Djurgårdens IF - Frölunda HC, 5/9 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Jojje Summerar kvällens match

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev: i 4-5 så hade de lekstuga med oss.
Var det därför de inte gjorde mål i pp någon gång? (Rätta mig om jag har fel, för 4:e målet kanske kom i PP kommer inte ihåg). Trots att Rönnmark i princip gav dom öppet mål att komma tillbaka i matchen mot slutet. De spelade för fan 5-3 i över 2 min utan att göra mål.

EDIT: Och vårat andra mål kom ju i 4-5...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Emil svelander skrev:Jojje, du som e så rik, smart och aldrig gör fel kan ju köra liveuppdateringen nästa gång.
Nej tack.

Du tycker inte att det är pinsamt att man inte ens kollar upp vad som gäller innan man går ut med en sådan sak?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Diffe89 skrev:
Var det därför de inte gjorde mål i pp någon gång? (Rätta mig om jag har fel, för 4:e målet kanske kom i PP kommer inte ihåg). Trots att Rönnmark i princip gav dom öppet mål att komma tillbaka i matchen mot slutet. De spelade för fan 5-3 i över 2 min utan att göra mål.

Du såg inte matchen märker jag, DIF kom knappt över röda på hela andra perioden. Vi var utspelade men räddades av en grym lassila och att vf hade otur/oskärpa i avsluten.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jojje skrev:
Emil svelander skrev:Jojje, du som e så rik, smart och aldrig gör fel kan ju köra liveuppdateringen nästa gång.
Nej tack.

Du tycker inte att det är pinsamt att man inte ens kollar upp vad som gäller innan man går ut med en sådan sak?
Det kanske inte är det bästa, men man behöver inte såga en kille som ställer upp för fansen frivilligt för att han gör 1 misstag!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag vet mkt väl vem det är.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jojje skrev:
Om du visste vem Tomas Hedlund, don t, grisfot var och vad han har gjort så skulle du inte säga det du just sa.
Ska du kommentera saker kan du väl göra en quote för varje svar i SAMMA inlägg, fan du spammar ju forumet!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Boråsaren skrev:Ska du kommentera saker kan du väl göra en quote för varje svar i SAMMA inlägg, fan du spammar ju forumet!
Nä...
darthchubby

Inlägg av darthchubby »

snart sprängs tråden :!:
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:
Diffe89 skrev:

Du såg inte matchen märker jag, DIF kom knappt över röda på hela andra perioden. Vi var utspelade men räddades av en grym lassila och att vf hade otur/oskärpa i avsluten.
Jag såg matchen till fullo. Och jag tänker absolut inte ställa mig i någon hyllningskör direkt. De enda spelarna som imponerade på mig var Linkan, Ask, Lassila och möjligen Fimpen. Men det är fortfarande någon slags styrka att kunna vinna ändå. Och sista BP var Ronnies klubba underbart lång och vi täckte ut Frölunda bra. Men totalt sett över matchen vann vi på vassare avslut och mer tur.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Vi vann så enkelt e det.

Hade vi förlorat hade folk gnällt ändå

Det är väl ingen nyhet att Frölunda har bättre lag än vi. Har säkert 10ggr högre lönekostander också.

Om dom lekte med oss, sköt 1000skott, hade så mycket otur att klockorna stanna , så roligt för dom. Vi vann , det gjorde inte dom.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

mårten skrev:Vi vann så enkelt e det.

Det är väl ingen nyhet att Frölunda har bättre lag än vi. Har säkert 10ggr högre lönekostander också.

Om dom lekte med oss, sköt 1000skott, hade så mycket otur att klockorna stanna , så roligt för dom. Vi vann , det gjorde inte dom.
Vi vann för att vi hade tur och att de hade kass målvakt.

Detta bådar inte gott alls.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jojje skrev:
mårten skrev:Vi vann så enkelt e det.

Vi vann för att vi hade tur och att de hade kass målvakt.

Detta bådar inte gott alls.

Bådar inte detta gott alls??
Okej då såg väl du nån annan match då!!
yoda

Inlägg av yoda »

Det är alltid positivt att vinna matcher även om nu resultatet kanske inte speglade matchbilden (har inte sett matchen). I Frölunda är man inte nöjd med matchen i alla fall
http://www.frolundaindians.com/

Lite citat från en annan Frölunda sida (http://www.wildwestsupport.se/newscente ... &RecID=285)

"1:a kedjan visade dock bra klass och var nog de enda som höll jämna steg med motståndarna på Hovet."

"Djurgården vinner med hela 7-4 och gör det ju verkligen rättvist"

Var verkligen så dåliga i dag som vissa säger? (imponernade att vinna med 7-4 i så fall).
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Morten Ask tyckte jag var planens bäste spelare
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Blev riktigt imponerad av Morten Ask!

Tre plus och tre minus ikväll.

+Morten Ask. gjorde två mål och var i övrigt bra
+Linkan. Härliga pass och visade vilja.
+Lassila. Räddade oss emellanåt, när pressen var som värst klarade han den.

-Dragan. Såg i min mening väldigt loj ut, och såg mest ut att tänka på en massa annat
-Lindman. Drog på sig flera utvisningar och var osäker. Dock målskytt.
- Alla fjortisar som har häng så att man ser hela arslet, det är inte snyggt, och det är osmakligt!
Skriv svar