Målvakter:
Lassilla, godkänd, men samtidigt svårbedömd då han har haft elitseriens sämsta försvar framför sig. Tycker dock han släpper väl mycket returer. Ja för vi kan inte byta ut för mycket folk till nästa år.
Andersson, helt oki som reservmålis, dock skulle hellre se att vi satsade på en yngre förmåga som Ridderwall istället. Tror han är mogen redan nästa säsong.
Rönnquist, gammal, skadad och slut som målis om ni frågar mig...
Backar
Adam Andersson, godkänd debusäsong som lovar mera. Dock ojämn och borde bli mer result och gedigen i sitt spel. Vore inte fel med en höjd lägstanivå också. Kan man önska 4-5 kilo muskler över sommaren? Dock enda backen i DIF som kan skjuta från blå. Behålla
Jonas Liwing, Har varit ojämn denna säsong, men borde ändå få fler chanser då han är ung och fortfarande brode kunna utvecklas. knapp godkänd debutsäsong. Behålla
Ronnie Pettersson, skall andvändas på ett sätt tillsammans med en offensiv back. Detta har inte skett denna äsong och därför har Ronnie varit sämrta än vanligt. En lagspelare som behöver rätt omgivning för att lyckas. inte godkänd denna säsong, men han kan bättre. Behålla.
Mattsson, stor och stark, men lika orörlig som big bertha. Killen offrar sig dock, men måste lära sig att spela enklare. Behöver också spela ihop med rätt spelare som kan sköta uppspelen så kan Mattsson rensa framför mål. Behålla
Ribbenstrand, debut med mersmak, orutinen har spelat killen några spratt, men han är den back med mest potential. Behålla, ja!
Strömberg, gammal, dyr och ofta skadad. Tycker inte heller Strömberg har visat så mycket de matcher han spelat. Finns ingen anledning att behålla killen. Låt han få varva ner i Finland istället. Hade förväntat mig mycket av Strömberg tyvärr har inte levererat någonting alls knappt. Underkänd!
Lamberg, Varför satsade man på denna spelare? Önskar att någon kunde ge mig svar på detta, usel och orörlig. Bort, ja tack!
Björck, Varför satsade man på denna spelare? Önskar att någon kunde ge mig svar på detta, usel och orörlig. Bort, ja tack!
Ryman, stjärna i Norge? Frågan som då måste ställas är hur usel den norska serien är. Har killen haft ett rätt httills. Underkänd så det ryker och han lär inte vara kvar till nästa säsong, hoppas jag.
Anfallare:
Bremberg, Ett av få utropstecken denna säsong. Måste nehållas till varje pris. Mycket väl godkänd
Thoresen, lite upp och ner men mer än godkänd. Skönt att illen redan har kontrakt över nästa säsong.
Rudslätt, pålitlig spelare som gör sitt jobb. Helt klart godkänd och en spelare vi skall behålla.
Falk, en godkänd säsong från Falken inte mer. Bör dock behållas för vi behöver ha en del "gamlingar" kavr även till nästa säsong. Falken kan dock mycket mera än vad han visat i år. Behålla.
Ölvestad, som Bremberg positiv överraskning som får mer än godkänt i betyg. En av få som faktiskt kan få godkänt även de senaste 5 matcherna. Synd bara att han inte kan göra mål på alla chanser han skapar. Behålla
Eklund, en av de där spelarna som skulle leverera i år. Hmmm inte mycket har kommit från Pelles klubba. Finns ingen som helst anledning att behålla. klart underkänd!
Ottosson, fullt godkänd säsong med tanke på förutsättningarna. Får han bara ordning på saker och ting till nästa säsong, och han fortsätter lira, öär jag helt övertygad om att han blir en av seriens bästa spelare. Behålla.
Nordfeldt, var detta killen som skulle ersätta Espen? I sådana fall årets gapskratt. Hoppas bara han inte fick Espens lön. Klart underkänd och det finns ingen anledning att behålla denna kille nästa år.
Kristoffersson, gör en godkänd säsong. Han sliter och kämpar och gör det jobb han skall på banan. Vill själv behålla killen då han gör ont att möta och att kämpar. Vi borde nog ha flera killar av denna typ i dagens lag.
Junisarna bedömer jag ihop. Tycker samtliga skall ha godkänt och givetvis skall allihopa behållas också. Hoppas de får mer speltid nästa säsong bara.
Styrelsen kan omöjligt få godkänt denna säsong. De spelare som köpts in har floppat i 9 fall av 10 och jag kan dåå inte hitta ett enda utropstecken bland de nya spelarna. Däremot kan jag räkna upp många floppar. Snacket om att det inte skall finnas spelare är rent BS. Om FBK på tre timmar kan hitta en back borde vi klarat av att göra detta på 6 månader. Om lag i Allsvenskan kan förstärka med spelare borde vi kunna göra det också. Inför denna säsong hade vi pengar från NHL att spendera samt besparing av Espens lön. För detta fick vi: Ryman, Björck, Mattsson, Nordfeldt, Eklund, Lamberg och Lassilla. Den enda av dessa spelare som möjligen kan få godkänt är Lassilla. Resten är i sanningens namn rejäla floppar.
NU har jag skrivt av mig min värsta ilska god natt allihopa!