18 klubbar bildar European Trophy

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
janne08

18 klubbar bildar European Trophy

Inlägg av janne08 »

År detta månne första steget till en europaliga !!!!!!!!
När man ser vilka som finns i frontlinjen
Bo "Kulon" Lennartsson FBK
Mats Ahdrian Frölunda
Red Bull Salut

Nu kommer frågan är detta Bra ?

Klockan slår Framtiden är.......... :shock: :D
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 18 klubbar bildar European Trophy

Inlägg av sthlm1891 »

Att försäsongs turneringen blir större har jag inget emot men jag vill aldrig ha en Europeisk liga istället för Elitserien.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.

Jag föreslår en bojkott av alla dessa försäsongsmatcher, för att visa att en europaliga inte kommer generera något intresse från vårat håll. Vilka är med?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.

Jag föreslår en bojkott av alla dessa försäsongsmatcher, för att visa att en europaliga inte kommer generera något intresse från vårat håll. Vilka är med?
Inte jag, jag är inte heller särskilt positivt till en Europisk ishockeyliga, men vafan? Blir det en så kommer jag gå på matcherna ändå, det är väl förfan Djurgårn vi håller på? Om vi möter Rögle eller Jokerit är skitsamma.

Lämna fasonerna med bojkott till vraken.

DIF!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Edin skrev:
B.I.B.A skrev:Detta ser ut att vara ett steg mot en ny europaliga, något som jag kraftigt motsätter mig. Jag vill se DIF kämpa om SM-guldet, annars får det vara.

Inte jag, jag är inte heller särskilt positivt till en Europisk ishockeyliga, men vafan? Blir det en så kommer jag gå på matcherna ändå, det är väl förfan Djurgårn vi håller på? Om vi möter Rögle eller Jokerit är skitsamma.

DIF!
Vad finns det för prestige i att slå Jokerit? Vad finns det för prestige i att kämpa om en ointressant titel i en liga utan historia?

Det är kampen om att vara Sveriges bästa lag som driver oss, och jag vet att många är med mig. Aldrig någonsin skulle jag acceptera att DIF tar det här steget. Det dödar elitserien, och det dödar klubben.
Avgå Jocke.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag är för att döda elitserien som ändå drivs en en massa gamla avdankade sossar. Fram för nytänkande! Vem vet, vi kanske till och med får touch icing?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

B.I.B.A skrev:
Edin skrev:

DIF!
Vad finns det för prestige i att slå Jokerit? Vad finns det för prestige i att kämpa om en ointressant titel i en liga utan historia?

Det är kampen om att vara Sveriges bästa lag som driver oss, och jag vet att många är med mig. Aldrig någonsin skulle jag acceptera att DIF tar det här steget. Det dödar elitserien, och det dödar klubben.
Jag tycker att det är mer prestigefullt att slå dom Schweiziska mästarna än vad det är att slå Timrå. Och sen så är väl epitetet "Bäst i Europa" bättre än "Bäst i Sverige", eller?

Som sagt, jag är inte så positivt inställd till en europeiska liga, men vad hjälper det att bojkotta? Jag älskar Djurgårn och jag går på ishockey för att bli underhållen och för att heja fram laget. Att sitta hemma och sura över att det inte finns någon prestige i att slå Bern gör ju ingen glad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Jag kommer aldrig acceptera om DIF går med i en sådan liga, nu tror jag väl dem är smarta nog att låta medlemmarna bestämma och då hoppas jag alla säger nej
Nytänkande är väl bra men inte om det leder till något europeiskt försök att slåss mot NHL vilket ändå aldrig kommer ske.
Jag ser mer prestige att vara bäst i Sverige det ser jag som högre, det är ju inte så att spelarna kommer sluta drömma om NHL och stanna i Europa för att spela en sådan pajas liga där hälften av lagen kommer vara nära att gå under hela tiden(läs ryska lagen)
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Kommer inte sätta min fot på en EHL match! Den dagen den ersätter ES gräver man sin egen grav. Visst en försäsongsträningsturnering som jippo e väl skitsamma men om pamparna tror att vi ska ha nått jävla EHL då är dom helt fel ute! Jag har helt enkelt inget intresse att se DIF-Eisbären Berlin och ta det på 100% allvar.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, alltså är detta framtiden så får jag tacka DIF Hockey för alla fina år & minnen.
En Europaliga i hockey är om möjligt ännu osexigare än den in"hemska" KorpSvenskan i fotboll.

