Här fick vi beviset... Ni blådårar som tror att det ser ut såhär för att det är "tidigt" på säsongen. Kryp in i mammas grotta igen va. Djurgården är Elitseriens absolut mest oengagerade, lättlästa mest talanglösa lag. Vi hör hemma i Kvalserien, true story! Jag såg den här matchen som ett sorts sluttest. Att vi spelar okej en gång i månaden mot en halvdant lhc är inte konstigt. Spelar jag gitarr konstant ett helt år så lyckas jag i alla fall en gång att få ett rent ackord.
Djurgårdens spel har kommit över kulmen. Jag skrattar när jag tittar på våra matcher. Likt Sällskapsresan, likt ett avsnitt av Family Guy, likt en ståuppföreställning av Henrik Dorsin så garvar jag. För det är underhållning! Man kan inte klaga på att man inte får valuta för sina pengar när man går på en Djurgårdsmatch, det är ett som är säkert. Precis som ett gäng clowner som aldrig spelat hockey förr, helt plötsligt kastas in i Svensk ishockeys absoluta hetluft. Det är briljant underhållningsvärde, men för en som minns vad Djurgården stod för förr, är det en ren och skär mardröm.
Men även jag har kommit över kulmen, sakta men säkert, så börjar jag vänja mig vid ett hemsk men underhållande vår mot Malmö, Örebro och Oskarshamn. Tragiskt dock att det är på en tragisk gammal korpengubbe och ett gäng överbetalda talanglösa cirkusapors bekostnad.
Tänker inte ens ge mig in på att bedömma enskilda spelare för alla var precis lika jävla värdelösa idag. Så på sätt lider jag med Hardy. Vem fan ska man spela? DIF anno 10/11 är omöjliga att toppa med, för vi har inga spelare som hör hemma i Sveriges hockeytoppskikt...
Btw, hur fan kan man sätta Elitseriens sämsta straffläggare på vår enda straff? Höll på att ramla av stolen när jag såg att nr 70 skrinnade in