Vet inte riktigt var jag ska börja eftersom du är så otroligt fel ute i princip allt ditt resonemang.
För det första är det JK och enkom JK som ligger bakom förslaget med tredjedelskort eftersom det varit efterfrågat av främst våra medlemmar. DIF har ställt sig bakom och hjälper till så gott det går. Det här citatet från dig från en annan tråd får mig verkligen att baxna
Varför tar jag upp detta? Jo för att jag hela tiden har sagt att DIF lägger pengarna på fel saker, man toksatsar nämligen på att höja snittet, vilket ni kommer att se idag/i morgon med det nya kortet (tredjedelskortet).
DIF, toksatsar? Que?
Men visst, JK kan låta bli och vara nöjda med att det ser ut som det gör i klacken. Eller vi ska satsa på alla matcher? Ungefär som vi gjorde runt 2001 och 2002 vilket gjorde att ingeting som skrevs togs på allvar eftersom det aldrig hände någonting.
För att kunna dra ihop någonting, i fotboll, hockey eller vad som helst är trovärdighet a och o. Vi kan inte gå ut och säga att vi ska satsa hit eller dit på varenda hemmamatch eftersom verkligheten är sådan att folk inte skulle sluta upp för det. Vi förlorar i trovärdighet i det vi skriver och komunicerar ut. Så vad är kvar att göra...?
Visst, jättefin tanke att få dit folk med bara schyssta matcher och skita i allt runtomkring. I en perfekt värld så visst. Men nu fungerar det bevisligen inte så och därför får man försöka skapa så mycket olika dragplåster som möjligt. Jag ser inte problemet i det.
När vi väl fått dit så många som möjligt under så många matcher som möjligt får vi hoppas att så många som möjligt stannar just tack vare hockeyn som spelas.
Du läser allt och ser de försök som görs på samma sätt som Fan läser bibeln vilket det här är ett lysnade exempel på:
Klart jag är lite negativ när JK som säger sig stödja DIF väljer en match mot ett lag som inte framkallar några som helst känslor bara för att det går att dricka mer öl innan den matchen istället för en match mot ett lag som många Djurgårdare gärna vill se få stryk.
Det måste vara jobbigt att vara en så trångsynt och negativ människa. Det är skillnad på att vara konstruktivt kritisk och att enbart vara en trångsynt gnällkärring.
Man kan säkerligen hitta problem och fel med allt som görs, vilket du är ett levande bevis på. Däremot kan man också tillåtas att försöka och misslyckas. Det kväver dock oftast alla former av utveckling och möjligheter till att lyckas med någonting...