Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
Var: Hovet, 18:30
TV
Canal + Hockey
CSport extra 2
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten förra säsongen
Djurgårdens IF - SAIK 2-3 (str)
SAIK - Djurgårdens IF 4-5
Djurgårdens IF - SAIK 5-1
SAIK - Djurgårdens IF 5-4 (str)
Djurgårdens IF - SAIK 3-1
TV
Canal + Hockey
CSport extra 2
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten förra säsongen
Djurgårdens IF - SAIK 2-3 (str)
SAIK - Djurgårdens IF 4-5
Djurgårdens IF - SAIK 5-1
SAIK - Djurgårdens IF 5-4 (str)
Djurgårdens IF - SAIK 3-1
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
Hoppas att spelet ifrån gårdagen kan hålla sig i denna. Har ingen koll på hur SAIK har spelat tidigare matcher men tror vi har en väldigt bra chans att slå dom imorgon.
4-1 även denna match.
4-1 även denna match.
Avskaffa tre mot tre.
Fortfarande på glatt humör efter gårdagens charmanta insats av våra hockeykrigare! 
Skellefteå har bra fart på rören och är giftiga framåt. Om vi har samma fart och frenesi som igår borde vi dock kunna störa deras backar rejält. 5-2, sanna mina ord.

Skellefteå har bra fart på rören och är giftiga framåt. Om vi har samma fart och frenesi som igår borde vi dock kunna störa deras backar rejält. 5-2, sanna mina ord.
SAIKs backar är ganska slarviga i försvaret, stressar vi dom kan vi få fram många bra målchanser.
Tippar 5-3 till oss.
Tippar 5-3 till oss.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Framförallt måste laget visa att man är kapabla att vinna två matcher i rad. Vill de bevisa att de ska vara ett topplag är det på tiden nu.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Indeed.DIF_Soldier skrev:Framförallt måste laget visa att man är kapabla att vinna två matcher i rad. Vill de bevisa att de ska vara ett topplag är det på tiden nu.
Jag känner att det går bra nu. Vi är på gång. Må satans eviga eldar förtära de Djurgårdskrigare som spelar som slapphänta åsnepungar imorgon kväll.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vill nog vända på det lite. Se till att vinna för att bevisa att vi inte är ett bottenlag utan ett lag som ska till slutspel.DIF_Soldier skrev:Framförallt måste laget visa att man är kapabla att vinna två matcher i rad. Vill de bevisa att de ska vara ett topplag är det på tiden nu.
Förra säsongen "lyckades" vi bli segermätta väldigt snabbt och växlade kvickt in på förlustspåret efter en bra insats. Vi är trots allt "regerande ojämnhetens mästare" från ifjol och lär få oerhört svårt att vinna imorgon mot lagmaskinen Saik.
2-5
"Vi spelade bra mot Linköping och tänkte spela likadant ikväll. Tyvärr kom vi inte upp i samma nivå som då. Vet inte vad det beror på, säger en besviken Micke Johansson"
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Åker vi lika mycket skridskor som vi gjorde mot LHC kommer SAIK:s backar inte ha en chans.
Lira Kempe, Fimpen och Jimpa första bytet för att visa hur det skall gå till.
Lira Kempe, Fimpen och Jimpa första bytet för att visa hur det skall gå till.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Sätt press på Pikkarainen när han har pucken i egen zon han försöker alltid med en extra fint och detta leder till att han ofta tappar pucken
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Gillar inte Pikkarainen. Ful jävel. Hoppas han träffar på Printz.Bjurre skrev:Sätt press på Pikkarainen när han har pucken i egen zon han försöker alltid med en extra fint och detta leder till att han ofta tappar pucken
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Innan torsdag så tippade jag förlust mot LHC och vinst idag, så det blir väl tvärt om.
3-5, sista i tom kasse.
3-5, sista i tom kasse.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SkönaDjurgårn
Vi vann senast, alltsa forlorar vi idag. Sa brukar det ju se ut iaf, MEN...
Det sag oforskamt bra ut i torsdags sa det ar mojligt att vi ser ett trendbrott har. Jag sager 4-2 efter tva mal i PP (Tjarnqvist Jr/Kyle), ett pa straff av Norman och ett dribbelnummer av Kempe.
Ah en sadan harlig d......nej, ska inte jinxa fullt ut, forresten.
Det sag oforskamt bra ut i torsdags sa det ar mojligt att vi ser ett trendbrott har. Jag sager 4-2 efter tva mal i PP (Tjarnqvist Jr/Kyle), ett pa straff av Norman och ett dribbelnummer av Kempe.
Ah en sadan harlig d......nej, ska inte jinxa fullt ut, forresten.
Helt sjukt att vi ligger trea i pp-ligan! Har inte sett de andra lagen så mycket men man undrar hur jävla bedrövliga de andra lagen är isf!
Fast senast såg det riktigt bra ut i pp redan från start! De verkade ha bestämt sig för att både skjuta och passa pucken snabbare!
Fast senast såg det riktigt bra ut i pp redan från start! De verkade ha bestämt sig för att både skjuta och passa pucken snabbare!
0-3, mig går det inte att övertyga så fort.
Tror Djurgården gör en "Djurgården" och dippar ner sig direkt efter dom har gjort en bra match.
Tror Djurgården gör en "Djurgården" och dippar ner sig direkt efter dom har gjort en bra match.
Finns ju inte en chans att vi vinner nu. Vi vann ju senast...