Välkommen Dustin Johner!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Dustin Johner!

Inlägg av Lakrisal »

Kricke skrev:Ska man till elitserien, då ska man också agera som ett elitserielag och jag ser fortfarande oss som ett elitserielag i organisation och allt runt om laget jämfört med Bofors och diverse andra brödgäng. Och att agera som ett elitserielag gör att man inte värvar spelare som håller allsvensk klass, utan spelare som håller elitserieklass såklart. Och jag tror nog att vi har större dragningskraft än bajslag och bönder som Timrå och Rögle även om de båda nu råkar befinna sig i en högre serie.
Oh ja, absolut, för vi kommer ju ha lika hög budget och ha lika bra klass på resor och allting som lagen i Elitserien. Det är ju inte alls så att vi tappar 25 miljoner bara i TV intäkter, redan har varslat fyra på kansliet och kommer rensa ur mer än halva truppen.

Varför tar vi inte och värvar Järnkrok och co för? Jag har hört att det spelat bra och de borde väl vara sugna på att spela för mesta mästarna, vem skulle inte det?

Väx upp för fan. Vi spelar i allsvenskan. Vi är inte längre en organisation av Elitserieklass. Vi kan inte erbjuda elitserielöner.

Tror du HELT ärligt att t.ex Rögle spelare som nu gått upp känner... Nä fan, jag tar en lönesänkning och spelar om den här jävla allsvenskan för att jag gör det med DIF. Fuck Rögle och elitserien och chansen om att vinna SM guld, mitt mål är att spela i kvalserien!

Det är inte kul, men det är fakta.

Angående Johner... meh, bra värvning i det att han bevisligen producerat. Men ganska osexigt med en 29-årig kanadensare där det också är det bästa han uppnått. GE MIG NÄSTA BROC LITTLE!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lakrisal skrev:
Angående Johner... meh, bra värvning i det att han bevisligen producerat. Men ganska osexigt med en 29-årig kanadensare där det också är det bästa han uppnått. GE MIG NÄSTA BROC LITTLE!
Håller med i övriga posten, men här måste jag opponera mig. Alltså jag tycker det känns helt rätt att man satsar på en lite mer erfaren spelare som man vet har producerat två år i rad på den här nivån. Sen får man hemskt gärna "chansa" med någon typ collegespelare utöver det.

Vi kan väl alla hålla tummarna för att DIF visat intresse för Jack Connolly? Inte för att det hjälper, men ändå...
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Absolut, bra att veta vad man får. Och sant, vi kan inte bara plocka in spelare som inte bevisat något, och ja vi har bara värvat en spelare. Men Johner känns samtidigt en riktigt allsvensk värvning. Han måste nog göra riktigt bra ifrån sig för att stanna kvar om man tar steget upp.

Det jag menar med det hela är att det känns som att vi kommer få ihop ett bra allsvensk lag om vi fortsätter som vi börjat, men samtidigt känns det bara... meh?

Sen ska ju nämas också att jag inte tror jag sett Allsvensk match i hockey... någonsin. Så jag kan verkligen ingenting om spelarna som nämns och det gör det ju genast lite mer ointressant.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Utan att vara nån expert på Tingsryd känns Johner spontant som en bra värvning.
Välkommen.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Welcome Dustin. Looking forward to having you, on the behalf of Djurgården, administer upon our opponents, some goal-scoring ass-whooping...SUPER-SIZED!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Anteson

Re: Welcome Dustin Johner!

Inlägg av Anteson »

You can do it! welcome mate lf to see you one the ice next season
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Intressant tillskott. Var med Växjö och spelade upp dem samt gjort en bra säsong i Tingsryd.

Bra start!
1891
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kricke skrev:

Vi är Djurgården - mesta mästarna och sveriges största klubb och ingen bondeklubb som Bofors, Tingsryd eller Borås. Det är viss skillnad förstår du.
Välkommen till verkligheten och år 2012. Du verkar leva kvar på 90-talet. Då var vi en klubb att räkna med och många spelare stod i kö för att komma till oss. Detta ebbade ut efter senaste guldet. Du lever i en drömvärld.
Önskar på ett sätt att jag satt inne i samma bubbla som dig, verkar vara rätt kul att se på DIF på detta sätt. Jag saknar verkligen den känslan. tyvärr skulle jag behöva röka på för att nå samma eufori.

Tänk, vi var faktiskt störst och bäst en gång i tiden. Man börjar bli gammal.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

kul en nordamerikan...

Bara hoppas de som värvat denna nissen inte är de som ligger bakom våra senaste supervärvningar
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Staten

Inlägg av Staten »

Pogue Mahone skrev:kul en nordamerikan...

Bara hoppas de som värvat denna nissen inte är de som ligger bakom våra senaste supervärvningar
Lever du under en sten?
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kricke skrev:

Vi är Djurgården - mesta mästarna och sveriges största klubb och ingen bondeklubb som Bofors, Tingsryd eller Borås. Det är viss skillnad förstår du.
Välkommen till verkligheten och år 2012. Du verkar leva kvar på 90-talet. Då var vi en klubb att räkna med och många spelare stod i kö för att komma till oss. Detta ebbade ut efter senaste guldet. Du lever i en drömvärld.
Önskar på ett sätt att jag satt inne i samma bubbla som dig, verkar vara rätt kul att se på DIF på detta sätt. Jag saknar verkligen den känslan. tyvärr skulle jag behöva röka på för att nå samma eufori.

Tänk, vi var faktiskt störst och bäst en gång i tiden. Man börjar bli gammal.....
Vi kommer att bli störst och bäst igen.

Det kommer vara en del kämpa och slita på vägen dit, men vi kommer komma dit igen.
Alltid Oavsett.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

En mycket god vän till mig följer HockeyAllsvenskan fanatiskt.

Frågade honom hur bra Dustin Johner är, fick kommentaren att han var riktigt bra.

Riktigt snabb, och ett riktigt bra rappt skott.

23 mål i ett lag som Tingsryd är faktiskt ett bra facit.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Gör oss stolta!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Varför håller du på och lyfter massa gamla trådar?
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:Varför håller du på och lyfter massa gamla trådar?
För att jag har fokuserat mig för mycket i "DRAMAT" om en ny första målis, så har jag glömt de andra trådarna under tiden. :) Så då passa jag på och skriver i dem nu.

Ska bli kul att se vad Johner bidrar med i Djurgårdströjan! Matchen mot SC Bern får vi svaret..
Bild
Låst