DIF anno 07/08 kan ta guld...
-
- Säsongskort: Ja
DIF anno 07/08 kan ta guld...
Det är så härligt att vi efter två svåra år äntligen vinner dessa marginalmatcher. Det är så lite som skiljer mellan topp- och bottenplacering. Nu har vi 3 st uddamålsegrar i rad , otroligt viktigt och skönt.
Jag tror verkligen att detta lag kan uträtta mer än vad många tror. Vi har 8 spelare i truppen som tidigare tagit SM-guld med DIF, bra backbesättning samt lovande yngre killar och sist men inte minst en helt annan bredd i laget jämfört med tidigare 2 år.
Visserligen en riktigt dålig insats igår, men tro inte att HV spelar som ett topplag varje gång dom tar en uddamålseger.
Det här laget kan ta guld, jag är fullständigt övertygad om det. Men samtidigt kan det likväl sluta med att vi bommar slutspel. Marginalerna är små, men potentialen finns.
Vi har nu 3 st riktigt bra femmor samt en vägg i buren.
DIF har hittat en grymt skön rytm på bortais (slutspelspotential ligger häri...). Man har av tradition alltid varit hemmastarka och i ett slutspel kammar dom till luggen och lirar bra hemma också.
Nu jävlar gäller det. Mot slutspel vi storma!!
Jag tror verkligen att detta lag kan uträtta mer än vad många tror. Vi har 8 spelare i truppen som tidigare tagit SM-guld med DIF, bra backbesättning samt lovande yngre killar och sist men inte minst en helt annan bredd i laget jämfört med tidigare 2 år.
Visserligen en riktigt dålig insats igår, men tro inte att HV spelar som ett topplag varje gång dom tar en uddamålseger.
Det här laget kan ta guld, jag är fullständigt övertygad om det. Men samtidigt kan det likväl sluta med att vi bommar slutspel. Marginalerna är små, men potentialen finns.
Vi har nu 3 st riktigt bra femmor samt en vägg i buren.
DIF har hittat en grymt skön rytm på bortais (slutspelspotential ligger häri...). Man har av tradition alltid varit hemmastarka och i ett slutspel kammar dom till luggen och lirar bra hemma också.
Nu jävlar gäller det. Mot slutspel vi storma!!
Det är härligt! DIF engagerar. Först ska Säcken sparkas, nu har vi två raka bortavinster och en hemma då är det dags att ta guld.
Visst drömmer jag om ett nytt guld och i ett slutspel kan allt hända, men det är fortfarande hårt jobb från hjältarna på isen och hjältarna på läktaren som gäller om ens nästan ska nå hela vägen fram.
Visst drömmer jag om ett nytt guld och i ett slutspel kan allt hända, men det är fortfarande hårt jobb från hjältarna på isen och hjältarna på läktaren som gäller om ens nästan ska nå hela vägen fram.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Jag tror att om vi får allting att stämma när slutspelet drar igång kan vi nog bli riktigt farliga! En finalplats KANSKE inte är en omöjlighet och i så fall måste verkligen allt stämma perfekt, men guld.. njaa... HV71 blir nog omöjliga att slå i en final där bäst av sju matcher gäller. Men semifinal borde vi kunna ta oss till, men då gäller det att vi placerar oss bland dom 4 bästa lagen, vilket som det ser ut nu inte verkar vara helt omöjligt!
Om dom låter Liv stå så kan vi slå Hv utan problem. Han brukar alltid förstöra allt för dom.wzy skrev:Jag tror att om vi får allting att stämma när slutspelet drar igång kan vi nog bli riktigt farliga! En finalplats KANSKE inte är en omöjlighet och i så fall måste verkligen allt stämma perfekt, men guld.. njaa... HV71 blir nog omöjliga att slå i en final där bäst av sju matcher gäller. Men semifinal borde vi kunna ta oss till, men då gäller det att vi placerar oss bland dom 4 bästa lagen, vilket som det ser ut nu inte verkar vara helt omöjligt!
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- blårandigt
-
Ska jag vara ärlig tror jag Necrodamus var Ironisk Algot2003, med tanke på att efter varje match som vi förlorar så kommer tråden att Säcken ska sparkas upp. Så tror han bara var ironisk som sagtAlgot2003 skrev:mm jättebra ide !!!Necrodamus skrev:Är det inte dags att sparka säcken nu? Eller kanske kicka Linkan? Med tanke på att vi förlorade idag..
Sparka coachen efter en dålig insats (trots att han och laget för övrigt gjort en kanonsäsong)
:twisted:
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
Äntligen någon som förstod ironin

John älskar DIF! skrev:Ska jag vara ärlig tror jag Necrodamus var Ironisk Algot2003, med tanke på att efter varje match som vi förlorar så kommer tråden att Säcken ska sparkas upp. Så tror han bara var ironisk som sagtAlgot2003 skrev:mm jättebra ide !!!Necrodamus skrev:Är det inte dags att sparka säcken nu? Eller kanske kicka Linkan? Med tanke på att vi förlorade idag..
Sparka coachen efter en dålig insats (trots att han och laget för övrigt gjort en kanonsäsong)