Vilken smart-phone ska man ha?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.

HTC? iPhone? Samsung? Sony-Ericsson?...

HTC Desire HD
1
6%
HTC incredible S
2
11%
HTC Wildfire
0
Inga röster
Annan HTC
0
Inga röster
Apple iPhone 3
1
6%
Apple iPhone 4
8
44%
Samsung Galaxy
2
11%
Annan Samsung
0
Inga röster
Sony-Ericsson Xperia bla bla
2
11%
LG
0
Inga röster
Nokia
1
6%
Annan Smart-phone
1
6%

Antal röster: 18

Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vilken smart-phone ska man ha?

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: Designen? Nej, men användarvänligheten. Kvalité utan komplexitet. Det säger ju sig självt att Microsoft förlorar kampen - försäljningen av Mac har gått om Pc i staterna.
Användarvänligheten? Tjae, skall du använda datorn för att surfa / maila och skriva så möjligtvis men under skalet döljer sig ett komplext virrvar av försök till struktur som har misslyckats kapitalt som gör att det mesta faktiskt blir mer komplicerat. Tanken att ett operativ inte skall ha ett register är förvisso god (tacka Unix för det), men det OS X skal som Apple byggt på Unix grunden är fruktansvärt löjeväckande. Konfigureringsfiler i ett virvarr av mappar, noll struktur, rörigt, extremt oflexibelt. Just inflexibiliteten är den absolut största nackdelen; vet inte hur många hårdvarutillverkare som kommit i klinch med Apple om drivrutinsproblem i OS X och de sticker som vanligt huvudet i sanden och vägrar anpassa sig.

Sen hjälper det inte att maskinerna rent hårdvarumässigt är om möjligt än större skämt. iMacs...Är de maskinerna gjorda på allvar eller? Varannan har överhettningsproblem. Har du tänkt att ha den i en kontorsmiljö så kan du glömma allt vad backup heter eftersom datorn "bör stängas av på natten eller sättas i viloläge, de är inte gjorda för att stå på en längre stund" (citerat direkt från Apple Sveriges supportchef som jag pratade med i telefon för några månader sen). Alternativet en MacPro är förvisso desto bättre men till vilket pris sen då? Du får 4 bra PCs till samma pris.

Nä, jag törs säga att jag har så mycket på fötterna när det gäller Apple (har och har haft Macar själv sen OS 9 tiden. Tyvärr påtvingad att kunna bägge plattformar) att jag med lätthet kan säga att Microsofts brister inte ens är i närheten av Äpplets...

Men du tycker uppenbarligen annorlunnda.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag själv har just en iMac och har inte haft något som helst backup- eller överhettningsproblem - inget annat problem heller för den delen. Men det kanske beror på vad man ska använda den till, det kan jag ge dig.

Jag använder min iMac till videoredigering i Final Cut/After Effects, Photoshop, Logic, Dreamweaver och Flash för det mesta. Ingen är gladare än jag att operativet är OSX när det gäller den typen av arbetsuppgifter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är mest gnällig för jag tvingas tampas med en drös iMacs dagligen och stöter på konstanta problem. Apple har liksom inget vettigt professionellt alternativ längre (som är rimligt prissatt), förut fanns ju G4:or och G5:or som åtminstone var byggda helt OK och inte så extremt dyra i jämförelse.

Aja, detta handlade ju egentligen inte om den eviga PC vs Mac debatten, sorry för det. Go on. :mrgreen:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns som att Apple har sin helnöjda kundkrets som köper alla deras nyheter oavsett prestanda, bara för att det är just en Appleprodukt.
Prisskillnaden på en Iphone & övriga smartphones är löjlig om man bara ser till prestandan.
Magnutzzzz, om du var/är inne på en HTC så kan jag bara gratulera, grymt mycket telefon för pengarna.

Men man måste ju ge Apple cred för att man hela tiden lyckas lura folk att köpa nytt, först 3G mobiler som inte går att skicka MMS på (1:a generationen Iphone) sedan platta "pek-brädor" som man kan läsa på (med samma prestanda som på en 5år gammal laptop).
Man har helt enkelt förstått att det finns många där ute (& inte bara tjocka amerikaner) som helt enkelt inte begriper bättre.....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Inte sant. Jag tycker att iPad är världens mest onödiga produkt. Ja, det finns hjon som köper allt som de pumpar ut, men faktum är att jag valde iPhone för att jag tyckte att den kändes bäst, och att den var väldigt kompatibel med min iMac, end of story.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Inte sant. Jag tycker att iPad är världens mest onödiga produkt. Ja, det finns hjon som köper allt som de pumpar ut, men faktum är att jag valde iPhone för att jag tyckte att den kändes bäst, och att den var väldigt kompatibel med min iMac, end of story.
apples produkter är väldigt kompatibla med varandra. jag kommer att välja en HTC för det verkar som att HTC inte räds att ge kunden bra teknik för bra pengar. Sen kan jag ha flera minneskort till den, upp till 32GB just nu. apple tillåter inte den sortens teknik samt så hatar apple och flash varandra.. ;)

HTC - You will be my next phone.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
supreme

Vilken smart-phone ska man ha?

