Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Inlägg av SirDIFalot »

MATCHINFORMATION
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

SYNPUNKTER PÅ ARRANGEMANGET?
Här kan du lämna dina synpunkter
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Inlägg av Magnutz »

Spännande match. Med skador och annat ur världen blir detta en värdemätning men jag tror på oss här också. Vi är "in the zone". Fortsätt tugga på!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Spännande match detta, med två lag som är i toppform blir det nog en bra match. Förutsett att vi får tillbaka ett par från skadelistan, helst Kempe och Printz då man har möjlighet att bygga upp första och andra kedjan igen.

Och så får vi inte glömma bort att stötta Nisse!
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Kanske man ska "ta över" FABRIKENS plats i denna match om de inte skulle dyka upp...? Tar iaf med mig flaggan :D
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Får vi inte tillbaka ett par spelare till den här matchen tror jag vi får det oerhört svårt. För övrigt så slog det mig att ifall vi vinner så har vi för första gången sedan omgång ett "häng" på topplagen - det går snabbt i hockey :shock:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Känns som vi måste ha Printz tillbaka och gärna Kempe tillbaka om vi ska vinna den här.
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

20 min oavbruten hyllning/krya på dig sång till Nisse i första perioden? Allt annat känns bara fel
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

Vi är med dig överallt
Vi är med dig överallt
Vi är med dig överallt
Åhh åhh Nisse Ekman!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kempe verkar kunna lira imorgon.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hoppas mest på Printz imorgon, men Kempe får gärna också vara tillbaka. Kanske viktigast att vi inte tappar några fler nu bara...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Matchen idag är faktiskt betydligt viktigare än vad man egentligen föreställer sig. Vi har ju ett grepp om lagen nedanför oss i tabellen nu, vilket är skönt, men om vi ska hänga på top 4 lagen i elitserien så är nästan en vinst ett måste imorgon.
Vid tre poäng mot Färjestad har vi 4 poäng upp till Färjestad, och utöver detta så kommer antingen Luleå eller Skellefteå att tappa poäng då dom möter varandra. Sedan så har Hv en ganska tuff match borta mot SSK som jag känner på mig att dom kommer förlora. Det innebär i praktiken att vi i så fall är före Hv71, vilket är viktigt då vi möter dom i nästa omgång.
Vid en förlust kan avståndet till lagen ovanför oss i tabellen bli ganska stort, och vi riskerar dessutom att bli omsprungna av plast & company då dom med all säkerhet besegrar solna i chokladfabriken.

Så nu får vi innerligt hoppas på tre poäng och ett övertygande spel. Framåt Djurgårn!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Salas skrev:Matchen idag är faktiskt betydligt viktigare än vad man egentligen föreställer sig. Vi har ju ett grepp om lagen nedanför oss i tabellen nu, vilket är skönt, men om vi ska hänga på top 4 lagen i elitserien så är nästan en vinst ett måste imorgon.
Vid tre poäng mot Färjestad har vi 4 poäng upp till Färjestad, och utöver detta så kommer antingen Luleå eller Skellefteå att tappa poäng då dom möter varandra. Sedan så har Hv en ganska tuff match borta mot SSK som jag känner på mig att dom kommer förlora. Det innebär i praktiken att vi i så fall är före Hv71, vilket är viktigt då vi möter dom i nästa omgång.
Vid en förlust kan avståndet till lagen ovanför oss i tabellen bli ganska stort, och vi riskerar dessutom att bli omsprungna av plast & company då dom med all säkerhet besegrar solna i chokladfabriken.

Så nu får vi innerligt hoppas på tre poäng och ett övertygande spel. Framåt Djurgårn!
Så vi tar och skippar alla "om" och tar tre fina nyårskarameller helt enkelt :D
Säger inte att han gör det, bara för att inte jinxa men idag vill jag att Widing gör 3mål i en fin fin 3-0 seger.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Vinner vi idag så kommer jag studsa av glädje!

Tror att om vi vinner övertygande idag kommer vi definitivt att vara ett topplag när serien är slut. Annars tror jag det kommer se ut som det har gjort hittills under säsongen dvs mycket upp och ner.
i
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Med samma laguppställning som mot SSK kommer det att bli totaltorsk ikväll. Till och med Södertälje lyckades snurra runt friskt med Lassen och Deilert och allt vad de heter.

Med normalstark laguppställning tror jag på oavgjort. 3-3.

Med ungefär samma lag som senast blir det 2-4.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror och hoppas på någon tillbaka...Printz känns viktigast. Då tror jag vi kan kriga till oss ett 2-2 resultat (och självklart torska i sudden), annars blir det oerhört tufft. Ser dock ut som FBK har en del viktiga pjäser borta också? B.la Wallin.
Skriv svar