Jag rev mitt medlemsskap redan en fem matcher innan grundserien var avklarad, varför? För att jag är en medgångare? Att jag på nått sätt inte älskade min förening, för att spelare uppträdde sig som feta wow-lirare på crack? Nej inget av dessa. Jag rev skiten för att jag vägrar slänga pengar på något som missbrukas så kopiöst. Som jag förklarade redan då, jag vägrar betala Järlans, Engströms och Larssons årliga hawaii-resa. Skulle jag investera i bygget av Titanic om jag redan innan visste att skiten skulle sjunka?
Mitt svar är fett nej. Enda sättet för mig att undvika olyckan är att sluta ge dem resurserna att bygga båtskrället. Översatt till Djurgårdens situation, se till att chipsfettona som med sin inkompetens grävde graven inte får sitta kvar. Såklart att jag ensam inte kan påverka för stunden men det är en fråga om respekt för sig själv. Sen är jag, som jag nämner förut, en konsument under min gul-röd-blåa yta. Håller mig medlemslös till samtliga av förra säsongens tomtar är borta och vi är på god väg och det känns som vi har något nytt på gång.
Tillägger, jag kommer stå där på Hovet precis som vanligt nästa säsong.