Spelartruppen denna säsong.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Spelartruppen denna säsong.

Inlägg av Kall-El »

Tänkte ge mig på att sammanfatta samtliga spelare som spelat någorlunda myvket denna säsong. Kommer säkert att miss någon, men vad tusan misstag sker alltid eller hur Mattsson? ;)

Målvakter:

Lassilla, godkänd, men samtidigt svårbedömd då han har haft elitseriens sämsta försvar framför sig. Tycker dock han släpper väl mycket returer. Ja för vi kan inte byta ut för mycket folk till nästa år.

Andersson, helt oki som reservmålis, dock skulle hellre se att vi satsade på en yngre förmåga som Ridderwall istället. Tror han är mogen redan nästa säsong.

Rönnquist, gammal, skadad och slut som målis om ni frågar mig...

Backar

Adam Andersson, godkänd debusäsong som lovar mera. Dock ojämn och borde bli mer result och gedigen i sitt spel. Vore inte fel med en höjd lägstanivå också. Kan man önska 4-5 kilo muskler över sommaren? Dock enda backen i DIF som kan skjuta från blå. Behålla

Jonas Liwing, Har varit ojämn denna säsong, men borde ändå få fler chanser då han är ung och fortfarande brode kunna utvecklas. knapp godkänd debutsäsong. Behålla

Ronnie Pettersson, skall andvändas på ett sätt tillsammans med en offensiv back. Detta har inte skett denna äsong och därför har Ronnie varit sämrta än vanligt. En lagspelare som behöver rätt omgivning för att lyckas. inte godkänd denna säsong, men han kan bättre. Behålla.

Mattsson, stor och stark, men lika orörlig som big bertha. Killen offrar sig dock, men måste lära sig att spela enklare. Behöver också spela ihop med rätt spelare som kan sköta uppspelen så kan Mattsson rensa framför mål. Behålla

Ribbenstrand, debut med mersmak, orutinen har spelat killen några spratt, men han är den back med mest potential. Behålla, ja!

Strömberg, gammal, dyr och ofta skadad. Tycker inte heller Strömberg har visat så mycket de matcher han spelat. Finns ingen anledning att behålla killen. Låt han få varva ner i Finland istället. Hade förväntat mig mycket av Strömberg tyvärr har inte levererat någonting alls knappt. Underkänd!

Lamberg, Varför satsade man på denna spelare? Önskar att någon kunde ge mig svar på detta, usel och orörlig. Bort, ja tack!

Björck, Varför satsade man på denna spelare? Önskar att någon kunde ge mig svar på detta, usel och orörlig. Bort, ja tack!

Ryman, stjärna i Norge? Frågan som då måste ställas är hur usel den norska serien är. Har killen haft ett rätt httills. Underkänd så det ryker och han lär inte vara kvar till nästa säsong, hoppas jag.

Anfallare:

Bremberg, Ett av få utropstecken denna säsong. Måste nehållas till varje pris. Mycket väl godkänd

Thoresen, lite upp och ner men mer än godkänd. Skönt att illen redan har kontrakt över nästa säsong.

Rudslätt, pålitlig spelare som gör sitt jobb. Helt klart godkänd och en spelare vi skall behålla.

Falk, en godkänd säsong från Falken inte mer. Bör dock behållas för vi behöver ha en del "gamlingar" kavr även till nästa säsong. Falken kan dock mycket mera än vad han visat i år. Behålla.

Ölvestad, som Bremberg positiv överraskning som får mer än godkänt i betyg. En av få som faktiskt kan få godkänt även de senaste 5 matcherna. Synd bara att han inte kan göra mål på alla chanser han skapar. Behålla

Eklund, en av de där spelarna som skulle leverera i år. Hmmm inte mycket har kommit från Pelles klubba. Finns ingen som helst anledning att behålla. klart underkänd!

Ottosson, fullt godkänd säsong med tanke på förutsättningarna. Får han bara ordning på saker och ting till nästa säsong, och han fortsätter lira, öär jag helt övertygad om att han blir en av seriens bästa spelare. Behålla.

