När man ser vilka som finns i frontlinjen
Bo "Kulon" Lennartsson FBK
Mats Ahdrian Frölunda
Red Bull Salut
Nu kommer frågan är detta Bra ?
Klockan slår Framtiden är..........

Inte jag, jag är inte heller särskilt positivt till en Europisk ishockeyliga, men vafan? Blir det en så kommer jag gå på matcherna ändå, det är väl förfan Djurgårn vi håller på? Om vi möter Rögle eller Jokerit är skitsamma.B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.
Jag föreslår en bojkott av alla dessa försäsongsmatcher, för att visa att en europaliga inte kommer generera något intresse från vårat håll. Vilka är med?
Vad finns det för prestige i att slå Jokerit? Vad finns det för prestige i att kämpa om en ointressant titel i en liga utan historia?Edin skrev:Inte jag, jag är inte heller särskilt positivt till en Europisk ishockeyliga, men vafan? Blir det en så kommer jag gå på matcherna ändå, det är väl förfan Djurgårn vi håller på? Om vi möter Rögle eller Jokerit är skitsamma.B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.
Jag föreslår en bojkott av alla dessa försäsongsmatcher, för att visa att en europaliga inte kommer generera något intresse från vårat håll. Vilka är med?
Lämna fasonerna med bojkott till vraken.
DIF!
Jag tycker att det är mer prestigefullt att slå dom Schweiziska mästarna än vad det är att slå Timrå. Och sen så är väl epitetet "Bäst i Europa" bättre än "Bäst i Sverige", eller?B.I.B.A skrev:Vad finns det för prestige i att slå Jokerit? Vad finns det för prestige i att kämpa om en ointressant titel i en liga utan historia?Edin skrev:Inte jag, jag är inte heller särskilt positivt till en Europisk ishockeyliga, men vafan? Blir det en så kommer jag gå på matcherna ändå, det är väl förfan Djurgårn vi håller på? Om vi möter Rögle eller Jokerit är skitsamma.B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.
Lämna fasonerna med bojkott till vraken.
DIF!
Det är kampen om att vara Sveriges bästa lag som driver oss, och jag vet att många är med mig. Aldrig någonsin skulle jag acceptera att DIF tar det här steget. Det dödar elitserien, och det dödar klubben.
Medges, Champions League liknande turnering eller någon Kalle Anka cup i parallell yoghurt försäsongsturnering.-daniel- skrev:Tjae, vet inte om det här är så mycket mer än just en försäsongsturnering och ett sätt för klubbarna att dra in lite extra cash. Om jag skall vara helt ärlig tror jag de allra flesta klubbarna resonerar som vi gör; vad är det för roligt att möta no-name lag från andra länder?
Funkar som ett komplement på en försäsong (eller som en Champions League-aktig turnering) men som en huvudliga är det ett stort skämt och något jag har väldigt svårt att tro kommer ske...
Bojkotta en Djurgårds match?... du kan inte vara Djurgårdare om du vräker ut dig något sånt..B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.
Det är väl inte försäsongsturneringen i sig som folk klagar på utan att efter detta kan det dyka upp en Europeisk jätte liga där DIF skulle spela, det är väl det folk inklusive mig sätter sig emot.Robinhansen skrev:Bojkotta en Djurgårds match?... du kan inte vara Djurgårdare om du vräker ut dig något sånt..B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.
snälla alla ta det lugnt.. det är en försäsongsturnering som är väldigt bra det innerhåller slutspel och mycket vinst pengar, djurgården kommer vara i väldigt fin form till elitserie starten nästa år, det gynnar oss bara förstår inte vad många är missnöjda med .. klart det inte blir en permanent liga, detta är ett sätt från aftonbladet/expressens att starta rubriker.
nu kanske det händer något i elitserien, högre nivå på domare, högre kvalié på elitserien , så ta det lugnt finns ingen anledning och bli hysteriska. vinner djurgården en sådan turnerings så blir vi ju några miljoner rikare och alla vill väl att vi ska gå bra ekonomiskt också eller hur?
det kommer inte att hända heller. inget vi kommer och dyka upp iaf.sthlm1891 skrev:Det är väl inte försäsongsturneringen i sig som folk klagar på utan att efter detta kan det dyka upp en Europeisk jätte liga där DIF skulle spela, det är väl det folk inklusive mig sätter sig emot.Robinhansen skrev:Bojkotta en Djurgårds match?... du kan inte vara Djurgårdare om du vräker ut dig något sånt..B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.
snälla alla ta det lugnt.. det är en försäsongsturnering som är väldigt bra det innerhåller slutspel och mycket vinst pengar, djurgården kommer vara i väldigt fin form till elitserie starten nästa år, det gynnar oss bara förstår inte vad många är missnöjda med .. klart det inte blir en permanent liga, detta är ett sätt från aftonbladet/expressens att starta rubriker.
nu kanske det händer något i elitserien, högre nivå på domare, högre kvalié på elitserien , så ta det lugnt finns ingen anledning och bli hysteriska. vinner djurgården en sådan turnerings så blir vi ju några miljoner rikare och alla vill väl att vi ska gå bra ekonomiskt också eller hur?