Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av mb81 »

Acke83 skrev:Skulle vilja se statistik på om det verkligen lönar sig att ta ut målvakten i slutet såvida det inte är teknik eller extremt tryck, fan tycker alltid att det blir mål bakåt och och så är matchen bränd
Vad spelar det för roll om det blir 1-2 eller 1-3 då? Större chans att göra mål men givetvis större chans att släppa in! Glad att man slapp se eländet idag iaf!

Vi skulle ju tex varit i semi förra året om inte luleå plockat målvakten!
Fast tycker alltid vi släpper en när vi plockar så i vårt fall kanske det inte funkar!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Så dåligt är de inte som alla vill få det till. Men det köttades inte i 60 min. DIF måste köra full rulle annars halkar man efter. Exakt den här matchbilden man hade sett.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja... hur ska jag summera min lördagskväll.. ibland hatar jag att vara Djurgårdare för det tär så förbannat när vi torskar. Speciellt när vi gör det genom att underprestera under de första 20 minuterna. Vi arbetar oss in i matchen och tar initiativet ifrån Skellefteå för kom nu inte och påstå att SAIK gick på försvar med 0-2 efter P1 för då spyr jag.

0-2, 0-0, 1-1

SAIK får inte mycket uträttat efter P1 och vi har dem till och med i brygga under deras egna PPn. Nu räcker inte hårt slit om man inte gör mål också, och vi har riktigt svårt med den saken. Nu har jag ingen koll på hur mycket Tim E spelade men det kan inte ha varit mycket alls. Jag vill se mer av honom för han rör om ordentligt i anfallszonen. Det har vi inte många som gör. Kempe ibland, Cehlin ibland men Tim gör det i varenda jävla byte.

1-3. Fan. jag mår inte bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Är det såhär det känns att vara Bajen?
Losing all hope was freedom.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skotrraggaren menar att han ser bättre än reprisbilder i slowmotion.

Tjenare!
henka83

Inlägg av henka83 »

Raus skrev:Är det såhär det känns att vara Bajen?
Du gav mig kvällens ända leende! :)
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Hur fan kan man plocka målvakten när inte dif har åucken under kontroll ett stort misstag!!!!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Plus till BOUMEDIENNE idag som faktiskt skjuter i powerplay! Han borde fått chansen i PP1.
Säg den glädje som varar
lefflan

Inlägg av lefflan »

Magnutz skrev:Ja... hur ska jag summera min lördagskväll.. ibland hatar jag att vara Djurgårdare för det tär så förbannat när vi torskar. Speciellt när vi gör det genom att underprestera under de första 20 minuterna. Vi arbetar oss in i matchen och tar initiativet ifrån Skellefteå för kom nu inte och påstå att SAIK gick på försvar med 0-2 efter P1 för då spyr jag.

0-2, 0-0, 1-1

SAIK får inte mycket uträttat efter P1 och vi har dem till och med i brygga under deras egna PPn. Nu räcker inte hårt slit om man inte gör mål också, och vi har riktigt svårt med den saken. Nu har jag ingen koll på hur mycket Tim E spelade men det kan inte ha varit mycket alls. Jag vill se mer av honom för han rör om ordentligt i anfallszonen. Det har vi inte många som gör. Kempe ibland, Cehlin ibland men Tim gör det i varenda jävla byte.

1-3. Fan. jag mår inte bra.

Är klart inne på ditt spår.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

DIF_Soldier skrev:Plus till BOUMEDIENNE idag som faktiskt skjuter i powerplay! Han borde fått chansen i PP1.
Japp.

Josef Boumedienne - Djurgårns Kasatonov.

-3 idag.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Här fick vi beviset... Ni blådårar som tror att det ser ut såhär för att det är "tidigt" på säsongen. Kryp in i mammas grotta igen va. Djurgården är Elitseriens absolut mest oengagerade, lättlästa mest talanglösa lag. Vi hör hemma i Kvalserien, true story! Jag såg den här matchen som ett sorts sluttest. Att vi spelar okej en gång i månaden mot en halvdant lhc är inte konstigt. Spelar jag gitarr konstant ett helt år så lyckas jag i alla fall en gång att få ett rent ackord.

Djurgårdens spel har kommit över kulmen. Jag skrattar när jag tittar på våra matcher. Likt Sällskapsresan, likt ett avsnitt av Family Guy, likt en ståuppföreställning av Henrik Dorsin så garvar jag. För det är underhållning! Man kan inte klaga på att man inte får valuta för sina pengar när man går på en Djurgårdsmatch, det är ett som är säkert. Precis som ett gäng clowner som aldrig spelat hockey förr, helt plötsligt kastas in i Svensk ishockeys absoluta hetluft. Det är briljant underhållningsvärde, men för en som minns vad Djurgården stod för förr, är det en ren och skär mardröm.

Men även jag har kommit över kulmen, sakta men säkert, så börjar jag vänja mig vid ett hemsk men underhållande vår mot Malmö, Örebro och Oskarshamn. Tragiskt dock att det är på en tragisk gammal korpengubbe och ett gäng överbetalda talanglösa cirkusapors bekostnad.

Tänker inte ens ge mig in på att bedömma enskilda spelare för alla var precis lika jävla värdelösa idag. Så på sätt lider jag med Hardy. Vem fan ska man spela? DIF anno 10/11 är omöjliga att toppa med, för vi har inga spelare som hör hemma i Sveriges hockeytoppskikt...

Btw, hur fan kan man sätta Elitseriens sämsta straffläggare på vår enda straff? Höll på att ramla av stolen när jag såg att nr 70 skrinnade in :lol:
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Boumedienne riktigt bra idag! Enda godkända.

Sämst Philip Holm. Magiskt genomrutten.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Bortsett från P1 så gör vi en ok match och har möjlighet att kvittera och även ta ledning, dock är avsluten för tama tyvärr. Jag är inte så besviken som jag trodde jag skulle vara efter matchen när P1 vad spelad då vi kommer igen bättr eoch bättre ju längre spelet går. Synd att vi inte kan starta på det sättet bara utan måste spela i uppförsbacke.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Vi tar målvakten och sätter inte in någon 6:e spelare.. Bra Jobbat. 6:e spelaren klev in ungeför när målet kom.
Överlag en dålig match. Nu blickar vi framåt och gömmer denna.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det är våra signum hittills som fäller oss även ikväll, våran förstaperiod och trubbigheten framåt. Vi är inte på banan första 20 men lyckas ändå studsa tillbaka lite. Jag tycker att vi har tillräckligt med chanser för att vinna men puckjäveln vill inte dit.

Riktigt jävla sur förlust eftersom att vi fortsätter den här jävla trenden med varannan damernas.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar