Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Tror och hoppas på någon tillbaka...Printz känns viktigast. Då tror jag vi kan kriga till oss ett 2-2 resultat (och självklart torska i sudden), annars blir det oerhört tufft. Ser dock ut som FBK har en del viktiga pjäser borta också? B.la Wallin.
Kul att fler ser Printz som en viktig kugge. Det är först när han inte spelar man ser hur mycket hans tyngd betyder för laget. Jag har länge sett honom som en självskriven top 4 back i laget.
Många kritiserar honom för sitt spelsinne, men så dåligt är det inte.

Hoppas han stannar hos oss flera år framöver då jag tycker han är en av spelarna i laget som alltid gör sitt. Hans tuffhet och rejäla tacklingar ger vårt lag ytterligare en dimension. Printz släpper inte många förbi sig och står verkligen upp för laget.

Verkar vara många på detta forum som inte ser hur bra back han egentligen är. Han skulle helt klart förtjäna mer hyllningar. Varje lag behöver spelare som Printz.

Jag skulle endast bänka Printz om vi värvade 5 st Staffan kopior. Och det lär aldrig hända.

Matchen ikväll då? Med samma lag som mot Tälje blir det nog för tufft. Men kommer några tillbaka kan vi ge dem en rejäl match. FBK ser riktigt vassa ut och kan nog ta hem serien i år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Tror och hoppas på någon tillbaka...Printz känns viktigast. Då tror jag vi kan kriga till oss ett 2-2 resultat (och självklart torska i sudden), annars blir det oerhört tufft. Ser dock ut som FBK har en del viktiga pjäser borta också? B.la Wallin.
Kul att fler ser Printz som en viktig kugge. Det är först när han inte spelar man ser hur mycket hans tyngd betyder för laget. Jag har länge sett honom som en självskriven top 4 back i laget.
Många kritiserar honom för sitt spelsinne, men så dåligt är det inte.

Hoppas han stannar hos oss flera år framöver då jag tycker han är en av spelarna i laget som alltid gör sitt. Hans tuffhet och rejäla tacklingar ger vårt lag ytterligare en dimension. Printz släpper inte många förbi sig och står verkligen upp för laget.

Verkar vara många på detta forum som inte ser hur bra back han egentligen är. Han skulle helt klart förtjäna mer hyllningar. Varje lag behöver spelare som Printz.

Jag skulle endast bänka Printz om vi värvade 5 st Staffan kopior. Och det lär aldrig hända.

Matchen ikväll då? Med samma lag som mot Tälje blir det nog för tufft. Men kommer några tillbaka kan vi ge dem en rejäl match. FBK ser riktigt vassa ut och kan nog ta hem serien i år.
Skriver under på vartenda ord om Printz här!

Matcher mot FBK är alltid roliga, fortsätter vi spela som ett lag så är det inte omöjligt med 3p.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Tycker Printz har ryckt upp sig REJÄLT den här säsongen och han gör verkligen ett gediget jobb i defensiven, dessutom en ruskigt viktig kugge i BP. Tidigare har jag kritiserat honom för hans stabbighet och att han varit så usel med klubban, men jag tycker han har lyft sig flera snäpp även där.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kan han bara sluta ta dessa idiotutvisningar som onödiga haknar när vi redan har boxplay, lägga puck out och slasha motståndare helt oprovocerat, så blir han en kanonback.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Fullsatt Hovet.
Hata Färjestad.
Älska Nisse.
Uppvärmning inför 6/1.

Kan bli en galet skön kväll...

EN JÄVLA MASSA BÖNDER!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Gillar Printz snacket, med tanke på att han nästan aldrig är sjuk/skadad så märker man inte hur mycket han egentligen betyder, men det ser man nu, hoppas verkligen han är tillbaka ikväll.

Tror det bli en riktigt rolig och tuff match ikväll, spelar Owuya som han gjort de 2 senaste matcherna har jag ingen aning om hur matchen slutar, men jag säger la oavgjort då.

3-3

Boumedienne
Widing
Brodin
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mäklaren skrev:Kan han bara sluta ta dessa idiotutvisningar som onödiga haknar när vi redan har boxplay, lägga puck out och slasha motståndare helt oprovocerat, så blir han en kanonback.
Jag kan väl hålla med om att hans teknik har en del övrigt att önska. Vore den bättre skulle han å andra sidan inte lira i Elitserien utan i NHL.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att Printz ses som den viktigaste spelaren att få tillbaka av de som saknas kan nog också bero på att i alla fall undertecknad får begynnande magsår varje gång Lassen beträder isen. Lägger man dessutom till Deilert så ökar osäkerhetsraden på lite till.

Inget ont om Printz, men antagligen är det en kombination av hans kunskaper samt BRISTER hos eventuella reserver som gör att många helst ser att han är tillbaka.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja, jag skrattade för mig själv senast när Deilert inte mindre än tre gånger i samma byte sköt ett misslyckat slagskott som tog på motståndarbenskydd och gick ut ur offensiva zonen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mash

Inlägg av Mash »

Printz är en bra back defensivt, han vet vad som ska göras. Dock så är hans spelsinne samt klubbhantering inte speciellt bra, det gör honom till en fara. Nu när han är borta så inser vi alla att han behövs. Jag har kikat runt lite men inte hittat att det är 100% säkert att han är tillbaka, någon som sitter på annan info?

Matchen kan gå hur den vill, vi vann i Karlstad och dom har vunnit på Hovet. Kanske dags att bryta den trenden? Spännande match.

Sjung för Nisse!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spelas Printz med rätt backpartner kan han växa ut till ett monster.

Dock måste hans partner vara följdsam, stabil, snabb på rören samt vara puckskicklig.

För övrigt har jag lite på känn att det blir torsk i denna match.

Vi har plockat pinnar nu på slutet utan att spela direkt bra ( De två senaste matcherna samt AIK-matchen ) och det kan inte fortsätta hur lång tid som helst utan att vi går på en mina.

Hoppas jag har fel, men detta känns som en relativ målsnål historia där FBK vinner med 3-1 tillslut.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med i det ni säger om Printzen. Tycker att han tidigare bjudit på ett mål per match och varit otroligt dålig med klubba och puck men har nu höjt sig rejält och är en av våra viktigaste backar. Kul!

Tuff match ikväll men det slog mig nu att vilka som än står på andra sidan planen så kan man alltid hoppas på vinst nuförtiden. Den kapaciteten besitter vi verkligen. Så har det inte alltid varit under de senaste åtta åren typ. Lovely!

3-1.
Ottosson (gör garanterat mål, tror han älskar att möta FBK)
Kronwall
Brodin

Härligt!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Snälla sätt stopp för Prestbergs poängsvit idag. Det och en vinst är det enda jag önskar mig så här innan det nya året. Ska det vara för mycket begärt?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jag hoppas mest på att Norman kan lira ikväll så kan vi gå på 4 hela kedjor och att han tar plats mellan Strömberg och Mitman i en 4 kedja.

Strömberg och Mitman lär trivas på hovet mot Fbk också, man måste gå lite på känslan och coacha rätt spelartyper efter motståndarlag.

Printz är ju också äckligt viktig i en sånhär match, bara att hoppas på att någon är tillbaka.
Spela fult
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:Snälla sätt stopp för Prestbergs poängsvit idag. Det och en vinst är det enda jag önskar mig så här innan det nya året. Ska det vara för mycket begärt?
Beställer härmed en Open ICe-propp på Pestberg, förnamn Pelle-Plutt. Open ICe-proppen får delas ut av vem som helst förutsatt att personen är medlem i DIF Hockey på något sätt.

Resultat? 6-3.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar