Oh ja, absolut, för vi kommer ju ha lika hög budget och ha lika bra klass på resor och allting som lagen i Elitserien. Det är ju inte alls så att vi tappar 25 miljoner bara i TV intäkter, redan har varslat fyra på kansliet och kommer rensa ur mer än halva truppen.Kricke skrev:Ska man till elitserien, då ska man också agera som ett elitserielag och jag ser fortfarande oss som ett elitserielag i organisation och allt runt om laget jämfört med Bofors och diverse andra brödgäng. Och att agera som ett elitserielag gör att man inte värvar spelare som håller allsvensk klass, utan spelare som håller elitserieklass såklart. Och jag tror nog att vi har större dragningskraft än bajslag och bönder som Timrå och Rögle även om de båda nu råkar befinna sig i en högre serie.
Varför tar vi inte och värvar Järnkrok och co för? Jag har hört att det spelat bra och de borde väl vara sugna på att spela för mesta mästarna, vem skulle inte det?
Väx upp för fan. Vi spelar i allsvenskan. Vi är inte längre en organisation av Elitserieklass. Vi kan inte erbjuda elitserielöner.
Tror du HELT ärligt att t.ex Rögle spelare som nu gått upp känner... Nä fan, jag tar en lönesänkning och spelar om den här jävla allsvenskan för att jag gör det med DIF. Fuck Rögle och elitserien och chansen om att vinna SM guld, mitt mål är att spela i kvalserien!
Det är inte kul, men det är fakta.
Angående Johner... meh, bra värvning i det att han bevisligen producerat. Men ganska osexigt med en 29-årig kanadensare där det också är det bästa han uppnått. GE MIG NÄSTA BROC LITTLE!