga föreningar? ;)
dsr

Inlägg av dsr »

Kommer det finnas direktinsläpp till matchen ikväll?
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

dsr skrev:Kommer det finnas direktinsläpp till matchen ikväll?
Nej http://difhockey.se/nyhet.php?news=9660
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Verkar som brunäs skäms lite för förlusten mot vackra DIF i går, man har inte lagt upp den på sin hemsida ännu. ;P

Dock måste jag säga att även om det var en tät match och brunäs kanske hade övertaget i matchen, så kämpade DIF på. Såg många spelare som var villiga att gå ner och täcka skott (Ottoson gjorde det 2 ggr som jag såg i allafall) och det var bra humör på dem, samt lite grinigt också.

Kul att Ölvestad fick sätta en kasse också :)
Alltid Oavsett.
skoa

Inlägg av skoa »

bara vi inte blir för stora nu..
så vi inte kämpar på lördag:(

måste tvåla till dom igen för o visa att vi är o räkna med i AS..

det vore en fin skalp o ta:)

brynäs borta...fin skalp:)
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
gurra

Inlägg av gurra »

Inte för att man hade räknat med slutspel i ET men nu verkar det som att det i praktiken är omöjligt för oss att få en slutspelsplats. Lite synd.
Rix

Inlägg av Rix »

gurra skrev:Inte för att man hade räknat med slutspel i ET men nu verkar det som att det i praktiken är omöjligt för oss att få en slutspelsplats. Lite synd.
Jo dock tycker jag att vi har gjort det bra i ET ändå. Självklart skulle vi åka på en del förluster mot lag som har 20-30 mer miljoner att värva för, men vi har vunnit en hel del och faktiskt tagit bra med poäng.

Hoppas bara vi vinner mot Tappar imorgon också. Dem är absolut inte dåliga, men jag tror vi kan ge dem en match på hemmaplan.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Såg just att vi har en match kvar i ET, 15/10.

Ser ut att var i ett längre uppehåll som vi skall ta oss till Finland och spela match mot TPS Åbo.

Känns som ett rätt så korkat upplägg att ha grundseriematcherna fortfarande kvar när säsongen redan börjat, såg inte det förrän nu.

Jag har inget emot ET, tyckte det var kul att gå och se matcherna på Hovet, dock tycker jag detta upplägg med grundspelsmatcher ej avklarade innan säsongsstart är väldigt korkat.

Vi är ju i princip eliminerade från slutspel i ET, och även om vi tagit oss vidare så borde fan grundspelsmatcherna varit avgjorda INNAN säsongen drar igång. För oss är denna match helt oväsentlig och komplett meningslös. Kan vi inte få ordning på vårt spel fram tills dess känns det som att denna match i princip tar bort en massa tid vi kunde lagt på att träna istället.

Skulle nästan hellre se att vi gav dem matchen på walk-over än att riskera skador och annat för i princip ingenting. :P
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

18DIF91 skrev:Såg just att vi har en match kvar i ET, 15/10.

Ser ut att var i ett längre uppehåll som vi skall ta oss till Finland och spela match mot TPS Åbo.

Känns som ett rätt så korkat upplägg att ha grundseriematcherna fortfarande kvar när säsongen redan börjat, såg inte det förrän nu.

Jag har inget emot ET, tyckte det var kul att gå och se matcherna på Hovet, dock tycker jag detta upplägg med grundspelsmatcher ej avklarade innan säsongsstart är väldigt korkat.

Vi är ju i princip eliminerade från slutspel i ET, och även om vi tagit oss vidare så borde fan grundspelsmatcherna varit avgjorda INNAN säsongen drar igång. För oss är denna match helt oväsentlig och komplett meningslös. Kan vi inte få ordning på vårt spel fram tills dess känns det som att denna match i princip tar bort en massa tid vi kunde lagt på att träna istället.

Skulle nästan hellre se att vi gav dem matchen på walk-over än att riskera skador och annat för i princip ingenting. :P
Skicka J20-laget. Blir nog en bättre match.
DIF!
Skriv svar