Inlägg av supreme »

Det är väl egentligen inte svårare än att faktiskt testa de olika telefonerna för att se vilken som känns bäst?

Jag kör själv iPhone och är vansinnigt nöjd, men inser samtidigt att den kanske inte passar alla. Men jag tror många stirrar för mycket på vilken teoretisk prestanda telefonen har istället för att se vilken upplevelse som ges. Siffror anger sällan hur bra en telefon är...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

supreme skrev:Det är väl egentligen inte svårare än att faktiskt testa de olika telefonerna för att se vilken som känns bäst?

Jag kör själv iPhone och är vansinnigt nöjd, men inser samtidigt att den kanske inte passar alla. Men jag tror många stirrar för mycket på vilken teoretisk prestanda telefonen har istället för att se vilken upplevelse som ges. Siffror anger sällan hur bra en telefon är...
Så, det blir en HTC! Gav en grymt bra feeling.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Känns som att Apple har sin helnöjda kundkrets som köper alla deras nyheter oavsett prestanda, bara för att det är just en Appleprodukt.
Prisskillnaden på en Iphone & övriga smartphones är löjlig om man bara ser till prestandan.
Magnutzzzz, om du var/är inne på en HTC så kan jag bara gratulera, grymt mycket telefon för pengarna.

Men man måste ju ge Apple cred för att man hela tiden lyckas lura folk att köpa nytt, först 3G mobiler som inte går att skicka MMS på (1:a generationen Iphone) sedan platta "pek-brädor" som man kan läsa på (med samma prestanda som på en 5år gammal laptop).
Man har helt enkelt förstått att det finns många där ute (& inte bara tjocka amerikaner) som helt enkelt inte begriper bättre.....
Ja, det där stämmer rätt bra. Apple lyckas liksom sälja alla sina produkter av sig själv utan att själva behöva pusha för dem. En fantastisk bedrift egentligen som jag är grymt imponerad av.

Sen att jag tycker det mesta designade skräpet som har en Apple-logga på sig just är skräp är en högst personlig åsikt.

@ Magnutz: Bra val. HTC gör rätt bra lurar, finns också en uppsjö tillbehör till dem.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Känns som att Apple har sin helnöjda kundkrets som köper alla deras nyheter oavsett prestanda, bara för att det är just en Appleprodukt.

Ja, det där stämmer rätt bra. Apple lyckas liksom sälja alla sina produkter av sig själv utan att själva behöva pusha för dem. En fantastisk bedrift egentligen som jag är grymt imponerad av.

Sen att jag tycker det mesta designade skräpet som har en Apple-logga på sig just är skräp är en högst personlig åsikt.

@ Magnutz: Bra val. HTC gör rätt bra lurar, finns också en uppsjö tillbehör till dem.
Håller 100% med om att äpplet lyckats överjävligt bra med sin marketing.. de får ju folk att köpa produkterna utan någon som helst kritiskt tänkande. makabert. Jag som kräver lite frihet i mina tekniska prylar får utslag av apples låsta idéer. Ingen slot för extra minneskort är det som stör mig allra mest med apple just nu, förutom att de inte gör telefonerna bättre rent prestandamässigt..

HTC, ja, där kan jag ha ett par 32GB-kort med mig extra om det av någon konstig anledning skulle behövas. kanske har jag sjukt många filmer som jag vill kunna välja mellan under en längre resa?! ;)

Sen vill jag ha stor skärm. 4.3" känns bra. :)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Sålänge man håller sig ifrån Apple så fungerar väl det mesta.
Avskaffa tre mot tre.
DIFHeNcE

Inlägg av DIFHeNcE »

Kolla upp Nexus S!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lite osugen på både Samsung och LG.. Nokia går bort, Sony-Ericsson går bort för att de senaste 2 mobilerna från Sony-E har dött innan abonnemangstiden gått ut. Osugen på jagtelefonen för att apple vägrar låta mig få ha extra minneskort.

Däremot är jag nu sugen på en HTC Pyramid... :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

HTC Sensation (Arbetsnamnet var Pyramid) lär det bli. Kommer i maj/juni (kan man hoppas). Dubbelkärnig med en del annat gottigottgott. Det ser jag fram emot!!!!
Skriv svar