Nordfeldt, var detta killen som skulle ersätta Espen? I sådana fall årets gapskratt. Hoppas bara han inte fick Espens lön. Klart underkänd och det finns ingen anledning att behålla denna kille nästa år.

Kristoffersson, gör en godkänd säsong. Han sliter och kämpar och gör det jobb han skall på banan. Vill själv behålla killen då han gör ont att möta och att kämpar. Vi borde nog ha flera killar av denna typ i dagens lag.

Junisarna bedömer jag ihop. Tycker samtliga skall ha godkänt och givetvis skall allihopa behållas också. Hoppas de får mer speltid nästa säsong bara.

Styrelsen kan omöjligt få godkänt denna säsong. De spelare som köpts in har floppat i 9 fall av 10 och jag kan dåå inte hitta ett enda utropstecken bland de nya spelarna. Däremot kan jag räkna upp många floppar. Snacket om att det inte skall finnas spelare är rent BS. Om FBK på tre timmar kan hitta en back borde vi klarat av att göra detta på 6 månader. Om lag i Allsvenskan kan förstärka med spelare borde vi kunna göra det också. Inför denna säsong hade vi pengar från NHL att spendera samt besparing av Espens lön. För detta fick vi: Ryman, Björck, Mattsson, Nordfeldt, Eklund, Lamberg och Lassilla. Den enda av dessa spelare som möjligen kan få godkänt är Lassilla. Resten är i sanningens namn rejäla floppar.

NU har jag skrivt av mig min värsta ilska god natt allihopa!
Användarvisningsbild
SugarRay

Inlägg av SugarRay »

Här kommer min summering av truppen och förhoppningar om nästa år.

TEEMU LASSILA (Kvar)
Har haft dålig hjälp av backarna hela säsongen men lämnar alldeles för mycket returer. ojämn. Har dock potential och kan förhoppningsvis kliva upp ett snäpp till nästa säsong.

MATTAS ANDERSSON (Bort)
Har inte gjort bort sig men håller inte måttet. Tycker att vi ska satsa på Ridderwall som backup nästa säsong.

PETTER RÖNNQVIST (Bort)
Gammal och slut

-kommentar: Satsa på Lassila och plocka upp Ridderwall som reserv-keeper.

................................................................

ADAM ANDERSSON (Kvar)
Våran kanske genomgående bäste back under säsongen. Säger väl i och för sig mer om standarden på backarna än på Adams talanger. Bra skott och hyfsat bra uppspel. Behöver stärka spelet i defensiven samt bli lite tuffare.

MIKA STRÖMBERG (Bort)
Mycket skadad och säkerligen högavlönad i jämförelse med övriga backar. Har varit en stor besvikelse i år igen.

RONNIE PETTERSSON (Tveksam)
Gjorde en bra säsong förra året men har den här säsongen varit dålig. Behöver spela ihop med en rörlig back som kan sköta uppspelen.

ERIK RYMAN (Bort)
Sämst i årets trupp. Ett stort skämt!

ANDRÉ MATTSSON (Tveksam)
Var mycket skeptisk till värvningen. Mattsson är ingen bra hockeyspelare, men har ändå imponerat på mig när han som en av få stått upp och smällt på lite när alla andra vikit ner sig. Eftersom man inte kan byta ut alla backar och beroende på låg lön kanske han enligt mig ska vara kvar.

ALEXANDER RIBBENSTRAND (Kvar)
Ung och lovande. Många dumma utvisningar men kommer säkert lyfta sig ytterligare nästa säsong. En av få som var roliga att se i år. Kan bli riktigt bra.

JONAS LIWING (Tveksam)
Har de få gånger han fått chansen inte visat att han är värd en plats. Svårt att bedömma om han kan bli något. Kanske om han lyfter sig flera snäpp i och med speltid och självförtroende.

ANTTI-PEKKA LAMBERG (Bort)
Stor och seg och många dumma utvisningar.

JESPER BJÖRCK (Bort)
Bedrövlig på allt han gör. Blir förbannad varje gång han är inne på isen.

