Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Vidrigast var väl när de sjöng "Nisse Ekman finns inte längre"
Tur att jag inte hörde det där, skulle gått i taket. Var e dfg när man behöver dem? :x
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Idag är Owuya riktigt, riktigt dålig. Han lyckas rädda dom farligaste lägen i början på ren tur. Känns inte stabilt någonstans när han verkar ha noll koll på pucken i 99% av situationerna.
Värst är på slutet av tredje när han istället för att låta pucken gå till icing åker och tar den. I det läget hade vi haft en god chans att kvittera mot riktigt trötta färjestadspelare.

Han brukar dessvärre stå för något riktigt konstigt ingripande varje match..
Men men, färjestad rår vi helt enkelt inte på med så många skador. Dom var för bra ikväll.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Remy Lebeau skrev: Värst är på slutet av tredje när han istället för att låta pucken gå till icing åker och tar den. I det läget hade vi haft en god chans att kvittera mot riktigt trötta färjestadspelare.
Tror den vinkades av innan faktiskt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kentta skrev:
Remy Lebeau skrev: Värst är på slutet av tredje när han istället för att låta pucken gå till icing åker och tar den. I det läget hade vi haft en god chans att kvittera mot riktigt trötta färjestadspelare.
Tror den vinkades av innan faktiskt.
Nej.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Bergomi
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bergomi »

Jullarna i färjestadklacken va riktigt pinsamma idag, speciellt när dom börjar sjunga nidramsor om Nisse Ekman. "Nisse finns inte längre" mm. Och börjar hetsa mot barnfamiljer, moget!
Senast redigerad av Bergomi den 2010-12-30 22:17:21, redigerad totalt 1 gånger.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:Vidrigast var väl när de sjöng "Nisse Ekman finns inte längre"
Vaaaa? Hörde jag inte! Fyfan va respektlöst... Nog för att Nisse inte dött, men där hade till och med jag gjort en Dfg och stormat läktaren. Sådana förtjänar fan inte livet! Får mig genast att tänka på ett lokalt exempel när Nyköping Hockeys dåvarande lagkaptens brorsa omkommit i en brand. Vad tror ni Bortasupportrarna sjunger om?

"Ronnys brorsa finns inte längre" (Han heter Ronny Björlin)

Sjunger man sådant så måste man vara bra jävla dum i huvudet. Men man kan ju ge sig fan på att sådana människor varken åker på cancer eller får hjärtinfarkt. Usch vilka låga människor!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Kentta skrev:Tror den vinkades av innan faktiskt.
Nej det gjorde den inte, vilket kommentatorerna även sa. Men som sagt, han gör något obegripligt ingripande varje match.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Rix

Inlägg av Rix »

Visst kanske Owuya ska ta en puck av de 4 han släpper in. Men vi tappade farten och fläkten från första perioden. Färjestad är ju inte heller ett dåligt lag som 2 mål räcker mot. Vi måste köra som vi gjorde mot SAIK och sen få tillbaka lite spelare också!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rix skrev:Visst kanske Owuya ska ta en puck av de 4 han släpper in. Men vi tappade farten och fläkten från första perioden. Färjestad är ju inte heller ett dåligt lag som 2 mål räcker mot. Vi måste köra som vi gjorde mot SAIK och sen få tillbaka lite spelare också!
fbk benämns "pkk" i nedanstående inlägg för att inläggsförfattaren hatar skitlaget "fbk"

Läs mina sobert lysande inlägg i saken tidigare ang. farten i första och avsaknaden av farten i 2a och 3e tillsammans med den olidliga domarinsatsen och hur pkk får spela sin skitiga traktor-pull-hockey utan rättsliga påföljder - SAIK fick DUBBELT så många 2or för att de inte hängde med än vad pkk fick. pkk hängde inte heller med men fick för sin ryggsäckshockey bara 4 stycken 2or under 60 minuter mot SAIKs dubbelt så många. Det är vad som avgör den här matchen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Är det jag som har ett stort Djurgårdshjärta eller var domaren skit idag? Någon opartisk rösta, tack
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Har nu skickat ett meddelande till Sportbladet angående deras oerhört konstiga prioritet. När en följande rubrik: "Här skämmer Djurgårdsfansen ut sig - igen" hamnar på nätupplagan baserat på när ett par mynt hamnar på isen, men inte ett ljud när delar ur Färjestadspubliken sjunger sådär om en allvarligt sjuk person, så är något allvarligt fel.

Rekommenderar er att göra liknande!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Leijon skrev:Är det jag som har ett stort Djurgårdshjärta eller var domaren skit idag? Någon opartisk rösta, tack
Skriver du på ett Djurgårdsforum. Vad fan tänker du med?

AVGÅ LEIJON! AVGÅ KARLSTAD! AVGÅ ALLA!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Snazzi skrev:
Leijon skrev:Är det jag som har ett stort Djurgårdshjärta eller var domaren skit idag? Någon opartisk rösta, tack
Skriver du på ett Djurgårdsforum. Vad fan tänker du med?

AVGÅ LEIJON! AVGÅ KARLSTAD! AVGÅ ALLA!
DU SKA AVGÅ.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Är inte alls opartisk men jag tycker statistiken talar sitt tydliga språk. SAIK spelade ryggsäckshockey och fick betala dyrt för det. 8x2 den matchen. fpk spelar ännu mer grishockey och för endast 4x2 och EN ENDA 2a för spelsabotageskit som holding/tripping/interference etc. fpk får en 2a för too many players on the ice, en 2a för slashing, en för crosschecking och en holding. EN holding. De borde haft åtminstone 5x2 för det de pysslade med i period 2.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det enda ljusa på den här dagen är att #26 klubba står här i rummet.

Ja, jag är lika kort som han.. :| :wink:
Skriv svar