European Trophy 2012
European Trophy 2012
Well, som jag förstått det kommer DIF hockey ställa upp i European Trophy denna runda också.
I och med att vi inte spelar i ES längre, så kommer vi ändå att möta ES lag i European Trophy, något som kan bli rätt intressant att se. Om vi nu lyckas slå något av ES lagen i European Trophy kan vi snacka om en fjäder i hatten samt en massa moral i Hockeyallsvenskan.
Såg ingen specifik tråd om detta och ville inte klutta ner någon av de andra trådarna med allt för mycket snack om detta.
Vi möter SC Bern hemma ser det ut som i premiären Fredagen den 17 augusti, och första ES laget möter vi Fredagen den 31 augusti i form av Brynäs.
Hur tror ni vi kommer stå oss i ET?
I och med att vi inte spelar i ES längre, så kommer vi ändå att möta ES lag i European Trophy, något som kan bli rätt intressant att se. Om vi nu lyckas slå något av ES lagen i European Trophy kan vi snacka om en fjäder i hatten samt en massa moral i Hockeyallsvenskan.
Såg ingen specifik tråd om detta och ville inte klutta ner någon av de andra trådarna med allt för mycket snack om detta.
Vi möter SC Bern hemma ser det ut som i premiären Fredagen den 17 augusti, och första ES laget möter vi Fredagen den 31 augusti i form av Brynäs.
Hur tror ni vi kommer stå oss i ET?
Alltid Oavsett.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: European Trophy 2012
I princip omöjligt att spekulera i hur det kommer gå för oss i ET. Då vi inte vet hur laget kommer se ut.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
European Trophy 2012
Hur som helst kommer vi ju vara underdogs vilket så klart kan vara en fördel.
När vi har ett allsvenskt lag tror jag vi är i klass med Bern, Salzburg och de andra tjeckiska brödgängen.
Om man kollar förra året så var ju varken Sparta Praha eller Slavia särskilt bra, men alla lag kommer bli förjävla svåra att vinna mot i år.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mycket talar för att vi till större delen kommer ha ett nytt lag i höst. Många nya spelare som tillsammans med några som är kvar ska köra in sig på Challes spelsystem.
Så oavsett om vi kommer att ställa ett starkt Allsvenskt lag på banan eller ett mediokert så kan vi inte ha särskilt höga förväntningar.
Sedan kan ju allt klaffa tidigt, vem minns inte Hardys återkomst 09/10. Blev final med ett helt nytt spelsystem och rätt nedskrivet lag.
Vi är numera ett Allsvenskt lag så jag kommer inte bry mig särskilt ifall vi förlorar merparten av matcherna. Allt annat vore en skräll.
Så oavsett om vi kommer att ställa ett starkt Allsvenskt lag på banan eller ett mediokert så kan vi inte ha särskilt höga förväntningar.
Sedan kan ju allt klaffa tidigt, vem minns inte Hardys återkomst 09/10. Blev final med ett helt nytt spelsystem och rätt nedskrivet lag.
Vi är numera ett Allsvenskt lag så jag kommer inte bry mig särskilt ifall vi förlorar merparten av matcherna. Allt annat vore en skräll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sant, det får komma senare, men ändå intressant att diskutera ET också. Situationen blir ju lite speciell då vi inte är i ES längre och kommer ha en trupp av en annan kaliber än ES mässigt sett.Nummer19 skrev:I princip omöjligt att spekulera i hur det kommer gå för oss i ET. Då vi inte vet hur laget kommer se ut.
Nu var ju vår sejour i ET förra säsongen kanske inte helt strålande dock.
Alltid Oavsett.
Håller med, dock tror jag ET kan vara en bra start för att köra in det nya laget med. Vi kommer möta motstånd som är betydligt tuffare i många av fallen än de flesta HA lagen. Så även om det går dåligt i ET så får man väl se det som att det är ett bra sätt att köra igång laget.BOMBOM BOUCHARD skrev:Mycket talar för att vi till större delen kommer ha ett nytt lag i höst. Många nya spelare som tillsammans med några som är kvar ska köra in sig på Challes spelsystem.
Med lite tur så kanske bitarna kan falla på plats under ET med det nya laget, även om det inte är SÅ många matcher att spela under Augusti, men det kan i allafall ge signaler på om något behöver ändras.
