Satt inför matchen idag och gick igenom mina inlägg på forumet när vi senast gick upp och ramlade över denna tråd.
Trådförfattare Calle skriver nästan historia i att beskriva framtiden, med sin beskrivning av dåtiden:
"Jag tycker att det borde vara värt en en egen hyllningstråd till laget som tog oss tillbaka. De har helt klart sållat sig in tillsammans med skaran av legender i Djurgården iom en enastående insats i slutet av grundserien 2014 och nu även i Kvalserien. All ära till de hjältar förr som gett oss SM-tecken och gjort oss till Mesta Mästarna - men detta lag har gjort ngt i mina ögon minst lika stort (eller tom större som vissa på Hovet sa ikväll) men under mycket tyngre press. Under två säsonger har alla lag velat spöa Djurgården, som alltid fått mer eller mindre fulla hus borta att möta. Ändå står de upp och löser uppgiften och går som enda lag från Allsvenskan upp i SHL år 2014 - på bekostnad av Gnaget!"
Personligen har jag fått uppleva och minnas två guld där jag varit på plats, men en slirig bild på mig och Dustin Johner på Hovets is 2014 var innan ikväll nog det största DIF-minnet jag hade. Det som hände ikväll slår nog allt jag tidigare upplevt. En historisk finalserie mot ajk i andraligan, samtidigt som de publikfattiga (och fattiga) SHL-lagen suger åt sig de pengar som vi betalar för de urusla TV4-sändningarna.
Det har varit mycket tjafs, mot supportrar, mot spelare, mot fan vet vad. I slutändan står vi här, i SHL. Inte på grund av oss på forumet, utan på grund av grabbarna på isen. Precis som när spelarna 2014 förtjänade att hyllas, så förtjänar spelarna från i år att hyllas (om än inte lite fucking mer, för att det var en jävla finalserie mot Solna).
Älskar och hatar hela forumet. Älskar DIF 24/25. Hoppas att jag får med alla, eftersom jag vill gå i Calles fotspår och nämna alla spelare som gjort detta möjligt.
Hugo Hävelid
Viktor Andrén
August Berg
Hugo Blixt
Edvin Hammarlund
Mattias Hävelid
Max Krogdahl
Jakob Ragnarsson
Colby Sissons
Jonny Tychonick
Dick Axelsson
David Blomgren
Daniel Brodin
Arvid Costmar
Victor Eklund
Filip Eriksson
Anton Frondell
Albin Grewe
Tyler Kelleher
Linus Klasen
Marcus Krüger
Hampus Larsson
Ludvig Rensfeldt
Patrick Thoresen
Fredric Weigel
Melvin Wersäll
Marcus Gidlöf
Hyllningstråd till truppen 2024/2025
STORT hyll till spelarna som gjort grovjobbet, framförallt det äldre gardet med Klasen, Dicken & Thoresen som alla hånades för sin ålder. Guess who is laughing now?!
Inte att glömma dock är alla bakom laget. Personerna som skapat grunden för detta efterlängtade avancemang. Jag pratar om tränarteamet med Kimby i spetsen, vilka proffs måste jag ändå säga. Det har varit fullt fokus på laget och målet, inte sänkt sig till övriga tränares pisslåga gnällnivå.
Kimby, Honken & Patrik, stort jävla tack till ert ledarskap!
Wikegård äntrade Hovet ifjol och bärgade det sjunkna skeppet med ett tydligt mål: SHL. Och som han gjorde det. Han anpassade sig efter given budget och gjorde det absolut bästa med de förutsättningarna som fanns. Han visste exakt vad han behövde och byggde en stabil stomme, en bredd som alla lag var avundsjuka på och den här Djurgårdsmentaliteten som varit frånvarande i så många år kom tillbaka. Vi började agera som vinnare och var stolta över att representera Djurgården. Tack Wiken!
Materialare som Max och Kellerstam är lätt att glömma, men utan de inget spelarmaterial. Krigar på i vått och torrt, i alla lägen skapar förutsättningar för spelarna och tränarna att leverera på den nivå som vi ändå gjort i år.En viktig kugge i detta lagbygge som inte får glömmas
Så jäkla stolt och imponerad över hela föreningen i år. Vilken grund ni bygger för framtiden. In i Hall of Fame med varje namn från årets upplaga av Djurgårdens IF, för mig är ni allt vad Djurgården ska representera. STORT TACK
Inte att glömma dock är alla bakom laget. Personerna som skapat grunden för detta efterlängtade avancemang. Jag pratar om tränarteamet med Kimby i spetsen, vilka proffs måste jag ändå säga. Det har varit fullt fokus på laget och målet, inte sänkt sig till övriga tränares pisslåga gnällnivå.
Wikegård äntrade Hovet ifjol och bärgade det sjunkna skeppet med ett tydligt mål: SHL. Och som han gjorde det. Han anpassade sig efter given budget och gjorde det absolut bästa med de förutsättningarna som fanns. Han visste exakt vad han behövde och byggde en stabil stomme, en bredd som alla lag var avundsjuka på och den här Djurgårdsmentaliteten som varit frånvarande i så många år kom tillbaka. Vi började agera som vinnare och var stolta över att representera Djurgården. Tack Wiken!
Materialare som Max och Kellerstam är lätt att glömma, men utan de inget spelarmaterial. Krigar på i vått och torrt, i alla lägen skapar förutsättningar för spelarna och tränarna att leverera på den nivå som vi ändå gjort i år.En viktig kugge i detta lagbygge som inte får glömmas
Så jäkla stolt och imponerad över hela föreningen i år. Vilken grund ni bygger för framtiden. In i Hall of Fame med varje namn från årets upplaga av Djurgårdens IF, för mig är ni allt vad Djurgården ska representera. STORT TACK
Jag vill hylla hela Djurgårdsfamiljen, alla som varit en del av resan. Ingen nämnd ingen glömd.
Helvete vad Djurgården berör.
Let's make SHL great again!
Helvete vad Djurgården berör.
Let's make SHL great again!
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Verkligen spot on! Kunde inte sagt det bättre själv.Mash skrev: ↑2025-04-26 06:07:43 STORT hyll till spelarna som gjort grovjobbet, framförallt det äldre gardet med Klasen, Dicken & Thoresen som alla hånades för sin ålder. Guess who is laughing now?!
Materialare som Max och Kellerstam är lätt att glömma, men utan de inget spelarmaterial. Krigar på i vått och torrt, i alla lägen skapar förutsättningar för spelarna och tränarna att leverera på den nivå som vi ändå gjort i år.En viktig kugge i detta lagbygge som inte får glömmas snake game
Klasen, Dicken & Thoresen visade verkligen vad rutin och hjärta betyder när det gäller som mest. Och Kimby med sitt team – vilken klass rakt igenom! Inget gnäll, bara jobb.