Vilken smart-phone ska man ha?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.

HTC? iPhone? Samsung? Sony-Ericsson?...

HTC Desire HD
1
6%
HTC incredible S
2
11%
HTC Wildfire
0
Inga röster
Annan HTC
0
Inga röster
Apple iPhone 3
1
6%
Apple iPhone 4
8
44%
Samsung Galaxy
2
11%
Annan Samsung
0
Inga röster
Sony-Ericsson Xperia bla bla
2
11%
LG
0
Inga röster
Nokia
1
6%
Annan Smart-phone
1
6%

Antal röster: 18

Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Vad säger ni, bröder och systrar? Vilken smart-phone ska jag köpa? Jag har testat lite olika men kan fan inte bestämma mig. Det lutar åt ett visst håll, men det är inte hundra % säker än..

Ska det vara iPhone eller HTC? Samsung eller LG? Vad säger ni? Help a brother out!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Jag kör iphone 4. Funkar utmärkt. Inte kört så mycket htc så kan inte uttala mig så mycket. Är väl samma klass inuti. Fler appar till iphone.( mer skit). Utseendemässigt gillar jag iphonen mest. Därför blev det den.

Kanske lite paradoxalt med tanke på mitt användarnamn :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Vilken smart-phone ska man ha?

Inlägg av Daniel942 »

iPhone 4, helt klart.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Jag kör iphone 4. Funkar utmärkt. Inte kört så mycket htc så kan inte uttala mig så mycket. Är väl samma klass inuti. Fler appar till iphone.( mer skit). Utseendemässigt gillar jag iphonen mest. Därför blev det den.

Kanske lite paradoxalt med tanke på mitt användarnamn :)
hehe, trodde du skulle lovorda en HTC. OK, ja estetiken hos iPhone är klockren. .. det som får mig att tveka är stelheten i luren.. det känns väldigt styrt allt man gör. Jag gillar iPhone 4 men jag gillar också HTC Desire HD... Samsung går fetbort, och LG gillar jag inte heller. Har varit Sony-Ericsson-trogen sedan 2000 men tröttnat nu. Hoppas på lite fler recensioner här så att jag kan välja lur sen! :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har en iPhone 4 och trivs jävligt bra med det. Synd bara att varenda snorunge också har en sån för att "alla andra har en" medan de parallellt horar med Windows 7 - världens mest onödiga operativsystem som osar unket plagiat.

DÖD ÅT PC!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

DIF_Soldier skrev:Jag har en iPhone 4 och trivs jävligt bra med det. Synd bara att varenda snorunge också har en sån för att "alla andra har en" medan de parallellt horar med Windows 7 - världens mest onödiga operativsystem som osar unket plagiat.

DÖD ÅT PC!
Så sant som det är skrivet!

Säger iphone varje dag i veckan. Har du is i magen och kan vänta så ryktas iphone 5 släppa efter/under sommaren.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Kör Iphone 3 privat och Android i tjänsten.
kan inte påstå att den ena är bättre än den andra men Iphone är lättare att komma igång med.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kör / har kört i praktiken alla typer av mobila OS (krävs lite i min tjänst) och den jag använder absolut mest frekvent är Windows Phone7. Finns dock uppenbara nackdelar som icke svenskt stöd änsålänge.

IOS (iPhone) är ett leksaksoperativ, precis som Mac OS X är. Usch. Android är bra för det mesta men lite för jobbigt med många olika versioner av plattformen. Dock en väldigt flexibel grund.

Märke på telefonerna är i praktiken oväsentligt, Magnutz. Börja rikta in dig på vad du vill använda för lur och vad du egentligen är ute efter för funktioner och ta det därifrån.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:K

IOS (iPhone) är ett leksaksoperativ, precis som Mac OS X är. Usch. Android är bra för det mesta men lite för jobbigt med många olika versioner av plattformen. Dock en väldigt flexibel grund.
Det "leksaksoperativet" ligger till grund för allt som Microsoft producerar numera. Idétorkan är påtaglig och plagiaten skrattretande.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det lutar åt en HTC mest för att den är lite mer fri. Det går att trixa lite med den. iPhone är lite för låst.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Det lutar åt en HTC mest för att den är lite mer fri. Det går att trixa lite med den. iPhone är lite för låst.
Jailbreak? ;)
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Det lutar åt en HTC mest för att den är lite mer fri. Det går att trixa lite med den. iPhone är lite för låst.
Jailbreak? ;)
jaså, man pwnar iPhone så blir den fri?! ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:

Det "leksaksoperativet" ligger till grund för allt som Microsoft producerar numera. Idétorkan är påtaglig och plagiaten skrattretande.
Tillåt mig skratta!

Mac OS X säljer pga en sak; designen. Annars är det bara ett tomt, värdelöst, skal. Ge mig så fall hellre en stabil Unix kärna och skippa lull-lullet som Apple "bjuder" på.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:

Tillåt mig skratta!

Mac OS X säljer pga en sak; designen. Annars är det bara ett tomt, värdelöst, skal. Ge mig så fall hellre en stabil Unix kärna och skippa lull-lullet som Apple "bjuder" på.
Åja, det finns en hel del kraftfulla prylar i OSX om man bara använder det länge nog för att hitta dem.
Dessutom är det inte numera som Microsoft plagierar osx. Sedan GUI föddes har Microsoft alltid sneglat på Apple och försökt apa efter på en hel del områden.

iPhone 4 är en bra telefon och nu vet jag inte vad du, Magnus menar med låst men du kan ju alltid jailbreaka.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:

Tillåt mig skratta!

Designen? Nej, men användarvänligheten. Kvalité utan komplexitet. Det säger ju sig självt att Microsoft förlorar kampen - försäljningen av Mac har gått om Pc i staterna.

Och som sagt, plagiaten är slående;

OSX fixar iCal - Microsoft lanserar slående likt kalenderprogram.
iPhoto på OSX - nytt fotoprogram på PC
OSX har Widgets - Microsoft kontrar med "Gadgets"
OSX har Spotlight - Microsoft lanserar ny sökfunktion

Det är bara skrattretande...

Dessutom - vill man ha program som inte finns till Mac (eller om man vill lira PC-spel) finns ju Boot Camp eller VMware Fusion som tillåter en att köra båda operativsystemen parallellt.
Säg den glädje som varar
Skriv svar