-kommentar: plocka upp Christoffer From-Björk och Emil Hansson från J20. Värva 2-3 nya backar. Förslagsvis Marcus Ragnarsson, Daniel Fernholm, Richard Lintner

....................................................................

DANIEL RUDSLÄTT (Kvar)
Bra speed och producerar. Har en tendens att försvinna ur matcherna.

FREDRIK BREMBERG (Kvar)
Gudomliga handleder. Gjort en mycket bra säsong. Är mycket beroende av självförtroendet. Minns lockout-säsongen då man ibland ville ta sig ut på isen för att klappa på karln. Har i år varit en av elitseriens bästa spelare.

HENRIK NORDFELDT (Bort)
En stor besvikelse. Värvad som ersättare för Espen.

JOHAN ENEQVIST (Bort)
Fått sparsamt med istid men det lilla man sett räcker för att att konstatera att han inte håller elitserieklass.

JIMMIE ÖLVESTAD (Kvar)
Våran viktigaste spelare. Viker aldrig ner sig och ger alltid 110 %.

MARCUS KRISTOFFERSSON (Kvar)
Fruktansvärd besvikelse i år. Lite av en favoritspelare så jag hoppas verkligen att han kan läka ihop ordentligt och komma ut som sitt gamla jag nästa säsong. Måste spela småfult och irritera motståndarna som bara han kan. Har varit alldeles för lite av det i år.

PATRICK THORESEN (Kvar)
Gjort en klart godkänd säsong. Hade kanske hoppats på lite mer men det kommer förhoppningsvis nästa år. Mycket viktig.

NICHLAS FALK (Bort)
Tycker att Falken gjort sitt trots att han i år varit godkänd. Förra året var han bedrövlig. Tycker inte riktigt att han tar sitt ansvar när det går motigt.

PATRIK NILSON (Tveksam)
Har inte sett honom tillräckligt för att göra en rättvis bedömning.

CHRISTOPHER THÖRN (Kvar)
Har väl inte gjort någon jätte bra säsong men har haft otur med skador. Ung och utvecklingsbar och definitivt värd att satsa på.

CHRISTOFER LÖFBERG (Kvar)
Varit klart godkänd och kommer förhoppningsvis att utvecklas mycket.

KRISTOFER OTTOSSON (Kvar)
Sönderrycket säsong. Väldigt bra när han är som bäst.

PER EKLUND (Bort)
Väldigt blek. Borde nog lägga skridskorna på hyllan. Har nog aldrig sett någon missa så många lägen efter Linkans genialiska passningar.

PATRICK HÖRNQVIST (Kvar)
Den junioren med högst potential. Har varit väldigt rolig att se och kan säkert bli riktigt bra.

-kommentar: Ser betydligt bättre ut på forwardssidan. Behöver värva ersättare för Nordfeldt, Eklund, Eneqvist och Falk. Förslagsvis plocka upp ytterligare en junior samt Marcus Jonasén, Anton Hedman eller kanske Mathias Tjärnqvist.

....................................................................
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Tycker Strömberg är en av de mer pålitliga backarna. Förstår inte varför han ska bort. Gillar honom helt klart. Tycker överlag att ovan talare är alltför negativa. Jag har bara Ryman och möjligen Nordfelt som spelare som jag väntat mig mycket mer av. Övriga har väl gjort ungefär som man kunde fantisera om före säsongen. Givetvis skulle man ju kunna tänka sig att flera något medelmåttiga spelare kunde bytas ut mot bättre men jag är rädd för att det inte är ekonomiskt möjligt.
Det blir en mycket intressant silly season, får hoppas att den inte blir lika löjlig för Djurgården som förra året.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det finns ett annat stort orosmoln, skulle bremberg och ottosson försvinna till nästa årt har vi bara en center kvarnämligen Falk.... Då kan vi nog ta mig tusan lägga ner det hela för jag har svårt at se hur vi skall kunna ersätta tvcå centrar av deras kaliber.
Skriv svar