Användarvänligheten? Tjae, skall du använda datorn för att surfa / maila och skriva så möjligtvis men under skalet döljer sig ett komplext virrvar av försök till struktur som har misslyckats kapitalt som gör att det mesta faktiskt blir mer komplicerat. Tanken att ett operativ inte skall ha ett register är förvisso god (tacka Unix för det), men det OS X skal som Apple byggt på Unix grunden är fruktansvärt löjeväckande. Konfigureringsfiler i ett virvarr av mappar, noll struktur, rörigt, extremt oflexibelt. Just inflexibiliteten är den absolut största nackdelen; vet inte hur många hårdvarutillverkare som kommit i klinch med Apple om drivrutinsproblem i OS X och de sticker som vanligt huvudet i sanden och vägrar anpassa sig.DIF_Soldier skrev: Designen? Nej, men användarvänligheten. Kvalité utan komplexitet. Det säger ju sig självt att Microsoft förlorar kampen - försäljningen av Mac har gått om Pc i staterna.
Sen hjälper det inte att maskinerna rent hårdvarumässigt är om möjligt än större skämt. iMacs...Är de maskinerna gjorda på allvar eller? Varannan har överhettningsproblem. Har du tänkt att ha den i en kontorsmiljö så kan du glömma allt vad backup heter eftersom datorn "bör stängas av på natten eller sättas i viloläge, de är inte gjorda för att stå på en längre stund" (citerat direkt från Apple Sveriges supportchef som jag pratade med i telefon för några månader sen). Alternativet en MacPro är förvisso desto bättre men till vilket pris sen då? Du får 4 bra PCs till samma pris.
Nä, jag törs säga att jag har så mycket på fötterna när det gäller Apple (har och har haft Macar själv sen OS 9 tiden. Tyvärr påtvingad att kunna bägge plattformar) att jag med lätthet kan säga att Microsofts brister inte ens är i närheten av Äpplets...
Men du tycker uppenbarligen annorlunnda.