Hyllningstråd till truppen 2013/2014
Hyllningstråd till truppen 2013/2014
Man kan knappt våga tro att det är sant, men Djurgården är TILLBAKA!! Underbart!!
Jag tycker att det borde vara värt en en egen hyllningstråd till laget som tog oss tillbaka. De har helt klart sållat sig in tillsammans med skaran av legender i Djurgården iom en enastående insats i slutet av grundserien 2014 och nu även i Kvalserien. All ära till de hjältar förr som gett oss SM-tecken och gjort oss till Mesta Mästarna - men detta lag har gjort ngt i mina ögon minst lika stort (eller tom större som vissa på Hovet sa ikväll) men under mycket tyngre press. Under två säsonger har alla lag velat spöa Djurgården, som alltid fått mer eller mindre fulla hus borta att möta. Ändå står de upp och löser uppgiften och går som enda lag från Allsvenskan upp i SHL år 2014 - på bekostnad av Gnaget!
Enastående. Helt enkelt enastående. Enormt starkt jobbat, Ååh en sådan häärlig dag!
Jag vet att även spelarna tittar in på forumet, här är chansen att hylla dem direkt. Hatten av för dessa hjältar:
29 Tobias Sandberg
39 Adam Reideborn
50 Johan Mattsson
3 Sam Lofquist
4 Marcus Högström
7 Nils Andersson
8 Linus Arnesson
33 Timmy Pettersson
36 Philip Holm
41 Alexander Falk
51 David Lidström
56 Robin Norell
10 Joakim Eriksson
14 Tobias Lindberg
15 Steve Saviano
17 Henrik Eriksson
18 Michael Holmqvist
21 Nicklas Heinerö
24 Tobias Liljendahl
26 Henrik Nyberg
28 Måns Krüger
38 Joakim Hagelin
40 Mattias Kalin
44 Mattias Guter
52 Mikael Ahlén
54 Matthias Sundberg
61 Markus Ljungh
62 Jens Jakobs
66 Marcus Sörensen
79 Emil Lundberg
83 Dustin Johner
Alltid, oavsett!!
Jag tycker att det borde vara värt en en egen hyllningstråd till laget som tog oss tillbaka. De har helt klart sållat sig in tillsammans med skaran av legender i Djurgården iom en enastående insats i slutet av grundserien 2014 och nu även i Kvalserien. All ära till de hjältar förr som gett oss SM-tecken och gjort oss till Mesta Mästarna - men detta lag har gjort ngt i mina ögon minst lika stort (eller tom större som vissa på Hovet sa ikväll) men under mycket tyngre press. Under två säsonger har alla lag velat spöa Djurgården, som alltid fått mer eller mindre fulla hus borta att möta. Ändå står de upp och löser uppgiften och går som enda lag från Allsvenskan upp i SHL år 2014 - på bekostnad av Gnaget!
Enastående. Helt enkelt enastående. Enormt starkt jobbat, Ååh en sådan häärlig dag!
Jag vet att även spelarna tittar in på forumet, här är chansen att hylla dem direkt. Hatten av för dessa hjältar:
29 Tobias Sandberg
39 Adam Reideborn
50 Johan Mattsson
3 Sam Lofquist
4 Marcus Högström
7 Nils Andersson
8 Linus Arnesson
33 Timmy Pettersson
36 Philip Holm
41 Alexander Falk
51 David Lidström
56 Robin Norell
10 Joakim Eriksson
14 Tobias Lindberg
15 Steve Saviano
17 Henrik Eriksson
18 Michael Holmqvist
21 Nicklas Heinerö
24 Tobias Liljendahl
26 Henrik Nyberg
28 Måns Krüger
38 Joakim Hagelin
40 Mattias Kalin
44 Mattias Guter
52 Mikael Ahlén
54 Matthias Sundberg
61 Markus Ljungh
62 Jens Jakobs
66 Marcus Sörensen
79 Emil Lundberg
83 Dustin Johner
Alltid, oavsett!!
Re: Hyllningstråd till truppen 2013/2014
Så jävla grymt!
Spelarna förtjänar all cred de kan få, det känns fortfarande overkligt att vi är i SHL och det ska dessa spelare ha enormt mycket cred för. Tack DIF hockey.
Spelarna förtjänar all cred de kan få, det känns fortfarande overkligt att vi är i SHL och det ska dessa spelare ha enormt mycket cred för. Tack DIF hockey.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ni är alla mina hjältar. Hoppas ni fattar hur mycket det här betyder för en som individ och som grupp tillsammans .
Fira hela veckan. Sedan hoppas jag få se så många som möjligt av er nästa säsong.
NJUT AV KVÄLLEN! NJUT!!!!
Hälsningar från en överlycklig tvåbarnsfar som i skrivande stund har en sussande 1-åring bredvid sig i soffan och en lagomt stor (utifrån familjesituationen) Whiskey i näven.
Fira hela veckan. Sedan hoppas jag få se så många som möjligt av er nästa säsong.
NJUT AV KVÄLLEN! NJUT!!!!
Hälsningar från en överlycklig tvåbarnsfar som i skrivande stund har en sussande 1-åring bredvid sig i soffan och en lagomt stor (utifrån familjesituationen) Whiskey i näven.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tack alla hjältar! Jag hoppas att se de flesta av er nästa säsong men ni som får lämna kom ihåg detta. I våra ögon är ni alla Djurgårdshjältar och kommer för evigt ha en plats i våra hjärtan!
Alla är hjältar. Ingen nämnd och ingen glömd.
Säcken är chefen.
Säcken är chefen.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Ett stort tack! Ni förstår nog inte hur mycket det här betyder för mig och många andra!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Även ledarna förtjänar beröm för allt arbete som de har lagt ner på att utbilda och leda detta lag till framgångar på ett alldeles utomordentligt sätt; Tony Zabel, Stefan Nyman och Hans Särkijärvi.
Tack!
Tack!
Victory is sweetest when you've known defeat.
Ja många av dessa visade Djurgårdshjärta så att man blir tårögd. Bäst när det gäller, nerver nog att resa sig efter en käftsmäll och vända matcher och spelar som ett lag. Något som våran förra generation inte lyckades med.Rix skrev:Så jävla grymt!
Högström och Englund bland backarna har varit helt exceptionella, så jävla glad att Högström kom över till oss och visat ett hjärta som är ofantligt. Englund som junis som verkligen inte skämt ut sig trots de obefintliga erfarenheten på denna nivån.
Saviano åker skridskor och sliter som en Järv, får Ölvestad vibbar även om det saknas både kilon och decimeter. Jakobs som är ett "lån" från Leksand men som visar hjärta och en professionalitet som gör mig tårögd. Sören som biter ihop och kämpar vidare trots att idioter som mig gapar och skriker och som tystar desamma genom att ensam bryta in på mål i ett omöjligt läge och helt enkelt får in pucken på ren vilja och vinnarinstinkt.
Honken och Eriksson som bär Djurgårdens klubbmärke som visar på självklarhet och stolthet och bär traditionen genom uppoffrande och smart spel.
Heinerö, Hagelin och Kalin. Vad skall man säga. Kanske inte de tyngsta eller mest erfarna lirarna i kvalserien (och skador satte ju stopp) men som varit helt otroligt viktiga under säsongen och jag kan inte se hur vi skulle kunna gått framåt offensivt med det tryck vi haft på slutet utan dem.
Lidström snäppte verkligen upp sig, fortfarande lite ojämn men jävlar vad bra han kan vara när han visar sin fulla repertoar. Målet ikväll var brutalt, snyggt och PRECIS det som jag saknat.
Holm, vänsterfattad trollgubbe som profilerat sig i vissa matcher och som jag hoppas att vi får se än mer av i Svensk hockey framöver.
Adam. Ja vad skall man säga. Man blir förtvivlad ibland och sen plötsligt så lyser det igenom något riktigt stort. Kanske inte världens jämnaste sett över en match men över en säsong så har det gått att bygga ett försvar kring honom och matcher som ikväll så surnade han till och blev omöjlig.
Sen Säcken och Nyman. Behövs ingen vidare förklaring.
Sen får man INTE förglömma Tonys insats. Han byggde ett lag som hade denna kapacitet. Vi torskade 10 matcher på en hel säsong, det säger en hel del och möjliggjorde detta. Synd att han inte fick vara med att fullborda detta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Och sättet de gör det på! Vinner 12 av de sista 13 matcherna under grundsäsongen, med storvinst i sista måstematchen. Tar 14p i de sista 6 matcherna i kvalserien, även det med storvinst i sista. Helt makalöst.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alla förtjänar att få vara kvar. Tyvärr kommer det inte bli så. Business tar över. Och vi måste ta beslut med hjärnan och inte med hjärtat.
Oavsett vad så kommer ni alltid minnas för att ha spelat upp Djurgården där vi hör hemma.
Oavsett vad så kommer ni alltid minnas för att ha spelat upp Djurgården där vi hör hemma.
Expert.
DET HÄR FINNS INTE!!!
Vilken sjuk jävla säsong. Den har fan haft allt!!!
ÄLSKAR VARENDA JÄVLA SPELARE I DET HÄR LAGET!!!
Vilken sjuk jävla säsong. Den har fan haft allt!!!
ÄLSKAR VARENDA JÄVLA SPELARE I DET HÄR LAGET!!!
Idag ska hela det här laget hyllas det som till slut tog oss upp var ett klassiskt Djurgårdsadelsmärke - jämnhet och laganda!!!
Så jäkla grymt =)
Alla i truppen, helt fantastiska och historiska genom att tagit oss tillbaks till Finrummet.
Även om inte alla är kvar i truppen nästa säsong så kommer inte någon glömma detta.
Alla i truppen, helt fantastiska och historiska genom att tagit oss tillbaks till Finrummet.
Även om inte alla är kvar i truppen nästa säsong så kommer inte någon glömma detta.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Vi måste alltid sätta hjärtat först. Det var för mycket tänk med hjärnan och plåboken och för lite tillit till de som verkligen brinner för skölden som gjorde att vi landade där vi gjorde för två år sedan.SirDIFalot skrev:Alla förtjänar att få vara kvar. Tyvärr kommer det inte bli så. Business tar över. Och vi måste ta beslut med hjärnan och inte med hjärtat.
Vi behöver stabilitet och kontinuitet i första hand för en grundmurad plats i SHL. En stabil ekonomi att bygga på inför kommande säsonger eftersom vi inte kommer kunna mäta oss med SAIK och Färjestad förrän vi har en egen Djurgårdsgrund att bygga på rent spelmässigt.
Vi har fortfarande juniorer som måste fostras och talanger att förvalta och det kommer vi inte kunna lösa med legoknektar som inte brinner för laget som den gångna säsongens lirare gjort.
Nu är det ju tyvärr så att många i laget inte kommer platsa i SHL men lagbygget MÅSTE få ta sin tid och ekonomin MÅSTE skötas stabilt och ansvarsfullt för att vi skall ha en chans att undvika kvalserien nästa år.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vilka jävla hjältar! Älskar hela laget! Klippte ut detta ur aftonbladets sänding..
FYYY FAN VAD GLAD MAN ÄR!!! TIMMY JAG ÄLSKAR DIG
FYYY FAN VAD GLAD MAN ÄR!!! TIMMY JAG ÄLSKAR DIG