Järnkaminerna och Djurgårdens satsning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hovet skrev:Jojje, du har fel som vanligt.

Det här kommer inte att minska intresset för hockeyn mellan de 8 matcherna, det är bara chansningar från din sida. Tvärtom kommer det att bygga upp en större vilja för folk att gå på hockey även när det inte är en av de här satsningarna som spelas just den dagen. Det är positivt ur alla synvinklar.. förhoppningsvis kan det bli 8 sköna matcher med ett bra tryck och ett par 100 i klacken så att det åtminstonde någon gång känns som en hemmamatch för Djurgården.

Fel som vanligt? Nämn en sak jag har haft fel om tack.

Kul att du säger att jag gissar men vad är det du gör, ser in i framtiden?

Vi får väl se vad som händer, jag tror dock att det kan göra så att publiken minskar på de matcher där man på förhand vet att det inte kommer at vara någon klack.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Klart jag är lite negativ när JK som säger sig stödja DIF väljer en match mot ett lag som inte framkallar några som helst känslor bara för att det går att dricka mer öl innan den matchen istället för en match mot ett lag som många Djurgårdare gärna vill se få stryk.

det kommer att snackas mer hockey på stan och det drar folk på sikt. För det är vad detta handlar om

Jag har gett ett förslag till hur man kan göra just det...

Det kan du läsa om här.

http://www.difhockey.se/difforum/viewtopic.php?t=1230
Zimpan

Inlägg av Zimpan »

ok,jag läste Ditt inlägg.

Jag tycker nog att det ena inte behöver förta det andra.Att resultaten styr publikintresset är väl ingen nyhet ( Frölunda ). Om man kan få till bra stämning på vissa matcher med hjälp av klacken så kommer förhoppningsvis resultaten att gå DIF:s väg,detta i sin tur drar fler till matcherna osv......

Detta är en teori som jag tror kan stämma och väl värt att testa.

Jag tror att olika åtgärder behövs av den enkla anledningen att det finns flera olika orsaker till att folk inte går på fler matcher.

Gör också en satsning på fler tjejer till matcherna.

Sedan måste vi få med oss media på positivitetståget, tänk bara på skriverierna efter 5/1 matchen
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Har inte sagt att man bara kan göra en sak i taget, jag har endast påpekat en möjlig nackdel med tredjedelskortet samt ifrågasatt jk´s val av match som grundas på alkoholpolitska grunder. Vilket jag tycker är åt helvete.
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Vet inte riktigt var jag ska börja eftersom du är så otroligt fel ute i princip allt ditt resonemang.

För det första är det JK och enkom JK som ligger bakom förslaget med tredjedelskort eftersom det varit efterfrågat av främst våra medlemmar. DIF har ställt sig bakom och hjälper till så gott det går. Det här citatet från dig från en annan tråd får mig verkligen att baxna
Varför tar jag upp detta? Jo för att jag hela tiden har sagt att DIF lägger pengarna på fel saker, man toksatsar nämligen på att höja snittet, vilket ni kommer att se idag/i morgon med det nya kortet (tredjedelskortet).
DIF, toksatsar? Que?

Men visst, JK kan låta bli och vara nöjda med att det ser ut som det gör i klacken. Eller vi ska satsa på alla matcher? Ungefär som vi gjorde runt 2001 och 2002 vilket gjorde att ingeting som skrevs togs på allvar eftersom det aldrig hände någonting.

För att kunna dra ihop någonting, i fotboll, hockey eller vad som helst är trovärdighet a och o. Vi kan inte gå ut och säga att vi ska satsa hit eller dit på varenda hemmamatch eftersom verkligheten är sådan att folk inte skulle sluta upp för det. Vi förlorar i trovärdighet i det vi skriver och komunicerar ut. Så vad är kvar att göra...?

Visst, jättefin tanke att få dit folk med bara schyssta matcher och skita i allt runtomkring. I en perfekt värld så visst. Men nu fungerar det bevisligen inte så och därför får man försöka skapa så mycket olika dragplåster som möjligt. Jag ser inte problemet i det.

När vi väl fått dit så många som möjligt under så många matcher som möjligt får vi hoppas att så många som möjligt stannar just tack vare hockeyn som spelas.

Du läser allt och ser de försök som görs på samma sätt som Fan läser bibeln vilket det här är ett lysnade exempel på:
Klart jag är lite negativ när JK som säger sig stödja DIF väljer en match mot ett lag som inte framkallar några som helst känslor bara för att det går att dricka mer öl innan den matchen istället för en match mot ett lag som många Djurgårdare gärna vill se få stryk.
Det måste vara jobbigt att vara en så trångsynt och negativ människa. Det är skillnad på att vara konstruktivt kritisk och att enbart vara en trångsynt gnällkärring.

