DIF anno 07/08 kan ta guld...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
nutarvidom
Säsongskort: Ja

DIF anno 07/08 kan ta guld...

Inlägg av nutarvidom »

Det är så härligt att vi efter två svåra år äntligen vinner dessa marginalmatcher. Det är så lite som skiljer mellan topp- och bottenplacering. Nu har vi 3 st uddamålsegrar i rad , otroligt viktigt och skönt.

Jag tror verkligen att detta lag kan uträtta mer än vad många tror. Vi har 8 spelare i truppen som tidigare tagit SM-guld med DIF, bra backbesättning samt lovande yngre killar och sist men inte minst en helt annan bredd i laget jämfört med tidigare 2 år.

Visserligen en riktigt dålig insats igår, men tro inte att HV spelar som ett topplag varje gång dom tar en uddamålseger.

Det här laget kan ta guld, jag är fullständigt övertygad om det. Men samtidigt kan det likväl sluta med att vi bommar slutspel. Marginalerna är små, men potentialen finns.

Vi har nu 3 st riktigt bra femmor samt en vägg i buren.

DIF har hittat en grymt skön rytm på bortais (slutspelspotential ligger häri...). Man har av tradition alltid varit hemmastarka och i ett slutspel kammar dom till luggen och lirar bra hemma också.

Nu jävlar gäller det. Mot slutspel vi storma!!
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Det är ju det jag har förespråkat hela jävla försäsongen, vi tar guld.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Taggad!

Klockrent, klart vi gåt mot guld, men det är lång väg att gå...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Det är härligt! DIF engagerar. Först ska Säcken sparkas, nu har vi två raka bortavinster och en hemma då är det dags att ta guld.

Visst drömmer jag om ett nytt guld och i ett slutspel kan allt hända, men det är fortfarande hårt jobb från hjältarna på isen och hjältarna på läktaren som gäller om ens nästan ska nå hela vägen fram.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
wzy

Inlägg av wzy »

Jag tror att om vi får allting att stämma när slutspelet drar igång kan vi nog bli riktigt farliga! En finalplats KANSKE inte är en omöjlighet och i så fall måste verkligen allt stämma perfekt, men guld.. njaa... HV71 blir nog omöjliga att slå i en final där bäst av sju matcher gäller. Men semifinal borde vi kunna ta oss till, men då gäller det att vi placerar oss bland dom 4 bästa lagen, vilket som det ser ut nu inte verkar vara helt omöjligt!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

wzy skrev:Jag tror att om vi får allting att stämma när slutspelet drar igång kan vi nog bli riktigt farliga! En finalplats KANSKE inte är en omöjlighet och i så fall måste verkligen allt stämma perfekt, men guld.. njaa... HV71 blir nog omöjliga att slå i en final där bäst av sju matcher gäller. Men semifinal borde vi kunna ta oss till, men då gäller det att vi placerar oss bland dom 4 bästa lagen, vilket som det ser ut nu inte verkar vara helt omöjligt!
Om dom låter Liv stå så kan vi slå Hv utan problem. Han brukar alltid förstöra allt för dom.
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Är det inte dags att sparka säcken nu? Eller kanske kicka Linkan? Med tanke på att vi förlorade idag..
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Necrodamus skrev:Är det inte dags att sparka säcken nu? Eller kanske kicka Linkan? Med tanke på att vi förlorade idag..
Den dagen Säcken blir kickad... Då kommer jag naken till matchen där på.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Necrodamus skrev:Är det inte dags att sparka säcken nu? Eller kanske kicka Linkan? Med tanke på att vi förlorade idag..
mm jättebra ide !!!

Sparka coachen efter en dålig insats (trots att han och laget för övrigt gjort en kanonsäsong)

:twisted:
jjonas

Inlägg av jjonas »

DIF kan gå mot guldet men då får man inte göra fler skitmatcher och förlora mot bottenlag med bandysiffror
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Algot2003 skrev:
mm jättebra ide !!!

Sparka coachen efter en dålig insats (trots att han och laget för övrigt gjort en kanonsäsong)

Ska jag vara ärlig tror jag Necrodamus var Ironisk Algot2003, med tanke på att efter varje match som vi förlorar så kommer tråden att Säcken ska sparkas upp. Så tror han bara var ironisk som sagt
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Äntligen någon som förstod ironin :D
John älskar DIF! skrev:
Algot2003 skrev:
mm jättebra ide !!!

Ska jag vara ärlig tror jag Necrodamus var Ironisk Algot2003, med tanke på att efter varje match som vi förlorar så kommer tråden att Säcken ska sparkas upp. Så tror han bara var ironisk som sagt
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Jag tar av mig min hatt och avgår.

I sammspel mellan att ironi ibland kan vara svår att förstå skrivligt och att det var tidigt på morgonen för en nattarbetare kom jag fel in i situationen :oops:

Två minuter för mig 8)
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

2+2 för Misconduct. :wink:
Skriv svar