Idag är Owuya riktigt, riktigt dålig. Han lyckas rädda dom farligaste lägen i början på ren tur. Känns inte stabilt någonstans när han verkar ha noll koll på pucken i 99% av situationerna.
Värst är på slutet av tredje när han istället för att låta pucken gå till icing åker och tar den. I det läget hade vi haft en god chans att kvittera mot riktigt trötta färjestadspelare.
Han brukar dessvärre stå för något riktigt konstigt ingripande varje match..
Men men, färjestad rår vi helt enkelt inte på med så många skador. Dom var för bra ikväll.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Remy Lebeau skrev: Värst är på slutet av tredje när han istället för att låta pucken gå till icing åker och tar den. I det läget hade vi haft en god chans att kvittera mot riktigt trötta färjestadspelare.
Remy Lebeau skrev: Värst är på slutet av tredje när han istället för att låta pucken gå till icing åker och tar den. I det läget hade vi haft en god chans att kvittera mot riktigt trötta färjestadspelare.
Jullarna i färjestadklacken va riktigt pinsamma idag, speciellt när dom börjar sjunga nidramsor om Nisse Ekman. "Nisse finns inte längre" mm. Och börjar hetsa mot barnfamiljer, moget!
Senast redigerad av Bergomi den 2010-12-30 22:17:21, redigerad totalt 1 gånger.
SirDIFalot skrev:Vidrigast var väl när de sjöng "Nisse Ekman finns inte längre"
Vaaaa? Hörde jag inte! Fyfan va respektlöst... Nog för att Nisse inte dött, men där hade till och med jag gjort en Dfg och stormat läktaren. Sådana förtjänar fan inte livet! Får mig genast att tänka på ett lokalt exempel när Nyköping Hockeys dåvarande lagkaptens brorsa omkommit i en brand. Vad tror ni Bortasupportrarna sjunger om?
"Ronnys brorsa finns inte längre" (Han heter Ronny Björlin)
Sjunger man sådant så måste man vara bra jävla dum i huvudet. Men man kan ju ge sig fan på att sådana människor varken åker på cancer eller får hjärtinfarkt. Usch vilka låga människor!
Visst kanske Owuya ska ta en puck av de 4 han släpper in. Men vi tappade farten och fläkten från första perioden. Färjestad är ju inte heller ett dåligt lag som 2 mål räcker mot. Vi måste köra som vi gjorde mot SAIK och sen få tillbaka lite spelare också!
Rix skrev:Visst kanske Owuya ska ta en puck av de 4 han släpper in. Men vi tappade farten och fläkten från första perioden. Färjestad är ju inte heller ett dåligt lag som 2 mål räcker mot. Vi måste köra som vi gjorde mot SAIK och sen få tillbaka lite spelare också!
fbk benämns "pkk" i nedanstående inlägg för att inläggsförfattaren hatar skitlaget "fbk"
Läs mina sobert lysande inlägg i saken tidigare ang. farten i första och avsaknaden av farten i 2a och 3e tillsammans med den olidliga domarinsatsen och hur pkk får spela sin skitiga traktor-pull-hockey utan rättsliga påföljder - SAIK fick DUBBELT så många 2or för att de inte hängde med än vad pkk fick. pkk hängde inte heller med men fick för sin ryggsäckshockey bara 4 stycken 2or under 60 minuter mot SAIKs dubbelt så många. Det är vad som avgör den här matchen.
Har nu skickat ett meddelande till Sportbladet angående deras oerhört konstiga prioritet. När en följande rubrik: "Här skämmer Djurgårdsfansen ut sig - igen" hamnar på nätupplagan baserat på när ett par mynt hamnar på isen, men inte ett ljud när delar ur Färjestadspubliken sjunger sådär om en allvarligt sjuk person, så är något allvarligt fel.
Leijon skrev:Är det jag som har ett stort Djurgårdshjärta eller var domaren skit idag? Någon opartisk rösta, tack
Är inte alls opartisk men jag tycker statistiken talar sitt tydliga språk. SAIK spelade ryggsäckshockey och fick betala dyrt för det. 8x2 den matchen. fpk spelar ännu mer grishockey och för endast 4x2 och EN ENDA 2a för spelsabotageskit som holding/tripping/interference etc. fpk får en 2a för too many players on the ice, en 2a för slashing, en för crosschecking och en holding. EN holding. De borde haft åtminstone 5x2 för det de pysslade med i period 2.