Man kan säkerligen hitta problem och fel med allt som görs, vilket du är ett levande bevis på. Däremot kan man också tillåtas att försöka och misslyckas. Det kväver dock oftast alla former av utveckling och möjligheter till att lyckas med någonting...
Senast redigerad av Pinocchio den 2006-10-05 15:33:05, redigerad totalt 1 gånger.
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Har inte sagt att man bara kan göra en sak i taget, jag har endast påpekat en möjlig nackdel med tredjedelskortet samt ifrågasatt jk´s val av match som grundas på alkoholpolitska grunder. Vilket jag tycker är åt helvete.
Alkoholpolitiska grunder? Du läser ju inte ens vad jag skriver. Skulle vi valt match med basis på vilken match man kan inta mest alkohol hade vi givetvis valt lördagen. Eller du kanske hellre super en torsdag?

Lägg av nu.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag tror nog snarast att Jojje menade att ni kanske hellre super en lördag en att spendera den på Hovet.

Dock tycker nog jag personligen att det är fasen så mycket bättre att välja matcher som går på vardagar jämfört med helger med tanke på de usla starttiderna som gäller för just helgmatcher.
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Kall-El skrev:Jag tror nog snarast att Jojje menade att ni kanske hellre super en lördag en att spendera den på Hovet.
*saknar ord ifall det är det han menar*
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det skall ju observeras att jag kan ha fullständigt fel här också.

Dock är själva tanken god. Än bättre att man valt ut många matcher som liras på Hovet. Att sedan vissa matcher känns lika heta som en vinterdag på Grönland är nog inte mycket att göra åt...
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Kall-El skrev:Det skall ju observeras att jag kan ha fullständigt fel här också.

Dock är själva tanken god. Än bättre att man valt ut många matcher som liras på Hovet. Att sedan vissa matcher känns lika heta som en vinterdag på Grönland är nog inte mycket att göra åt...
Kan ju visserligen också ses som någon positivt. Nu blir det drag kring än fler matcher - även de som inte har något "hett motstånd".

Tror stenhårt på det här. Ett stort steg i rätt riktning mot att få bättre stämning på våra matcher.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

lu skrev:Tror stenhårt på det här. Ett stort steg i rätt riktning mot att få bättre stämning på våra matcher.

Ja du har ju lovat att DIF är rikast i Sverige inom ett par år så då får vi sätta fart...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Pinocchio skrev:Alkoholpolitiska grunder? Du läser ju inte ens vad jag skriver. Skulle vi valt match med basis på vilken match man kan inta mest alkohol hade vi givetvis valt lördagen. Eller du kanske hellre super en torsdag?
Lägg av nu.
Vad menar du med detta då?
Kl. 15:00 är för tidigt för att hinna med en ordentlig uppladdning.
Att du behöver minst 12 timmar i vaket tillstånd för att ladda och det blir jobbigt att gå upp tre på natten?

Jag försöker inte dryga mig nu, jag tolkade det som att du/ni vill kunna ta ett par bärs innan matchen. Om det inte är det du menade så berätta gärna vad det är som det är för tidigt att göra innan en match som börjar kl 15.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Är det inte lika bra att vi lägger ner det här direkt!? Så vi kan ser våran 7 manna starka klack, och dom 4300 slipps nissar komma och göra varje match till en fest!!!

Längtar redan
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:
Pinocchio skrev:Alkoholpolitiska grunder? Du läser ju inte ens vad jag skriver. Skulle vi valt match med basis på vilken match man kan inta mest alkohol hade vi givetvis valt lördagen. Eller du kanske hellre super en torsdag?
Lägg av nu.
Vad menar du med detta då?
Kl. 15:00 är för tidigt för att hinna med en ordentlig uppladdning.
Att du behöver minst 12 timmar i vaket tillstånd för att ladda och det blir jobbigt att gå upp tre på natten?

Jag försöker inte dryga mig nu, jag tolkade det som att du/ni vill kunna ta ett par bärs innan matchen. Om det inte är det du menade så berätta gärna vad det är som det är för tidigt att göra innan en match som börjar kl 15.
Tror du behöver fundera ut vad "uppladdning" innebär. Om du tolkar det som = dricka en massa öl så har du nog missat en del fundamentalt.

Ta en funderare på varför det överlag är bättre drag på vardagar än helger på DIF-matcher.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kan inte komma på en enda sak som har med uppladdning och göra som man inte kan göra för att en match börjar kl 15 om det nu inte är ölen.

Förklara gärna...
Skriv svar