Därför avgick 08 Hockeys redaktion - egentligen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Därför avgick 08 Hockeys redaktion - egentligen

Inlägg av Diffe89 »

För er som var väldigt snabba vid midnatt mellan den 30:e och 31:a december kanske det här inte är någon överraskning, men faktum är att jag och Micke Nylander publicerade fyra olika artiklar om vår redaktions avhopp från SvenskaFans. Dessa togs efter ca. fem minuter bort och vi kom överens (efter förhandlingar i ca. två och en halv timme) med vår "chef" om att publicera de tre artiklar som sedan kom upp på sidan.

Vi ansåg att samme "chef" betett sig svinaktigt mot oss (något vi grundade på mail som han skickade till oss) efter det att han hittat en ny redaktion till DIF-sidan och det var därför som vi till en början ville publicera dessa texter. Vi har dock fått en förklaring och en ursäkt ifrån honom som vi godtagit. Trots detta vill vi fortfarande "avslöja" varför vi egentligen lämnade SvenskaFans.
08 Hockey skrev:08 Hockey har alltid haft DIF Hockey som högsta prioritering. Vi har alltid velat jobba stenhårt för Djurgården och hjälpa föreningen samt Järnkaminerna i arbetet att locka fler personer till hemmamatcherna.

Den mediala biten har också varit viktig men vi har alltid satt det som andra prioritering. Vi har alltid velat vara mer en supportersida än en sida för media.

Och för att lyckas i vår strävan att bli en mycket bra sida och komplement till difhockey.se och jarnkaminerna.nu har vi alltid jobbat stenhårt, mycket mer än vad många kan tro. Under åren som gått har det blivit åtskilliga timmar framför datorn under dygnets sista timmar för att leverera artiklar. Tyvärr har utvecklingen gått åt det hållet att kvantitet verkar gå före kvalitet på SvenskaFans. Det har blivit viktigare att varje sida har fyra eller fler artiklar kring varje av sitt lags matcher än att dessa faktiskt har ett bra innehåll. Artiklarna poppar därmed upp hela tiden och de texter som publiceras dränks av andra sådana, och eftersom väldigt många läsare hittar texterna via startsidan så har t.ex. vårat läsarantal blivit mycket sämre än tidigare.

Detta är en utveckling som säkerligen gynnat SvenskaFans väldigt mycket då alla siffror visar på grymt många besökare. Det senaste veckobrevet vi skribenter fått ta del av visar exempelvis på lite mer än 43.000 unika besökare. Det är jäkligt mycket.

Samtidigt som det är väldigt mycket personer är det också en nödvändig siffra. Utan alla dessa besökare skulle SvenskaFans aldrig kunna sälja så mycket reklamplatser som de gör. Man kan alltså kort och gott säga att vi ideella personer gör så att SvenskaFans drar in pengar på reklamplatser. Det har varit kul, men nu har vi fått nog.

Det finns dock en person som ska ha hur mycket beröm som helst, som är största anledningen till att SvenskaFans och Hockeyzon gått så bra som man gjort rent besöksmässigt är hockeyansvarige John Wikberg. Vi tackar John enormt mycket för allt han gjort för oss. Utan John hade det inte varit så roligt som det varit!

Utan diplom eller motivering vill vi, som sista insats för denna sida, utse Wille Bäckström till Årets Stockholmsrebell år 2007!

Därmed vill vi tacka för oss – 08 Hockeys redaktion avgår från SvenskaFans!
Viktor Adolfsson skrev:Till att börja med vill jag säga att jag alltid har älskat idén som den här sidan är uppbyggd på. ”Av fans, för fans”, kan det finnas något bättre? Vissa personer trodde tydligen det men såg nog mestadels dollartecken rulla förbi, något som jag tycker är väldigt synd. Sveriges största sportsida behöver behålla sina ideal, det som sidan står för. Det har man tyvärr inte gjort. När denna artikel publiceras är det första jag ska göra att avregistrera mig som medlem på sidan och ta bort 08 Hockey och Forum 1891 från ”mina favoriter”. Det är egentligen tragiskt att det blivit så här, men samtidigt är det en lättnad att nu lämna SvenskaFans.

Att inte få något betalt för att skriva inför-artiklar, matchrapporter, spelarbetyg och annat borde nästan vara tillräckligt för att avskräcka personer från att göra just det. Ändå finns det hundratals, ja tusentals som gör detta på sin fritid, helt enkelt för att de vill hjälpa just sitt lag. När man som en sådan person inte ens kan få någon uppskattning (med vissa undantag) utan istället användas som ett medel för att göra vinst tappar man motivationen, så är det bara. Tanken om att sluta har legat och vilat länge, men nu rann bägaren över.
Jag ber om ursäkt till admin och alla skribenter att det här inlägget blev jävligt långt, men jag hoppas att ni nu förstår varför vi slutade. Jag blir heller inte ledsen om de flesta som läser detta avreggar sig från SvenskaFans inom en snar framtid.
Senast redigerad av Diffe89 den 2008-01-08 23:21:48, redigerad totalt 2 gång.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inget att be om ursäkt för. Betydligt mer givande inlägg än de flesta andra som publiceras på denna sida. För övrigt är jag böjd att hålla med. Tycker också kunna skåda en klar förändring där det gått från färre, men ofta väldigt bra artiklar, till att bli väldigt många där tyvärr en stor majoritet håller väldigt låg nivå.

