Vi ansåg att samme "chef" betett sig svinaktigt mot oss (något vi grundade på mail som han skickade till oss) efter det att han hittat en ny redaktion till DIF-sidan och det var därför som vi till en början ville publicera dessa texter. Vi har dock fått en förklaring och en ursäkt ifrån honom som vi godtagit. Trots detta vill vi fortfarande "avslöja" varför vi egentligen lämnade SvenskaFans.
08 Hockey skrev:08 Hockey har alltid haft DIF Hockey som högsta prioritering. Vi har alltid velat jobba stenhårt för Djurgården och hjälpa föreningen samt Järnkaminerna i arbetet att locka fler personer till hemmamatcherna.
Den mediala biten har också varit viktig men vi har alltid satt det som andra prioritering. Vi har alltid velat vara mer en supportersida än en sida för media.
Och för att lyckas i vår strävan att bli en mycket bra sida och komplement till difhockey.se och jarnkaminerna.nu har vi alltid jobbat stenhårt, mycket mer än vad många kan tro. Under åren som gått har det blivit åtskilliga timmar framför datorn under dygnets sista timmar för att leverera artiklar. Tyvärr har utvecklingen gått åt det hållet att kvantitet verkar gå före kvalitet på SvenskaFans. Det har blivit viktigare att varje sida har fyra eller fler artiklar kring varje av sitt lags matcher än att dessa faktiskt har ett bra innehåll. Artiklarna poppar därmed upp hela tiden och de texter som publiceras dränks av andra sådana, och eftersom väldigt många läsare hittar texterna via startsidan så har t.ex. vårat läsarantal blivit mycket sämre än tidigare.
Detta är en utveckling som säkerligen gynnat SvenskaFans väldigt mycket då alla siffror visar på grymt många besökare. Det senaste veckobrevet vi skribenter fått ta del av visar exempelvis på lite mer än 43.000 unika besökare. Det är jäkligt mycket.
Samtidigt som det är väldigt mycket personer är det också en nödvändig siffra. Utan alla dessa besökare skulle SvenskaFans aldrig kunna sälja så mycket reklamplatser som de gör. Man kan alltså kort och gott säga att vi ideella personer gör så att SvenskaFans drar in pengar på reklamplatser. Det har varit kul, men nu har vi fått nog.
Det finns dock en person som ska ha hur mycket beröm som helst, som är största anledningen till att SvenskaFans och Hockeyzon gått så bra som man gjort rent besöksmässigt är hockeyansvarige John Wikberg. Vi tackar John enormt mycket för allt han gjort för oss. Utan John hade det inte varit så roligt som det varit!
Utan diplom eller motivering vill vi, som sista insats för denna sida, utse Wille Bäckström till Årets Stockholmsrebell år 2007!
Därmed vill vi tacka för oss – 08 Hockeys redaktion avgår från SvenskaFans!
Jag ber om ursäkt till admin och alla skribenter att det här inlägget blev jävligt långt, men jag hoppas att ni nu förstår varför vi slutade. Jag blir heller inte ledsen om de flesta som läser detta avreggar sig från SvenskaFans inom en snar framtid.Viktor Adolfsson skrev:Till att börja med vill jag säga att jag alltid har älskat idén som den här sidan är uppbyggd på. ”Av fans, för fans”, kan det finnas något bättre? Vissa personer trodde tydligen det men såg nog mestadels dollartecken rulla förbi, något som jag tycker är väldigt synd. Sveriges största sportsida behöver behålla sina ideal, det som sidan står för. Det har man tyvärr inte gjort. När denna artikel publiceras är det första jag ska göra att avregistrera mig som medlem på sidan och ta bort 08 Hockey och Forum 1891 från ”mina favoriter”. Det är egentligen tragiskt att det blivit så här, men samtidigt är det en lättnad att nu lämna SvenskaFans.
Att inte få något betalt för att skriva inför-artiklar, matchrapporter, spelarbetyg och annat borde nästan vara tillräckligt för att avskräcka personer från att göra just det. Ändå finns det hundratals, ja tusentals som gör detta på sin fritid, helt enkelt för att de vill hjälpa just sitt lag. När man som en sådan person inte ens kan få någon uppskattning (med vissa undantag) utan istället användas som ett medel för att göra vinst tappar man motivationen, så är det bara. Tanken om att sluta har legat och vilat länge, men nu rann bägaren över.