Vem fan orkar ens bli arg om Berlin, Vålerengen eller Bern kommer till Stockholm & spöar DIF?
In med TV & sponsor-Deg.
Ut med Historia, Kultur & tradition
Folk kommer verkligen strömma till Hovet/Globen......eller inte

Assåh, JAg Skiiter Iiii
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tjae, vet inte om det här är så mycket mer än just en försäsongsturnering och ett sätt för klubbarna att dra in lite extra cash. Om jag skall vara helt ärlig tror jag de allra flesta klubbarna resonerar som vi gör; vad är det för roligt att möta no-name lag från andra länder?

Funkar som ett komplement på en försäsong (eller som en Champions League-aktig turnering) men som en huvudliga är det ett stort skämt och något jag har väldigt svårt att tro kommer ske...
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

-daniel- skrev:Tjae, vet inte om det här är så mycket mer än just en försäsongsturnering och ett sätt för klubbarna att dra in lite extra cash. Om jag skall vara helt ärlig tror jag de allra flesta klubbarna resonerar som vi gör; vad är det för roligt att möta no-name lag från andra länder?

Funkar som ett komplement på en försäsong (eller som en Champions League-aktig turnering) men som en huvudliga är det ett stort skämt och något jag har väldigt svårt att tro kommer ske...
Medges, Champions League liknande turnering eller någon Kalle Anka cup i parallell yoghurt försäsongsturnering.
Djurgårn behöver alternativa källor till inkomst.
Blue Saints...
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Bojkotta en Djurgårds match?... du kan inte vara Djurgårdare om du vräker ut dig något sånt..

snälla alla ta det lugnt.. det är en försäsongsturnering som är väldigt bra det innerhåller slutspel och mycket vinst pengar, djurgården kommer vara i väldigt fin form till elitserie starten nästa år, det gynnar oss bara förstår inte vad många är missnöjda med .. klart det inte blir en permanent liga, detta är ett sätt från aftonbladet/expressens att starta rubriker.

nu kanske det händer något i elitserien, högre nivå på domare, högre kvalié på elitserien , så ta det lugnt finns ingen anledning och bli hysteriska. vinner djurgården en sådan turnerings så blir vi ju några miljoner rikare och alla vill väl att vi ska gå bra ekonomiskt också eller hur?
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Robinhansen skrev:

Bojkotta en Djurgårds match?... du kan inte vara Djurgårdare om du vräker ut dig något sånt..

snälla alla ta det lugnt.. det är en försäsongsturnering som är väldigt bra det innerhåller slutspel och mycket vinst pengar, djurgården kommer vara i väldigt fin form till elitserie starten nästa år, det gynnar oss bara förstår inte vad många är missnöjda med .. klart det inte blir en permanent liga, detta är ett sätt från aftonbladet/expressens att starta rubriker.

nu kanske det händer något i elitserien, högre nivå på domare, högre kvalié på elitserien , så ta det lugnt finns ingen anledning och bli hysteriska. vinner djurgården en sådan turnerings så blir vi ju några miljoner rikare och alla vill väl att vi ska gå bra ekonomiskt också eller hur?
Det är väl inte försäsongsturneringen i sig som folk klagar på utan att efter detta kan det dyka upp en Europeisk jätte liga där DIF skulle spela, det är väl det folk inklusive mig sätter sig emot.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

sthlm1891 skrev:
Robinhansen skrev:

Det är väl inte försäsongsturneringen i sig som folk klagar på utan att efter detta kan det dyka upp en Europeisk jätte liga där DIF skulle spela, det är väl det folk inklusive mig sätter sig emot.
det kommer inte att hända heller. inget vi kommer och dyka upp iaf.
bara aftonblaskan som vill starta rubriker
Skriv svar