Alltid Oavsett.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Absolut, ser mycket hellre ET än vanliga träningsmatcher. Nu kan vi dessutom spela helt utan press och kan helt koncentrera oss på att nöta in spelet.18DIF91 skrev:Håller med, dock tror jag ET kan vara en bra start för att köra in det nya laget med. Vi kommer möta motstånd som är betydligt tuffare i många av fallen än de flesta HA lagen. Så även om det går dåligt i ET så får man väl se det som att det är ett bra sätt att köra igång laget.BOMBOM BOUCHARD skrev:Mycket talar för att vi till större delen kommer ha ett nytt lag i höst. Många nya spelare som tillsammans med några som är kvar ska köra in sig på Challes spelsystem.
Med lite tur så kanske bitarna kan falla på plats under ET med det nya laget, även om det inte är SÅ många matcher att spela under Augusti, men det kan i allafall ge signaler på om något behöver ändras.
En farhåga är att vi möter för bra motstånd så att vi inte kan öva på att vara det spelförande laget. Man hoppas ju på att vi ska kunna ligga i toppen av AS och föra matcherna där.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jo, fast även om vi möter bra motstånd så har ju alla lag försäsongsstatus. Nu är det ju lite si och så med hur pass mycket förändringar det är inom respektive lag, men tror ändå att det kan bli ett rätt jämt startfält i ET eftersom inte många av lagen hunnit få alla bitar helt på plats innan ET, om man nu inte storsatsar för just ET, men det tror jag inte man gör.
Intressant är om det nu skulle vara så att Marcus Nilson skulle vara på väg till Bern SC som Aftonloskan hade något rykte om, med tanke på att vi kommer möta just Bern SC i inledningsmatchen.
Nu får vi väl hoppas att så inte är fallet, och att Marcus stannar i Djurgården och kanske får en bra säsong och en bra start, och slipper spela sniper. Kanske att Challe kan sätta in honom i den roll han ska ha.
Intressant är om det nu skulle vara så att Marcus Nilson skulle vara på väg till Bern SC som Aftonloskan hade något rykte om, med tanke på att vi kommer möta just Bern SC i inledningsmatchen.
Nu får vi väl hoppas att så inte är fallet, och att Marcus stannar i Djurgården och kanske får en bra säsong och en bra start, och slipper spela sniper. Kanske att Challe kan sätta in honom i den roll han ska ha.
Alltid Oavsett.
- Silverminken
Lyckas vi hålla ner siffrorna och kanske plockar en eller två segrar så är jag nöjd. Hur som helst så känns det som bra träning inför säsongen och en bra turnering kan ge lite råg i ryggen
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Håller med.Silverminken skrev:Lyckas vi hålla ner siffrorna och kanske plockar en eller två segrar så är jag nöjd. Hur som helst så känns det som bra träning inför säsongen och en bra turnering kan ge lite råg i ryggen
Dock har jag en bra känsla inför denna säsong, fast det brukar aldrig säga mycket egentligen. Sen är man väl lite obotlig optimist som hoppas att det skall gå bra.
Tror iofs att lite motgång i ET kan vara nyttigt, för att binda ihop laget, och kanske få dem att kunna hantera motgångar lite bättre. Hellre att det händer i ET än att de bryter ihop i HA.
Jag tro vi kommer ta några segrar i ET i allafall, även om jag inte tror vi kommer vinna den.
Alltid Oavsett.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
European Trophy 2012
Den ljudkulissen på Hovet om Mackan sviker och går till Bern...kan bli mäktig!18DIF91 skrev: Intressant är om det nu skulle vara så att Marcus Nilson skulle vara på väg till Bern SC som Aftonloskan hade något rykte om, med tanke på att vi kommer möta just Bern SC i inledningsmatchen.
Trist nog så tror jag det blir svårt att få till något nämnvärt tryck på på Hovet under ET av den simpla anledningen att jag tror det kommer vara långt ifrån fullsatt.Tessan skrev:Den ljudkulissen på Hovet om Mackan sviker och går till Bern...kan bli mäktig!18DIF91 skrev: Intressant är om det nu skulle vara så att Marcus Nilson skulle vara på väg till Bern SC som Aftonloskan hade något rykte om, med tanke på att vi kommer möta just Bern SC i inledningsmatchen.
Ur spår bönder!
Det säljs väl endast fyra tusen platser eller liknande? Föregående säsonger har endast den ena sidan varit öppen.Frajn skrev:Trist nog så tror jag det blir svårt att få till något nämnvärt tryck på på Hovet under ET av den simpla anledningen att jag tror det kommer vara långt ifrån fullsatt.Tessan skrev:Den ljudkulissen på Hovet om Mackan sviker och går till Bern...kan bli mäktig!18DIF91 skrev: Intressant är om det nu skulle vara så att Marcus Nilson skulle vara på väg till Bern SC som Aftonloskan hade något rykte om, med tanke på att vi kommer möta just Bern SC i inledningsmatchen.
Blir intressant att följa.