Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010

Inlägg av Crashmash »

TV
Canal + Sport 1 18.00
Canal + Sport HD 18.00
Canal + Hockey 18.00
Canal + Extra 1 18.00
C Sports

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

LAGUPPSTÄLLNING
30 Mark Owuya (GK)
1 Tim Sandberg (GK)

1:a
21 Stefan Lassen (LD)
55 David Printz (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

2:a
14 Fredrik Claesson (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
17 Mathias Tjärnqvist (LW)
3 Nils Ekman (CE)
41 Daniel Widing (RW)

3:e
78 Josef Boumedienne (LD)
8 Alexander Deilert (RD)
37 John Norman (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)

4:e
26 Tim Eriksson (LD)
28 Kim Lennhammer (RD)
20 Christian Eklund (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
70 Mario Kempe (RW)
DIF_Markus

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010

Inlägg av DIF_Markus »

är det någon som ska ner till Linköping?
Själv så bor jag där :(
sitter folket på någon pub i linköping? i så fall vilken?
ALLTID FÖREVIGT OAVSETT DJURGÅRDEN!!!
Användarvisningsbild
andersson013

Inlägg av andersson013 »

DIF_Markus skrev:är det någon som ska ner till Linköping?
Själv så bor jag där :(
sitter folket på någon pub i linköping? i så fall vilken?

Jag råkar också vara bosatt i stan så jag och ett gäng grabbar ska självklart på matchen. Vi tänkte mötas upp på puben sangria innan match!
Djurgårdare på landsbyggden
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tibbe »

Undrar hur dom tänkte när dom valde att spela denna match samma dag som Sverige möter Holland... Varför kunde inte vi också spelat den 14/10 som alla andra ES lag? Tur att det inte är hemma match för vår del. Då hade det nog varit svårt att dra folk.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Tibbe skrev:Undrar hur dom tänkte när dom valde att spela denna match samma dag som Sverige möter Holland... Varför kunde inte vi också spelat den 14/10 som alla andra ES lag? Tur att det inte är hemma match för vår del. Då hade det nog varit svårt att dra folk.
Matchen börjar 18.00, av just den anledningen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jag är naturligtvis där. Hoppas Mark fortsätter så här!
Mash

Inlägg av Mash »

Tibbe skrev:Undrar hur dom tänkte när dom valde att spela denna match samma dag som Sverige möter Holland... Varför kunde inte vi också spelat den 14/10 som alla andra ES lag? Tur att det inte är hemma match för vår del. Då hade det nog varit svårt att dra folk.
Ja jävlar du, men eftersom landskampen börjar 20.30 så borde det inte vara någon fara :)

Även om landskampen och hockeyn så hade jag kollat DIF, alltid oavsett right? ;)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF lyfte upp sitt spel några snäpp i mötet med fbk senast, även krigarmentaliteten var bättre.
Här kommer det krävas minst en höjning till om man vill ha poäng med sig.
Att släppa till 3-4 frilägen mot lhc kommer att straffa sig omgående, likaså att dra på sig korkade utv
(typ hakningar i offensiv zon, yxhugg i 4-5-spel osv)
lhc är väl nästan uppe på 30% utdelning i PP.

Innan fkb mötet kändes poäng här helt främmande, nu finns iaf chansen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja.... detta blir onekligen spännande. LHC spelar verkligen mer som ett lag den här säsongen jämfört med tidigare, dock finns inte samma spets framåt när inte tjeckerna anslutit men med det inte sagt att de är ofarliga. Känns kanske inte heller helt sannolikt att Mark skall göra en lika bra match igen, och kanske framförallt inte att Linköping skall vara lika praktusla på att ta tillvara på sina chanser som FBK var senast...Men vi såg tendenser på att vårt anfallspel börjar sätta sig lite, så chansen finns naturligtvis.

Tippar ändå 6-0 och samtliga mål tabbar av en fladdrande Owuya (...).
tedden

Inlägg av tedden »

nu jävlar krossar vi bönderna på tisdag hur många ska gå på matchen
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev:Ja.... detta blir onekligen spännande. LHC spelar verkligen mer som ett lag den här säsongen jämfört med tidigare, dock finns inte samma spets framåt när inte tjeckerna anslutit men med det inte sagt att de är ofarliga. Känns kanske inte heller helt sannolikt att Mark skall göra en lika bra match igen, och kanske framförallt inte att Linköping skall vara lika praktusla på att ta tillvara på sina chanser som FBK var senast...Men vi såg tendenser på att vårt anfallspel börjar sätta sig lite, så chansen finns naturligtvis.

Tippar ändå 6-0 och samtliga mål tabbar av en fladdrande Owuya (...).
Jävlar vad du är negativ hela tiden :shock: Wesslau lyckades göra flera bra matcher efter varandra varför skulle inte Mark in the park lyckas?

LHC har spelat dåligt även dom, jag tror vi vinner med 3-2 /2-1/1-0, blir nervkittlande även denna match.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev: Jävlar vad du är negativ hela tiden :shock: Wesslau lyckades göra flera bra matcher efter varandra varför skulle inte Mark in the park lyckas?
6-0 tipset är enbart pga vidskeplighet :wink:

Men kan tilläggas att jag inte riktigt ser på Mark som en stabil pjäs som alltid levererar. Han får otroligt gärna motbevisa mig bara men jag tyckte det mest kändes som han hade det där flytet förra matchen som gjorde att det gick så förbannat bra. Säger inte att han är en dålig målvakt, långtifrån, men det gäller liksom att kunna leverera stabilt målvaktsspel fler matcher i rad för att jag skall bli lugn. Tror dock att han med rätt träning kan lära sig att bli lite stabilare i sitt agerande.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vore fint om nån ändrade matchtid till 18:00 eftersom matchen börjar då (pga fotbollen senare får man anta).
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev:
Mash skrev: Jävlar vad du är negativ hela tiden :shock: Wesslau lyckades göra flera bra matcher efter varandra varför skulle inte Mark in the park lyckas?
6-0 tipset är enbart pga vidskeplighet :wink:

Men kan tilläggas att jag inte riktigt ser på Mark som en stabil pjäs som alltid levererar. Han får otroligt gärna motbevisa mig bara men jag tyckte det mest kändes som han hade det där flytet förra matchen som gjorde att det gick så förbannat bra. Säger inte att han är en dålig målvakt, långtifrån, men det gäller liksom att kunna leverera stabilt målvaktsspel fler matcher i rad för att jag skall bli lugn. Tror dock att han med rätt träning kan lära sig att bli lite stabilare i sitt agerande.
Jo precis, även jag ser Mark som en ostabil kille men med vinsten, att han nästan höll nollan har nog höjt hans självförtroende så han storspelar nog :) Jag har tappat förtroendet för Riddan totalt, förra årets grundserie så storspelade han, nu, ja nu vette fan vad han gör :?
Rix

Inlägg av Rix »

Tror på en jämn match som slutar med vinst med 4-3. Hoppas Mark är lika stabil denna match, det skulle vara grymt kul för honom och laget om de får ta 2 raka segrar.
Skriv svar