Däremot skall det sägas att mycket av det som FAN-tv producerar är riktigt bra grejer i alla fall för dem som gillar fotboll.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Håller med dig till fullo där, FAN-TV har för mig (när jag agerat besökare på sidan) varit den största och kanske enda behållningen ett tag nu.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Nån som vet vad det är för tomtar som skriver på svenska fans nu? Dom har ju i stort sett klippt och klistrat från DIFs forum.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Ska själv börja skriva på SvenskaFans, men fick mig en tankeställare nu...Vet inte riktigt vad jag ska göra?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Kojak

Inlägg av Kojak »

Höken,

Det kommer kosta dig energi att börja skriva där. Du kommer inte få ut mycket av det, tyvärr. Jag fick visserligen en hel del erfarenhet och lärde mig mycket när det gäller den svenska skriften, men jävlar vilka sena nätter det har blivit ibland för att skicka ut artiklar som läses enbart av 200 personer... Inte särskilt rogivande.

Den nya redaktionen har gett mig lite dåliga vibbar, men samtidigt har dom inte fått någon större chans ännu. Däremot hoppas jag att DIF-sidorna på SvenskaFans aldrig kommer bli något bra igen. Det ultimata vore om alla DIF-sidor på SF försvinner, och det kvickt... Men det är kanske bara en dröm. För att det ska bli verklighet krävs det att vi Djurgårdare totalt ignorerar SvenskaFans.

Ha det!
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Ja, vad ska jag säga...Nu vet jag varken in eller ut. Att inte få någon som helst uppskattning för att skriva texter på SvenskaFans känns ju bara piss. Det verkar som systemet inte funkar som det ska, och jag känner mig orolig över om det verkligen är någonting bra med SvenskaFans. Kanske lika bra att strunta i det....
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tycker det har varit rikigt bra artiklar, fram tills nu. Man frågar om det finns något hockeykunnande överhuvudtaget när man ger fimpen, som slet stenhårt matchen igenom, lägre matchbetyg än Calle G, som inte hade någon speltid att snacka om. Också intressant att man kallar Bäcker för en "grym hockeylirare". Jag har inget emot Bäcker, tvärtom tycker jag han är bra när han är i form, men att någon "grym hockeylirare" är han tusan inte. Liksaså skrev skribenten att önskade fler skott från Ronnie P. Ronnie som väl snittar på ett mål per säsong och är en av elitseriens mest (och bäste) defensive back ska helt plötsligt börja skjuta eller?
Det kunde lika gärna varit Dusan Umicevic som skrivit artikeln, vilken jag för övrigt undrar om han ens ser matcherna han skriver om.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Rocker skrev:Jag tycker det har varit rikigt bra artiklar, fram tills nu. Man frågar om det finns något hockeykunnande överhuvudtaget när man ger fimpen, som slet stenhårt matchen igenom, lägre matchbetyg än Calle G, som inte hade någon speltid att snacka om. Också intressant att man kallar Bäcker för en "grym hockeylirare". Jag har inget emot Bäcker, tvärtom tycker jag han är bra när han är i form, men att någon "grym hockeylirare" är han tusan inte. Liksaså skrev skribenten att önskade fler skott från Ronnie P. Ronnie som väl snittar på ett mål per säsong och är en av elitseriens mest (och bäste) defensive back ska helt plötsligt börja skjuta eller?
Det kunde lika gärna varit Dusan Umicevic som skrivit artikeln, vilken jag för övrigt undrar om han ens ser matcherna han skriver om.
Den nya redaktionen visar inte på nåt hockey kunnanden alls, men dom har precis börjat så förhoppnings vis blir det lite bättre. Och Micke/Diffe, var det någon som klagade nånsin på era artiklar någon gång? Ärligt talat så satt iallafall alltid jag (Och min bror) och längtade tills artiklarna kom fram. Det var rent ögon godis. Så nån uppskattning måste ni väll fått? Från oss läsare alltså. Och Höken, jag tycker du borde testa och bli en Svenska Fans skribent, för jag tror du är 100 gånger mer hockeykunnig än dessa som skriver just.

KROSSA MODO! 8)
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

stolpskott: Ja, sådan uppskattning har vi självklart fått, men tyvärr har ni DIF-bröder som hittat våra artiklar bland den stora röra som SF blivit varit för få i förhållande till det arbete vi lagt ner. Sen har framför allt Micke fått mycket respons på sina krönikor, mest negativ från bönder, men även en del positiv sådan.

Jag tycker du ska skita i det Höken, men det kanske är min personliga uppfattning. Visst, du har ett bättre hockeykunnande än samtliga som skrivit hittills efter oss, men jag vettefan om jag skulle vilja arbeta med de personer som bl.a. önskar fler skott från Ronnie.
hamous

Inlägg av hamous »

Säga vad man vill om Diffes åsikter (host) och krönikor, men dom som är där nu är helt klart sämre.
Fan spelarbetygen ser ut som om jag skrivit dom.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Trist historia det här. Att svenska fans skulle bli mer business än hjärta var bara en tidsfråga. De som brinner för pengar har en enklare väg att vandra än de som brinner för något ädlare. Men om kvaliteten sjunker på svenska fans så kommer naturligtvis besökarna att svika, tids nog, det vågar jag lova. Och även om det tar tid, så kommer kvalitetshålet att fyllas av nya eldsjälar.

Jag minns när Djurgården "köpte" dif.net. Vi var väl många då som var ledsna över att den bästa fan-sajten med bra matchrapporter och annan info slocknade. Det goda som det förde med sig var att DIF fick riktig ordning på sin egen hemsida.
Att se något positivt i den här historien är svårare. Förhoppningsvis har de goda skribenterna lärt sig inte bara den tråkiga läxan att business går före hjärta utan även något med mer positiva förtecken. Sluta inte med skrivandet!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kanske dag att väcka liv i gamla hederliga DIF.net

Bättre och snabbare nyhetsbrev om DIF-hockey har aldrig producerats...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar