Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010
Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010
TV
Canal + Sport 1 18.00
Canal + Sport HD 18.00
Canal + Hockey 18.00
Canal + Extra 1 18.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
LAGUPPSTÄLLNING
30 Mark Owuya (GK)
1 Tim Sandberg (GK)
1:a
21 Stefan Lassen (LD)
55 David Printz (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:a
14 Fredrik Claesson (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
17 Mathias Tjärnqvist (LW)
3 Nils Ekman (CE)
41 Daniel Widing (RW)
3:e
78 Josef Boumedienne (LD)
8 Alexander Deilert (RD)
37 John Norman (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)
4:e
26 Tim Eriksson (LD)
28 Kim Lennhammer (RD)
20 Christian Eklund (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
70 Mario Kempe (RW)
Canal + Sport 1 18.00
Canal + Sport HD 18.00
Canal + Hockey 18.00
Canal + Extra 1 18.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
LAGUPPSTÄLLNING
30 Mark Owuya (GK)
1 Tim Sandberg (GK)
1:a
21 Stefan Lassen (LD)
55 David Printz (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:a
14 Fredrik Claesson (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
17 Mathias Tjärnqvist (LW)
3 Nils Ekman (CE)
41 Daniel Widing (RW)
3:e
78 Josef Boumedienne (LD)
8 Alexander Deilert (RD)
37 John Norman (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)
4:e
26 Tim Eriksson (LD)
28 Kim Lennhammer (RD)
20 Christian Eklund (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
70 Mario Kempe (RW)
-
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010
är det någon som ska ner till Linköping?
Själv så bor jag där
sitter folket på någon pub i linköping? i så fall vilken?
Själv så bor jag där

ALLTID FÖREVIGT OAVSETT DJURGÅRDEN!!!
- andersson013
DIF_Markus skrev:är det någon som ska ner till Linköping?
Själv så bor jag där
Jag råkar också vara bosatt i stan så jag och ett gäng grabbar ska självklart på matchen. Vi tänkte mötas upp på puben sangria innan match!
Djurgårdare på landsbyggden
Undrar hur dom tänkte när dom valde att spela denna match samma dag som Sverige möter Holland... Varför kunde inte vi också spelat den 14/10 som alla andra ES lag? Tur att det inte är hemma match för vår del. Då hade det nog varit svårt att dra folk.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Matchen börjar 18.00, av just den anledningen.Tibbe skrev:Undrar hur dom tänkte när dom valde att spela denna match samma dag som Sverige möter Holland... Varför kunde inte vi också spelat den 14/10 som alla andra ES lag? Tur att det inte är hemma match för vår del. Då hade det nog varit svårt att dra folk.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag är naturligtvis där. Hoppas Mark fortsätter så här!
Ja jävlar du, men eftersom landskampen börjar 20.30 så borde det inte vara någon faraTibbe skrev:Undrar hur dom tänkte när dom valde att spela denna match samma dag som Sverige möter Holland... Varför kunde inte vi också spelat den 14/10 som alla andra ES lag? Tur att det inte är hemma match för vår del. Då hade det nog varit svårt att dra folk.

Även om landskampen och hockeyn så hade jag kollat DIF, alltid oavsett right?

- Lee Harvey Oswald
DIF lyfte upp sitt spel några snäpp i mötet med fbk senast, även krigarmentaliteten var bättre.
Här kommer det krävas minst en höjning till om man vill ha poäng med sig.
Att släppa till 3-4 frilägen mot lhc kommer att straffa sig omgående, likaså att dra på sig korkade utv
(typ hakningar i offensiv zon, yxhugg i 4-5-spel osv)
lhc är väl nästan uppe på 30% utdelning i PP.
Innan fkb mötet kändes poäng här helt främmande, nu finns iaf chansen.
Här kommer det krävas minst en höjning till om man vill ha poäng med sig.
Att släppa till 3-4 frilägen mot lhc kommer att straffa sig omgående, likaså att dra på sig korkade utv
(typ hakningar i offensiv zon, yxhugg i 4-5-spel osv)
lhc är väl nästan uppe på 30% utdelning i PP.
Innan fkb mötet kändes poäng här helt främmande, nu finns iaf chansen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Ja.... detta blir onekligen spännande. LHC spelar verkligen mer som ett lag den här säsongen jämfört med tidigare, dock finns inte samma spets framåt när inte tjeckerna anslutit men med det inte sagt att de är ofarliga. Känns kanske inte heller helt sannolikt att Mark skall göra en lika bra match igen, och kanske framförallt inte att Linköping skall vara lika praktusla på att ta tillvara på sina chanser som FBK var senast...Men vi såg tendenser på att vårt anfallspel börjar sätta sig lite, så chansen finns naturligtvis.
Tippar ändå 6-0 och samtliga mål tabbar av en fladdrande Owuya (...).
nu jävlar krossar vi bönderna på tisdag hur många ska gå på matchen
Jävlar vad du är negativ hela tiden-daniel- skrev:Ja.... detta blir onekligen spännande. LHC spelar verkligen mer som ett lag den här säsongen jämfört med tidigare, dock finns inte samma spets framåt när inte tjeckerna anslutit men med det inte sagt att de är ofarliga. Känns kanske inte heller helt sannolikt att Mark skall göra en lika bra match igen, och kanske framförallt inte att Linköping skall vara lika praktusla på att ta tillvara på sina chanser som FBK var senast...Men vi såg tendenser på att vårt anfallspel börjar sätta sig lite, så chansen finns naturligtvis.

LHC har spelat dåligt även dom, jag tror vi vinner med 3-2 /2-1/1-0, blir nervkittlande även denna match.
- -daniel-
6-0 tipset är enbart pga vidskeplighetMash skrev: Jävlar vad du är negativ hela tidenWesslau lyckades göra flera bra matcher efter varandra varför skulle inte Mark in the park lyckas?

Men kan tilläggas att jag inte riktigt ser på Mark som en stabil pjäs som alltid levererar. Han får otroligt gärna motbevisa mig bara men jag tyckte det mest kändes som han hade det där flytet förra matchen som gjorde att det gick så förbannat bra. Säger inte att han är en dålig målvakt, långtifrån, men det gäller liksom att kunna leverera stabilt målvaktsspel fler matcher i rad för att jag skall bli lugn. Tror dock att han med rätt träning kan lära sig att bli lite stabilare i sitt agerande.
- -daniel-
Vore fint om nån ändrade matchtid till 18:00 eftersom matchen börjar då (pga fotbollen senare får man anta).
Jo precis, även jag ser Mark som en ostabil kille men med vinsten, att han nästan höll nollan har nog höjt hans självförtroende så han storspelar nog-daniel- skrev:6-0 tipset är enbart pga vidskeplighetMash skrev: Jävlar vad du är negativ hela tidenWesslau lyckades göra flera bra matcher efter varandra varför skulle inte Mark in the park lyckas?
![]()
Men kan tilläggas att jag inte riktigt ser på Mark som en stabil pjäs som alltid levererar. Han får otroligt gärna motbevisa mig bara men jag tyckte det mest kändes som han hade det där flytet förra matchen som gjorde att det gick så förbannat bra. Säger inte att han är en dålig målvakt, långtifrån, men det gäller liksom att kunna leverera stabilt målvaktsspel fler matcher i rad för att jag skall bli lugn. Tror dock att han med rätt träning kan lära sig att bli lite stabilare i sitt agerande.

Tror på en jämn match som slutar med vinst med 4-3. Hoppas Mark är lika stabil denna match, det skulle vara grymt kul för honom och laget om de får ta 2 raka segrar.